کد خبر: 961586
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
ادعای مضحک فوتبالی‌ها برای توجیه اردوی خارجی
معاون اجرایی باشگاه دولتی استقلال دیروز در توجیه اردوی این تیم در ترکیه با هزینه بیت‌المال گفت: «دو هوادار پول اردو را داده‌اند و پولی از دولت نگرفته‌ایم. هزینه اردو در ترکیه از کردان کرج ارزان‌تر است!»
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بساط اردو‌های خارجی فوتبالی جمع نشد که نشد تا وعده‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش توخالی از آب در آید و امسال هم سفر ترکیه قبل از شروع فصل باشگاه‌های لیگ برتری به راه باشد. گرانی ارز و مشکلات اقتصادی هم سبب نشد کک مدیران باشگاه‌های دولتی که دست‌شان در بیت‌المال است، بگزد و ریاضت اقتصادی برایشان مفهومی پیدا کند. همین می‌شود که هم قرارداد‌های یک میلیاردی سال گذشته بازیکنان را تا ۳ میلیارد و بیشتر بالا می‌برند و هم بساط اردوی فرنگ‌شان را جمع نمی‌کنند تا احیاناً پاتوق‌های شبانه‌شان در اردوی ترکیه از دست نرود!

جیب بیت‌المال نه، جیب هواداران
امروز که این گزارش را می‌خوانید هم استقلال و هم پرسپولیس در ترکیه اردو زده‌اند. آبی‌ها ۱۷ تیر راهی استانبول شدند و قرمز‌ها نیز دیروز به ترکیه پرواز کردند تا اردوی ۱۰ روزه‌شان را در این کشور برپا کنند. خبرگزاری تسنیم دیروز در گزارشی قابل تأمل از تمرین استقلال در یک کمپ معمولی که امکاناتش در کشورمان هم وجود دارد، خبر داد. این در شرایطی است که فوتبالی‌ها هر سال پیش از فصل یا نیم‌فصل که می‌شود به بهانه اینکه چمن‌های ایران مخمل نیست، راهی ترکیه و امارات می‌شوند، سفری که برایشان هم فال است و هم تماشا.
اردوی دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس در ترکیه در شرایطی است که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مدعی شده بودند در سال جاری با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، اجازه برپایی اردوی خارجی به باشگاه‌ها نخواهند داد. با این حال وعده‌های مهدی تاج و مسعود سلطانی‌فر تنها جنبه شعاری داشت تا فوتبالی‌ها بدون توجه به مصائب اقتصادی مردم، وقفه‌ای در اردوی خارجی‌شان پیش نیاید.
با این حال نکته قابل تأمل ادعای مضحک مدیران استقلال درباره رایگان بودن اردوهاست. نکته‌ای که نشان می‌دهد مدیران این باشگاه دولتی برای کم کردن ترکش‌های اردوی خارجی‌شان تاکتیک فوق را به کار برده‌اند. در همین راستا بود که امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال سه‌شنبه شب گفت: «پولی پرداخت نکرده‌ایم. همانطور که وزارت ورزش گفته بود، پولی نباید صرف سفر‌های خارجی شود و حتی سفر استقلال با هواپیما نیز از طریق تأمین منابع مالی از سوی هواداران بوده است.»
در ادامه این ادعای مضحک هادی مباشری، معاون اجرایی استقلال هم دیروز در گفتگو با خبرگزاری تسنیم توضیحات بیشتری درباره کمک هوادار فرضی استقلال داده است: «این هوادار شناخته شده است، اما خواسته اسمی از او برده نشود. آن شخص پرسید که اگر پول هواپیما را بدهم، کسی هست که هزینه کمپ را بدهد، ما هم گفتیم مشکلی ندارد و شخص دیگری برای هزینه کمپ اعلام آمادگی کرده است. در نهایت سفر استقلال به ترکیه رایگان تمام شد. کسی که کمک کرده، نمی‌خواهد اسمش مطرح شود، چون بعد‌ها می‌گوید اگر اسم من به میان بیاید، ۵۰۰ نفر برای کمک به خیریه سراغ او خواهند آمد. از این افراد استقلالی زیاد داریم.»
علاوه بر این در حالی هزینه‌های سفر خارجی با توجه به گرانی ارز چند برابر شده که معاون اجرایی استقلال در ادعایی مضحک‌تر مدعی شد، اردوی خارجی ارزان‌تر از اردوی داخلی تمام می‌شود تا به این ترتیب اردوی خارجی استقلال را توجیه کند: «هزینه سفر به ترکیه ۲۰ درصد کمتر از اردوی داخلی است. به عنوان مثال هزینه اردو در کردان کرج بیشتر از ترکیه تمام می‌شود!»

انتقاد از سیاست دوگانه وزارت ورزش
البته در حالی دو باشگاه دولتی استقلال و پرسپولیس با استفاده از منابع مالی بیت‌المال در ترکیه اردو زده‌اند که باشگاه خصوصی شهر خودرو مشهد یا همان پدیده سابق به توصیه وزارت ورزش، اردوی خارجی‌اش را لغو کرد و در تهران اردو زده است. فرهاد حمیداوی، مالک تیم فوتبال شهر خودرو که از سیاست دوگانه وزارت ورزش برای اردو‌های خارجی باشگاه‌ها دل پری دارد، دیروز به خبرگزاری ایسنا گفت: «ما با توصیه وزارت ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال اردوی خارجی خود را به داخلی تبدیل کردیم، اما نمی‌دانیم چرا به تیم‌های دیگر این کار توصیه نشد. با رفتن استقلال و پرسپولیس به ترکیه قرار است از امروز واحد پول ترکیه به ریال تغییر کند! فکر کنم فقط حنای شهر خودرو رنگ نداشت. تنها کاری که الان از دست ما برمی‌آید، این است که به فرودگاه برویم و پشت سر پرسپولیس، استقلال و تراکتور آب بریزیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار