کد خبر: 902589
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجراي ۸۸ طرح صنعتي با سرمايه‌گذاري خارجي گفت: بايد براي حمايت از توليد ملي نسبت به خريد كالاي ايراني تعصب داشته باشيم و البته در اين ميان ارتقاي كيفيت محصولات داخلي مسئوليت اصلي همه دست‌اندركاران توليد است.
محمد شريعتمداري در نشست هم‌انديشي با رئيس و اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: با اتكا به سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي، اسناد بالادستي، برنامه ششم توسعه و برنامه راهبردي رياست جمهوري، برنامه يكساله تدوين و به معاونت‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است. وي با اشاره به نامگذاري سال ۹۷ به سال حمايت از كالاي ايراني توسط رهبر معظم انقلاب افزود: براي حمايت از كالاي ايراني از دل اين برنامه يكساله يك اقدام راهبردي طراحي كرديم.
شريعتمداري با تأكيد بر اينكه تمايل نسبت به خريد كالاي ايراني بايد در دل همه مردم ايجاد شود، گفت: حتي اگر كالاي ايراني از لحاظ استاندارد و كيفيت با نمونه خارجي‌اش برابري نكند، بايد براي حمايت از توليد ملي و اشتغال جوانان نسبت به خريدش اقدام كنيم و در اين مسير پويش‌هاي متعددي از جمله «آري به توليد ملي» طراحي شده و در حال اجراست. وي با اشاره به اينكه نيازمند نوسازي و بهسازي واحد‌های صنعتي هستيم، گفت: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتي را براي نوسازي رصد كرديم و مجلس شوراي اسلامي تصويب كرد كه از نرخ سود تسهيلات اعطايي براي بازسازي خطوط توليد استفاده كنيم.
شريعتمداري همچنين با اشاره به برخي آمارها و عملكرد وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: ۴۹ هزار و ۹۱۶ طرح در حال اجرا در كشور داريم و ۸۸ طرح صنعتي با سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در حال اجراست‌. شريعتمداري با اشاره به آمارهاي حمل‌و‌نقل كالا نيز گفت: بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازي در سال 96، 9/7 درصد مجموعه كالاي ترانزيت و 20 درصد حمل‌و‌نقل كالاي جاري در جاده‌ها افزايش پيدا كرده كه اين نشانگر افزايش ميزان توليد در كشور است. از سوي ديگر از 44 محصول منتخب صنعتي توليد 31 محصول افزايش بالاي 7 درصد داشته و توليد 13 محصول يا كاهش يافته يا ثابت مانده است و در مجموع رشد صنعتي كشور 4/5 درصد بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار