استفاده از توليدات داخلي بايد به يک فرهنگ و باور عمومي در سطح جامعه تبديل شود، در اين صورت است که مسئولان ميتوانند با برنامهريزي از اين موضوع حمايت کنند. از سوي ديگر اينکه توليدکنندگان ميتوانند با توليد محصولات باکيفيت و قيمت مناسب و قابل رقابت با محصولات خارجي نظر مساعد مردم را جلب كنند. بدون شک اينکه مسئولان بدون هيچ برنامهاي فقط شعار بدهند، قطعاً تأثيري در تحقق شعار امسال نخواهد داشت. در بخش ورزش نيز بايد به اين موضوع توجه داشت که حمايت از توليد داخلي در وهله نخست به صنعتگران و توليدکنندگان وابسته است و پس از آن است که وزارت ورزش ميتواند به همه فدراسيونهاي ورزشي تکليف کند که اولويت آنها با خريد محصولات داخلي باشد. در چنين شرايطي لباسي که با برند ايراني بر تن ورزشکاران رشتههاي مختلف مينشيند در ميادين ورزشي منطقهاي، قارهاي و حتي جهاني به معرض نمايش درميآيد و اين بهترين تبليغ براي توليدات داخلي ماست. با اين حال بايد به اين نکته مهم نيز توجه داشت که ورزشکاران حرفهاي نميتوانند از هر پوشاک و محصولاتي استفاده کنند.
توليدکنندگان ايراني بايد به سمت نوسازي تکنولوژي بروند تا از مسير رقابت با برندهاي معتبر جهان باز نمانند، چراکه محصول درجه يک تنها با مواد اوليه خوب توليد نميشود، بلکه تکنولوژي روز دنيا و نيروي کارآمد و مجرب نيز نقش بسزايي در آن دارد. در توليد لباسهاي ورزشي مرغوب علم نقش مهمي دارد، به گونهاي که در طراحي البسه ورزشي به فاکتورهاي زيادي از جمله نوع ورزش، فيزيک بدني ورزشکار و مسائلي از اين دست توجه ويژهاي ميشود، به طوري كه امروزه برندهاي شناخته شده دنيا براي هر رشته ورزشي لباسي ويژه طراحي ميکنند و فرمولهاي خاصي را در نظر ميگيرند، اما توليدکنندگان داخلي توجهي به اين موارد ندارند. به همين خاطر است که استفاده از البسه توليد داخل در بسياري از موارد امکانپذير نيست. بنابراين توليدکنندگان وطني بايد هرچه سريعتر کاستيهاي خود در مقايسه با توليدات خارجي را برطرف كنند.