کد خبر: 786779
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
شهردار تهران:
گروه پژوهش و مدیریت: شهردار تهران گفت: بیش از 80 درصد بوستان ولایت با تصمیم مقام معظم رهبری مختص فضای سبز خواهد بود و کمتر از 15 درصد از فضای این بوستان به احداث اماکن اختصاص خواهد یافت که تمامی این امکان نیز مختص مسایل علمی، فرهنگی و موضوعات تاریخی شهر است.
به گزارش شهرنوشت محمدباقر قالیباف صبح امروز طی سخنانی در آئین امضای دو تفاهم نامه همکاری میان شهرداری تهران با وزارت علوم و تحقیقات و نیز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در محل نگارخانه برگ برگزار شد، تصریح کرد: امروز در سوم خردادماه که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، دو تفاهم نامه همکاری را به امضا می رسانیم و امیدواریم این تفاهم نامه ها در حداقل زمان ممکن تبدیل به اقدام شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر عنوان داشت: جمله حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» یک جمله الهی بود که براساس فرهنگ قرآنی از زبان این مرد الهی بیرون آمد. این جمله عمق استراتژی رویکرد انقلاب اسلامی از 15 خرداد 42 تا به امروز بود و شرط تداوم انقلاب اسلامی نیز به شمار می رود.

قالیباف یادآور شد: « خرمشهر را خدا آزاد کرد» به معنای باور داشتن به سنت های الهی و ایمان به امدادهای غیبی است. همچنین بدین معنی است که باورمان شود اگر همه دنیا بخواهد در مقابل دین ما بایستند، پایان مقاومت ما از منبع لایزال و لایحتسبی است که خداوند وعده داده و از کار ما گره گشایی خواهد کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه فلسفه شروع، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی نیز در همین جمله است، تاکید کرد: آن روز در میدان نبرد هیچ کدام از فرماندهان و رزمندگانی که عملیات را طراحی می کردند، فکر نمی کردند خرمشهر به این صورت آزاد شود. از این رو معنی عینی و تبلور «لایحتسب» در آزادسازی خرمشهر بود که حتی فرماندهان نیز از این پیروزی عظیم شگفت زده شده بودند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: یکی از چالش های جدی کشور در حوزه اقتصادی است که  مردم از این منظر آسیب می بینند و کارنامه قابل دفاعی نیز در حوزه اقتصادی نداریم. در این میان امضای این تفاهم نامه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم با این آغاز خوب کار را شروع کنیم و در صحنه عمل و تحقق آن نیز اقدامات جدی انجام دهیم.

قالیباف به بیان جزئیات تفاهم نامه میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت و گفت: این تفاهم نامه در حوزه مسایل فناوری و شرکت های دانش بنیان است چرا که در بیان هویت و کارکردهای تهران در طرح جامع، یکی از بندهای مورد تاکید آن است که تهران شهری دانش بنیان و دانشگاهی است، از این رو مدیریت شهری باید برای تحقق این امر تلاش کند.

وی تصریح کرد: مفتخر هستیم با همکاری خوب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ساماندهی شرکت های دانش بنیان و حضور آن ها در حوزه اقتصاد شهری تلاش کنیم. بخش عمده ای از این اقدام نیز از دریچه مدیریت شهری و با حمایت از مجموعه های حقیقی و حقوقی انجام می شود.

شهردار تهران همچنین گفت: در حوزه دانش بنیان افرادی را داریم که کارهای قابل توجهی انجام داده اند ، اما هنوز وجهه حقوقی ندارند. از این رو باید دست به دست هم دهیم تا در این حوزه کارهای جدی در سال جاری انجام دهیم. البته این کار از یک نقطه کوچک آغاز شده است اما به دنبال آن هستیم تا با همکاری بقیه بخش های دولتی و شهرداری گام های مهم تری برداریم.

قالیباف خاطر نشان ساخت: منطقه12 تهران یکی از مراکزی است که می تواند محل مناسبی برای پارک فناوری در حوزه دانش بنیان با رویکرداقتصاد شهری باشد تا از این طریق از شرکت های دانش بنیان در آغاز کار حمایت شود. به گونه ای که می توان تسهیلاتی را فراهم کرد تا همه امکانات لازم از جهت فضا، زیر ساخت های ارتباطی، دفاتر، دانش فنی، کارگاه های تولیدی و ... در یک مکان در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث موزه علوم و فناوری در بوستان ولایت عنوان داشت: موزه های متعددی در حوزه مسایل علمی و فناوری به صورت پراکنده در سطح شهر وجود دارد. البته نمی شود همه این موزه ها را به مکان مورد نظر منتقل کرد اما بخشی از این موزه ها قابل تجمیع هستند تا برای توسعه و گسترش آن ها در آینده نیز زمینه مناسبی وجود داشته باشد.

شهردار تهران ابراز داشت: موزه علم و فناوری در شهرها و کشورهای بزرگ دنیا یکی از نقاطی است که مایه افتخار و مباهات آن ها به شمار می رود و به این وسیله خود را به دنیا و توریست های خارجی معرفی می کنند اما در کشور ایران با وجود چنین عقبه علمی، جای این موزه در شهر تهران خالی است.

قالیباف تصریح کرد: برای ساخت موزه علم و فناوری نقاط متعددی در تپه های عباس آباد و بعضی از اماکن آماده مورد بحث قرار گرفت، اما در نهایت بوستان ولایت به عنوان یک پارک اکولوژیکی مورد توافق واقع شد.

وی ادامه داد: بیش از 80 درصد بوستان ولایت با تصمیم مقام معظم رهبری مختص فضای سبز خواهد بود و کمتر از 15 درصد از فضای این بوستان به احداث اماکن اختصاص خواهد یافت که تمامی این امکان نیز مختص مسایل علمی، فرهنگی و موضوعات تاریخی شهر است. از این رو فضای 300 هکتاری بوستان ولایت مجموعه ای از تاریخ گذشته و آینده ما است و در عین اینکه یک پارک است، از آن استفاده مطلوب هم می شود.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: دولت و وزارت علوم و تحقیقات برای ساخت موزه علم و فناوری اعتبار و ردیف در نظر گرفته اند، به همین جهت توافق کردیم تا شهرداری تهران در بوستان ولایت زمین را در اختیار این مجموعه قرار دهد و وزارت علوم و تحقیقات نیز با اعتبار خود در آینده نزدیک مجموعه موزه علوم و فناوری را در مقیاس ملی برای شهر تهران و مردم ایران احداث کند.

وی در پایان با بیان اینکه اولین آورده این همکاری ها به نفع مردم و تمامی جامعه خواهد بود، گفت: امیدوارم بتوانیم با امانت مسئولیتی که در اختیار داریم، از ارزش های انقلاب پاسداری کرده و خدمت صادقانه ای برای مردم انجام دهیم.

به گزارش شهرنوشت در این مراسم تفاهم نامه حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان شهر تهران میان شهرداری تهران و معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.

 همچنین تفاهم نامه ایجاد موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در بوستان ولایت نیز از سوی شهردار تهران و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار