کد خبر: 1148328
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
فدراسیون فوتبال آرژانتین درخواست رسمی خود برای میزبانی از جام جهانی زیر ۲۰ سال را تسلیم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا اعلام کرد که آرژانتین با هدف کسب امتیاز میزبانی جام جهانی زیر ۲۰ سال و جایگزینی اندونزی، درخواست خود را مطرح کرده است.

کشور اندونزی پیش از این میزبانی این رویداد را برعهده داشت، اما فرماندار جزیره بالی در روز برگزاری قرعه‌کشی از میزبانی از تیم فوتبال رژیم صهیونیستی خودداری کرد و در نتیجه فدراسیون فوتبال اندونزی نیز از لغو قرعه‌کشی خبر داد و در ادامه نیز فیفا میزبانی را از این کشور گرفت.

اینفانتینو با اشاره پیشنهاد میزبانی مطرح شده، گفت: همه فوتبال آرژانتین را می‌شناسیم و قطعا این کشور می‌تواند، رویدادی در این سطح را میزبانی کند. کشور‌های دیگری هم پیشنهاد داده‌اند، اما از حیث نامزدی رسمی با ارائه ضمانت‌های دولتی و سایر جزئیات، آژرانتین نخستین کشور است.

وی همچنین اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره میزبان نهایی این رویداد، طی دو تا سه روز آینده انجام خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی، قرار است این رویداد از ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) آغاز شود.

اِیال سِلا، سفیر رژیم تل‌آویو در آرژانتین درباره این پیشنهاد گفت: اسرائیل حامی میزبانی آرژانتین است و آن‌ها به عنوان قهرمان جهان، لایق این میزبانی هستند. آرژانتین کشوری بسیار مطلوب و بزرگ است و تاسیسات فوق‌العاده‌ای دارد. امیدوارم آن‌ها بتوانند جام جهانی ۲۰۳۰ را سازماندهی کنند.

تیم ملی فوتبال آرژانتین در سالی که گذشت، موفق شد جام جهانی ۲۰۲۲ را در قطر بالای سر ببرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار