کد خبر: 1092971
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: امسال تمام دستگاه‌ها ملزم به اختصاص و هزینه کرد یک درصد از اعتبارات خود در زمینه پدافند غیرعامل در استان‌ها می‌باشند.

رسول رحیمی  در جلسه شورای پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی در تبریز افزود: با توجه اهمیت موضوع تمامی روسای دستگاه‌ها باید شخصا در جلسات شورای پدافندغیرعامل حاضر شوند و تمامی مصوبات شورا باید به جد پیگیری و اجرا شود.

وی ادامه داد: امروزه تهدیدات هر روز در حال بروز است و تمامی دستگاه‌ها باید با به روز رسانی اقدامات و اطلاعات خود از امادگی کامل در مواجه با تهدیدات برخوردار باشند.

رحیمی گفت: آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در حوزه پدافندغیرعامل بوده و با توجه به اینکه یکی از امن‌ترین و کم جرم‌ترین استان‌های کشور بوده و استانی مرزی و قطب صنعتی کشور است در زمینه پدافند غیرعامل نیز از آمادگی کامل در مواجه با تهدیدات برخوردار است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اقدامات دفاعی به عنوان اصلی‌ترین قدرت برای پدافند غیرعامل می‌تواند از هویت کشور و ملت در مقابل تهدیدات جدی که وجود دارد محافظت کند.

عابدین خرّم با تاکید بر اینکه پیش دستی در شناخت تهدید بسیار مهم است، افزود: اگر پدافند غیرعامل جدی گرفته نشود تمامی دستاوردها را در کمترین زمان از دست خواهیم داد به همین دلیل مسوولان باید به صورت مداوم شرایط و وضعیت را رصد کنند تا از امادگی قابل قبولی برخوردار باشیم.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات پیش رو بسیار ناشناخته و نو ترکیب هستند که در مقابله با آن‌ها باید به یک خوداتکایی جامع دست یابیم، گفت: از این رو باید تمام اصول مرتبط با پدافندغیرعامل را بشناسیم و عمل کرده و مبتنی بر وضعیت و شرایط پیش رو تمرینات و مانورهای لازم اجرا شود.

خرّم اظهار داشت: با توجه به متغیر بودن تهدیدات باید قدرت موجود را متناسب با تغیبر و تحولات به روز کنیم در غیراین صورت آسب پذیری بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شبکه اینترنتی باید متفاوت از شبکه داخلی باشد در غیر این صورت در صورت حمله سایبری با مشکل مواجه خواهیم بود و مجموعه‌های مسوول باید در کنار شبکه اینترنت شبکه‌های داخلی خاص خود را داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پدافند غیرعامل می‌تواند ما را در مقابل بسیاری از تهدیدات محافظت کند و تمامی دستگاه‌ها نسبت به وظایف خود در حوزه پدافندی بیش از پیش باید توجه کرده و علاوه بر گزارش های کاغذی بایستی گزارش های میدانی و عملی که اطمینان بخشی بیشتری دارد را ارایه دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر