کد خبر: 1065700
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
رئیس سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» به مناسبت دهمین سالگرد آغاز به کار این سازمان، گزارشی از عملکرد خود ارائه داد و از برنامه‌های آتی «اوج» گفت که مهم‌ترین بخش اظهارات احسان محمدحسنی، مربوط به فعالیت‌های سینمایی در دست ساخت این مرکز است.
محمدصادق عابدینی

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: رئیس سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» به مناسبت دهمین سالگرد آغاز به کار این سازمان، گزارشی از عملکرد خود ارائه داد و از برنامه‌های آتی «اوج» گفت که مهم‌ترین بخش اظهارات احسان محمدحسنی، مربوط به فعالیت‌های سینمایی در دست ساخت این مرکز است.

اوج ۱۰ ساله شد؛ سازمان هنری رسانه‌ای که در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است و امروز نمی‌توان حضور پررنگ آن را در فضای سینما، تلویزیون، تجسمی و موسیقی نادیده گرفت. دهمین سالگرد راه‌اندازی اوج بهانه‌ای بود تا پس از مدت‌ها رئیس این سازمان در یک نشست رسانه‌ای به تشریح عملکرد این سازمان و طرح‌های پیش رو بپردازد.
محمدحسنی با بیان اینکه راه‌اندازی اوج حاصل دو سال کار پژوهشی و مطالعه عملکرد دستگاه‌های رسمی فرهنگی بوده است، به ویژگی‌های اوج در مقایسه با سایر نهاد‌ها اشاره کرد و گفت: «اوج چند ویژگی دارد. ویژگی اول این است که ستاد کم عده و چابک دارد. بلایی که سر سازمان‌های رسمی مثل صداوسیما و ارشاد آمده این است که حجم نیروی انسانی و هزینه‌های جاری آنقدر زیاد است که امکان تولید و نفس کشیدن ندارند. چشم بر هم می‌زنند باید حقوق چند میلیاردی پرسنل را فراهم کنند. اوج در طول این ۱۰ سال با یک ستاد کم عده که نزدیک ۱۱۰نفر است، فعالیت می‌کند و سعی کرده‌ایم این موضوع را حفظ کنیم.»

درآمد ۹۰ میلیاردی «اوج»
رئیس سازمان اوج با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان کمک به این سازمان شده است، از درآمدزایی ۹۰ میلیارد تومانی از فروش محصولات خبر داد و گفت: «مثلاً سریال «آقازاده» را به یک پلت‌فرم فروختیم، «به وقت شام» در کره ۱۰۰هزار دلار و در تایوان ۷۰ هزار دلار فروخت که تنفسی برای ما ایجاد کرد. من شفاف عدد و ارقام را می‌گویم. در کنار ستاد کم عده و چابک، همه پول صرف تولید می‌شود.»

تولید فیلم سینمایی «حضرت خدیجه (س)»
محمدحسنی به تولید ۲۳ هزار اثر در طول ۱۰ سال فعالیت اوج اشاره کرد و گفت: «اوج تا به حال ۱۹ اثر سینمایی شامل ۱۷ فیلم و دو انیمیشن تولید کرده است.»
وی در خصوص طرح‌های سازمان اوج از ساخت فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) خبر داد و گفت: «متن فیلمنامه این اثر را استاد داود میرباقری نوشته است و برای انتخاب کارگردان آن در حال مذاکره هستیم.» رئیس سازمان اوج ادامه داد: «کلید ساخت فیلم سینمایی حضرت خدیجه (س) امسال زده خواهد شد و احتمالاً به جشنواره فجر نخواهد رسید.»
محمدحسنی در ادامه به تولید سریال‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: «سال‌های گذشته با اینکه اولویت ما تولید سریال نبود، هفت سریال تولید کردیم، هشت سریال هم در حال تولید است. کلاً ۲۵سریال را در دستور ساخت داریم. سریال «نجیب‌زادگان» را می‌خواهیم شروع کنیم که مربوط به دوره صفوی است و نزدیک ۶۰ قسمت است. در تاریخ اسلام سریال «نائله» را داریم که مربوط به وقایع بعد از عاشوراست. سریال «عمار» را داریم که متن آن در حال نگارش است، در حوزه پهلوانان و عیاری ریل جدیدی را داریم، سریال‌های سیاسی را هم داریم که یکی از آن آثار «باستی‌هیلز» است. در حوزه تاریخ انقلاب سریال «نغمه» را داریم. در حوزه دفاع مقدس تلاش می‌کنیم هر سال یکی از شهدا را کار کنیم و امسال «شهید بروجردی» را داریم که امسال تا زمستان آماده می‌شود. سریال «گلستان یازدهم» را هم داریم. یک ریل جدید ایجاد کرده‌ایم که مثل «ایستاده در غبار» و «تنگه ابوقریب» است و سعی می‌کنیم اقتباس‌های خوب کنیم.»

توقیف «مصلحت» و «لباس شخصی»
رئیس سازمان اوج با بیان اینکه فیلم‌های «منصور» و «روز بلوا» به زودی اکران خواهند شد، درباره دو محصول دیگر از اوج گفت: «در حال حاضر دو فیلم «مصلحت» و «لباس شخصی» توقیف است و تلاش می‌کنیم در گفتگو با قوه قضائیه سوءتفاهم را حل کنیم.»
چرا «اوج» از «پایتخت» کنار کشید؟
فصل پنجم از سریال پایتخت با مشارکت و حمایت مالی سازمان اوج تولید شد. این سریال با پرداختن به موضوعاتی، چون سفر به ترکیه و مواجهه با داعش، یکی از پربیننده‌ترین و پرحاشیه‌ترین فصل‌های «پایتخت» به شمار می‌رفت. محمدحسنی در بخشی از سخنانش، به حضور اوج در «پایتخت ۵» و کنار کشیدن آن از فصل ششم اشاره کرد و گفت: «قرارداد ما در پایتخت ۵ با الهام غفوری، تهیه‌کننده این سریال ۹میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان بود. درآمد این سریال به گفته مدیران تلویزیون از آگهی‌ها ۱۸۳میلیارد بوده است. ما پول خودمان را بعد از دو سال گرفتیم. بعد از پایتخت ۵ بلافاصله با بچه‌های پایتخت وارد گفتگو شدیم، قصه هم داشتیم. عدد ما هم ۲۰ درصد بیشتر از پایتخت ۵ بود. در همین حین متوجه شدیم مدیران صدا و سیما گفته‌اند خودمان می‌توانیم این کار را کنیم، البته بعید می‌دانم برای فصل ۷ این سریال هم در خدمت دوستان باشیم، اما با سیروس مقدم حتماً آثار دیگری را می‌سازیم. عددی که صداوسیما با پایتختی‌ها به نتیجه رسید، دو برابر هزینه پایتخت ۵ بود، این در حالی بود که بچه‌های پایتخت با ما خیلی همراه بودند. آقای مقدم با ما خیلی هم کاری کردند. به هر حال وقتی چند مشتری پیدا می‌شود، قیمت بالا می‌رود.»

عذرخواهی رئیس «اوج»
رئیس سازمان اوج در بخشی از نشست رسانه‌ای خود بابت دو موضوع از مردم عذرخواهی کرد. محمدحسنی گفت: «دو عذرخواهی هم دارم. عذرخواهی اول از خانم‌های این سرزمین است که انصافاً کم‌کاری داشتیم. شاید نزدیک ۲۰۰ قسمت «نیمه پنهان ماه» تولید شده مجموعه «پا به ماه» هم جزو تولیدات خوب است که با محوریت و ساخته خانم‌هاست. ما کلیپ و دیوارنگاره درباره خانم‌ها داشتیم ولی از دید خودمان کافی نیست. شاید اگر بخواهیم ایده‌آل نگاه کنیم، نیاز است یک سازمان اوج با حضور خانم‌ها و همین تولیدات داشته باشیم. حلالیت دوم از خانواده شهداست. آن‌ها صاحبان انقلاب هستند. خون داده‌اند، جوان داده‌اند، آثار زیادی تولید کرده‌ایم، اما حتماً میوه کرم خورده هم در میان آنهاست و ممکن است یک جا‌هایی ته دل آن‌ها را خالی کرده باشیم. برای تک‌تک آثاری که آن‌ها را رنجانده‌ایم، عذرخواهی می‌کنم. در حوزه جنگ و مقاومت آنچه توقع می‌رود را انجام نداده‌ایم و هنوز حق مطلب را ادا نکرده‌ایم.»

تقریظ مقام معظم رهبری
رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارسال نامه به مقام معظم رهبری، گفت: «اصل این نامه درست است. چندی قبل گزارش ۱۰ ساله را خدمت رهبری دادیم و ایشان منت گذاشتند و با یک تقریظ ما را مورد محبت قرار دادند که، چون محتوای این تقریظ برای بچه‌های اوج است از رسانه‌ای کردن آن پرهیز داریم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار