کد خبر: 1053839
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور مرمت و حفاظت از پل‌های تاریخی خداآفرین را هدفی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

 مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری  در بازدید از پل‌های تاریخی خداآفرین ضمن تاکید بر اهمیت بالای پل‌های تاریخی خداآفرین به عنوان میراثی مشترک مابین ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده مابین پژوهشگاه‌ میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور و وزارت نیرو در راستای سد‌سازی، تقبل هزینه‌های مرمت، بازسازی و جابه‌جایی آثار در پیرامون سد بر عهده وزارت نیرو است که این اقدامات در خصوص پل‌های خداآفرین ناتمام مانده که سفر امروز در راستای بررسی موقعیت و وضعیت کنونی پل‌ها است تا برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این پل‌های تاریخی نیازمند انجام اقدامات مرمتی هستند، از این‌رو برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت برای مرمت اضطراری و همچنین بلند‌مدت در راستای استحکام‌بخشی کامل از سوی این پژوهشگاه انجام خواهد شد.

امیری گفت: پل‌های خداآفرین میراثی مشترک مابین کشور و جمهوری آذربایجان است، لذا تعاملات لازم با هدف صیانت و حفاظت از این مواریث ارزشمند با کشور دوست و همسایه انجام خواهد شد تا به دنبال این همکاری زمینه‌های رونق گردشگری مشترک در منطقه فراهم شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر