کد خبر: 1050152
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

۱۱۵ واحد در شـهـر و روستا‌های زلزله زده سی‌سخت سقف‌گذاری شده و چند واحد نیز در مرحله بهره‌برداری است.
کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویر‌احمد با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله سی‌سخت گفت: با تمهیدات استاندار و پای کار بودن همه دستگاه‌های متولی روند بازسازی مطلوب و سرعت گرفته است. وی افزود: شاید برای اولین بار بود که مصوبات زلزله سریعاً در هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد و دستگاه‌های مجری پای کار آمدند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ارزیابی منازل همزمان با آواربرداری و پاکسازی معابر انجام شد، ادامه داد: جلسات متعدد ستاد بازسازی برای بررسی روند ساخت و ساز‌ها به ریاست استاندار برگزار می‌شود. حاجی‌زاده گفت: بیشتر پروانه‌ها به جز چند مورد صادر شده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پرونده‌های احداثی در شهر و روستا برای گرفتن تسهیلات به بانک معرفی و بیشتر آن‌ها انعقاد قرارداد شده است.
حاجی‌زاده تأکید کرد: در بحث تأمین مصالح ساختمانی نیز مشکلی نیست و در بحث سیمان تمهیداتی اندیشیده شد که علاوه بر سیمان بنیاد مستضعفان سیمان به قیمت مصوب کارخانه از کارخانه سیمان مارگون تأمین شود. وی گفت: در بحث تأمین شن و ماسه و میلگرد نیز همکاری‌های خوبی شد و بنیاد مسکن هم در این زمینه پای کار است.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶/۵ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه سال گذشته شهر سی‌سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه‌های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگ‌ترین پس لرزه آن ۵/۴ ریشتر بوده است شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار