کد خبر: 1049723
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: ۳۵ میلیارد تومان برای آبرسانی اردبیل و ۳۰ میلیارد تومان هم برای مشگین شهر تامین شده تا مشکل آب شرب این دو شهر بزرگ حل شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنامجو در همایش ائمه جمعه استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های آب رسانی و تامین آب شهرستان‌های اردبیل و مشگین شهر اظهار کرد: در بحث آبرسانی ۴۰۰ میلیارد تومان برای روستاها  و ۱۵۰ میلیارد تومان از محل فاینانس داخلی تامین شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه‌های عمرانی در استان افزود: گام‌های خوبی در خصوص توسعه استان برداشته شده که اخذ مجوز منطقه آزاد، ایجاد منطقه ویژه و اجرای بارانداز ریلی از مهم‌ترین آنها است.

بهنامجو گفت: این پیشرفت‌ها  در سایه  همدلی  مسئولان استانی و نمایندگان با محوریت ولی فقیه حاصل شده است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: حوزه تولید و کارخانجات در استان فعال شده و در حال حاضر زمین در نواحی صنعتی بیشتر شهرهای استان از جمله رضی ، نیر ، کوثر و خلخال برای ایجاد واحد جدید نداریم.

بهنامجو ادامه داد: در حالیکه در برخی از این نواحی صنعتی یک واحد کارگاهی وجود نداشت، در حال حاضر این نواحی پر شده و به دنبال تامین زمین هستیم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی ۲ و  منطقه ویژه نمین تامین شده ست و در روزهای آتی شاهد افتتاحی و شروع عملیات اجرایی پروژه های عمرانی خواهیم بود.

وی به اجرای طرح‌های بزرگ کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: پروژه پایاب سد خداآفرین از جمله این طرح‌ها است که با اجرای آن  ۳۷ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می شود.

استاندار اردبیل بیان کرد:  تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده و  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار داشتیم که آن هم  تامین شده است.

بهنامجو افزود:  ۵۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از سوی سازمان برنامه و بودجه و بقیه  هم از محل فروش تبصره ۱۲ تامین می شود و امسال  سال پایانی این پروژه خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر