کد خبر: 1047835
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون امدادگران مجری طرح غربالگری سلامت گردشگران خارجی، در مبادی مرزی این استان خبر داد.

غلامرضا صیادی دراین خصوص اظهار کرد:استان از ۲۵ اسفند پارسال به منظور سنجش مسافران خارجی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آغاز شد که تا پایان اردیبهشت امسال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای تامین سلامت امدادگران مجری این طرح واکسیناسیون آنان در این ۲ پایگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل فرودگاه شهید هاشمی نژاد از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و در مرز دوغارون نیز از این هفته کلید می‌خورد.

صیادی افزود: در این راستا تعداد ۱۶۰ امدادگر و نجاتگر در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

این مسوول ادامه داد: با توجه به نوع شغل و ارتباط فراوان امدادگران و نجاتگران پایگاههای جاده‌ای و بین شهری هلال احمر، درخواست در اولویت قرار گرفتن و واکسینه کردن امدادگران و نجاتگران این بخش نیز به متولیان ارائه شده است.

صیادی گفت: طبق پیگیری انجام شده قرار شد این درخواست بررسی و طی روزهای آینده نتیجه آن اعلام شود که در صورت موافقت، ۹۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر پایگاههای بین جاده‌ای و بین شهری هلال احمر خراسان رضوی نیز در برابر ویروس کرونا واکسینه می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار