کد خبر: 1044939
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲
پخش مستندی با عنوان «پایان بازی» که به مذاکرات هسته‌ای می‌پرداخت، انتقاد شدید مقامات دولتی را از صداوسیما به دنبال داشت.
محمد صادقی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: مستند «پایان بازی» در قاب مستند‌های سیاسی و افشاگرایانه به مسئله مذاکرات هسته‌ای پرداخت، این مستند از شبکه ۳ سیما پخش شد و با پخش آن، موجی از انتقادات مسئولان دولتی از صداوسیما به راه افتاد. همچنین پخش گزارش شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» از آنچه قرار است از مذاکرات وین به دست آید، به یک لفاظی انتقادی میان عباس عراقچی و این شبکه تلویزیونی تبدیل شد.

مستند پایان بازی را تیم سازنده مستند «فروشنده» تولید کرده است. پخش این سریال باعث شد تا جریان سیاسی حامی دولت با لقب «مستند ضد مذاکره» نام ببرد و از سوی دیگر شخصیت‌هایی مانند حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور نیز به آن واکنش توئیتری داشته باشند. آشنا درباره مستند «پایان بازی» نوشت: «اعتدال بی‌طرفی در نبرد حق و باطل نیست چراکه حق عین عدل است و باطل چیزی جز افراط و تفریط نسبت به حق نیست»، «جوجه‌های نفوذی را پایان بازی می‌شمارند.»

همچنین ایرنا، خبرگزاری دولتی در مقاله‌ای انتقادی به «پایان بازی» پرداخت و نوشت: «با تماشای این مستند مخاطب ناخودآگاه به یاد اظهار نظر رئیس‌جمهوری در اواخر سال گذشته می‌افتد که گفت: «تحریم یعنی تضییع حقوق مردم و امیدواریم اقلیتی که به دنبال سنگ‌اندازی در این راه هستند در این ایام مبارک ماه شعبان توبه کنند و از این کار خود دست بردارند.» البته سنگ‌اندازی جریان سیاسی سازنده مستند این بار نه در ماه شعبان که در ماه رمضان اتفاق افتاد. کارگردان از انواع تاکتیک‌ها برای تحریف واقعیت استفاده می‌کند، به عنوان مثال سراغ تاکتیک برچسب‌زنی می‌رود و با عبارت «تیم امریکایی مسلح به توافقات از قبل آماده شده» این گونه القا می‌کند که دیپلمات‌های ایرانی در راستای منافع ملی هیچ چانه‌زنی‌ای نکرده و در برابر یک توافق به قول خودشان از قبل آماده شده تسلیم شده‌اند. این مستند با عبارت «حسن نیت همیشگی تیم مذاکره‌کننده ایران در برابر تیم امریکایی» به غلط مدعی می‌شود که تیم مذاکره کننده ایران واقع‌نگر نبوده و بدون توجه به تهدید‌ها همیشه با حُسن نیت پیش رفته‌اند. از این دست عبارات در مستند پایان بازی فراوان است و پرداختن به همه موارد در این مجال ممکن نیست.»

عباس عبدی، چهره اصلاح‌طلب و حامی دولت نیز در توئیتی عنوان کرد: «دوستی که تلویزیون می‌بیند برایم نوشت، هیچ جور نمی‌توانم توجیه کنم که صدا و سیما این اندازه مذاکرات را تخریب می‌کند و مسئولان سکوت. انتقاد و تضارب آرا هیچ ایرادی ندارد ولی این دیگر جنگ قدرت است.»

ماجرای عراقچی و پرس‌تی‌وی

در ادامه اتهام‌های دولت به صداوسیما درباره مواضع سیاسی ضد مذاکرات برجامی، دعوای لفظی میان شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه نیز جالب توجه است.

پرس‌تی‌وی سه‌شنبه شب به نقل از یک منبع خبری در وین مدعی شده بود: «با فشار امریکا و کشور‌های غربی کارگروه سومی برای مذاکرات بعدی ایجاد شده که دستور کار آن اقدامات گام به گام ایران و امریکاست.» به گفته این منبع خبری، امریکا تلاش می‌کند طرف ایرانی را وادار به پذیرش رفع مرحله‌ای تحریم‌ها کند تا در مقابل، به صورت مرحله‌ای، امتیازاتی از ایران بگیرد.»

گزارش «پرس‌تی‌وی» باعث شد تا عراقچی در توئیتر واکنش از خود نشان داده و به زبان انگلیسی بنویسد: «نمی‌دانم «منبع مطلع» پرس‌تی‌وی در وین کیست، اما هر که هست اصلاً مطلع نیست.» این توئیت معاون وزیر امورخارجه، پاسخ پرس‌تی‌وی را در پی داشت. این شبکه تلویزیونی نیز در متنی به زبان انگلیسی نوشت: «بهتر است آقای عراقچی به جای زیر سؤال بردن اعتبار منبع خبری پرس‌تی‌وی، اعلام کند که دقیقاً کدام بخش از اطلاعات ارائه شده توسط این منبع مخدوش است. پرس‌تی‌وی پیگیر شنیدن پاسخ عراقچی است.» در روز‌های اخیر، بار‌ها مقامات دولتی صداوسیما را مورد حمله قرار داده‌اند و حتی مدعی سانسور رئیس‌جمهور در تلویزیون شده‌اند!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
اسم این مستند غلط انداز است اسمهای با مسماتر مثل
هست سال دروغ
هشت سال نفاق
هشت سال ساده لوحی یا وادادگی؟
زد و بندهای هشت ساله
تحمیق هشت ساله
چگونه در هشت سال تقی زاده ها را انگشت به دهان کنیم
یا خیلی چیزهای دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
پس اینها 2 سال تو هتل کوبورگ به خرج ملت رفتند خوردند گشتند و به ریش همه خندیدند دقیقا چه غلطی میکردند خب همه اینها که از اول دقیقا نوشته شده بود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
بگدارید دو ماه دیگه بگذرد همشون را به جرم وطن فروشی میفرستند بغل دست طبری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
اینها دیگه روی هرچی منافقه رو سفید کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
اینها تازه چیزهایی است که گندش در اومده
دو سه ماه دیگه که برکنار شدند تازه معلوم میشه چه خیانتهایی کرده اند
اینها فقط مشتی از خروار خروار افتضاحات مدبران دروغین است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار