کد خبر: 1044655
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
نگاهی به بازی‌های ۳ نماینده ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان و دومین برد آبی‌ها در هفته دوم
در حالی هفته ســوم لیگ قهرمانـان از امشب آغاز می‌شود که چهار نماینده کشورمان در هشت دیداری که تا امروز برگزار کرده‌اند، پنج برد و سه مساوی داشته‌اند، بدون حتی یک باخت تا مرحله گروهی لیگ قهرمانان با پیشتازی تیم‌های ایرانی جلو برود.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این روز‌ها چشم خیلی از هواداران فوتبال به لیگ قهرمانان است، رقابت‌هایی که از امشب وارد هفته سوم می‌شود و پرسپولیس، فولاد و تراکتور راهی میدان خواهند شد، آن‌هم یک شب پس از آتش‌بازی آبی‌ها در شب پایانی هفته دوم که خیلی از نگاه‌ها را در آسیا به سمت مجیدی و شاگردانش چرخانده است.

پرسپولیس؛ پیش به سوی سومین برد

دو برد متوالی و صدرنشینی در گروه E، پرسپولیس را مانند چند فصل گذشته تبدیل به یکی از مدعیان قهرمانی در لیگ قهرمانان کرده است. تیمی که در سه فصل اخیر توانسته تا یک قدمی جام و فینال برود و در دوره جدید با یک شروع قدرتمند از همین آغاز کار به دنبال شکستن طلسم جام گرفتن در آسیاست.

یحیی گل‌محمدی و شاگرادنش پس از برد یک بر صفر الوحده و ۳ بر یک الریان، در سومین بازی‌شان در مرحله گروهی و آخرین بازی دور رفت، امشب مقابل گوای هند قرار می‌گیرند، تیم ناشناخته فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان که با نظر ای‌اف‌سی، میزبان رقابت‌های گروه E شد و به گفته گل‌محمدی، حریف امروزشان شگفتی‌ساز فصل جاری آسیاست: «بازی که از بازیکنان تیم گوا دیدم نشان داد که تیمی کاملاً منظم، تاکتیکی و با دوندگی بالا هستند. سورپرایز لیگ قهرمانان آسیا همین تیم است. آن‌ها از لحاظ روحی و تاکتیکی به مرحله خیلی خوبی رسیده‌اند.»

گوا، حریف پرسپولیس که با دو تساوی بدون گل مقابل الریان و الوحده تیم دوم گروه است، اولین حضورش در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند. آن‌ها پس از قهرمانی در فصل گذشته سوپرلیگ هند و با افزایش تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، اولین سهمیه ثابت نمایندگان هند در این رقابت‌ها را به دست آوردند. اگرچه تا امروز کمتر کسی نامی از گوا شنیده است، اما بازیکنان سرشناسی مانند لوسیوی برزیلی و روبرت پیرس فرانسوی در سال‌های گذشته در این تیم بازی کرده‌اند و زیکو چهره مشهور برزیلی هم سال ۲۰۱۵ سرمربی گوا بوده است. رومئو فرماندس که سابقه بازی در لیگ برزیل را دارد یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های حریف هندی پرسپولیس است. اگرچه از عملکرد فوق‌العاده دیراج سینگ دروازه‌بان گوا هم نمی‌توان گذشت که سبب شده خوان فرناندو، سرمربی هندی‌ها به او لقب سوپرمن بدهد و رویارویی او با مهاجمان پرسپولیس که تازه پای‌شان به گلزنی در آسیا باز شده است، مطمئناً دیدنی خواهد بود.

فولاد؛ اهوازی‌ها به زمین سخت رسیدند

جواد نکونام و شاگردانش از تیم‌های چشم‌نواز فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان هستند که تا امروز توانسته‌اند یکی از بهترین عملکرد‌ها را در بین نمایندگان ایران داشته باشند. فولاد پس از تساوی مقابل السد و پیروزی یک بر صفر الوحدات اردن امشب در سومین بازی به مصاف النصر عربستان می‌رود، تیمی که جدی‌ترین حریف اهوازی‌ها در مرحله گروهی است و فصل گذشته توانست تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بالا بیاید که در این مرحله توسط پرسپولیس حذف شد.

حالا فولاد امشب باید آماده رویارویی با این حریف قدر شود، حریفی که مانند فولاد با یک تساوی و یک برد چهار امتیازی است و تنها به دلیل تفاضل گل بیشتر در صدر جدول گروه D قرار دارد. عربستانی‌ها در بازی اول‌شان با الوحدات اردن به تساوی رسیدند و در دومین بازی مقابل السد ۳ بر یک پیروز شدند.

تراکتور؛ اولین برد را می‌خواهد

تراکتور دیگر نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان هم امشب در سومین دیدار خود مقابل نیروی هوایی عراق قرار می‌گیرد. شاگردان رسول خطیبی پس از دو تساوی ۳ – ۳ برابر پاختاکور و بدون گل مقابل الشارجه با دو امتیاز تیم سوم جدول گروه B هستند. آن‌ها در بازی امشب مقابل نماینده عراق به دنبال اولین بردشان هستند و به نظر می‌رسد با توجه به نتایج این تیم عراقی، کار راحت‌تری نسبت به دو بازی قبلی پیش‌رو داشته باشند. نیروی هوایی حریف امشب تراکتور با یک باخت یک بر صفر به الشارجه و تساوی صفر – صفر با پاختاکور با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است.

استقلال؛ آتش‌بازی آبی‌ها ادامه دارد

روز‌های خوب آبی‌ها ادامه دارد و آن‌ها تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های لیگ قهرمانان شده‌اند و با هشت گل زده در دو بازی از همین شروع کار برای سایر حریفان‌شان خط و نشان کشیده‌اند. استقلال پس از پیروزی ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، بامداد دوشنبه هم توانست الشرطه عراق را با سه گل شکست دهد تا با شش امتیاز در صدر جدول گروه C قرار بگیرد.

استقلال در بازی با نماینده عراق هم‌ستاره‌های زیادی داشت، از محمد نادری، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته که در دومین بازی متوالی، دومین گل‌شان را زدند و مهدی قایدی که اگرچه گل نزد، اما با یک پاس گل دیدنی نشان داد که در بهترین فرم خود قرار دارد. نمایش‌هایی که سبب شده فرهاد مجیدی پس از پایان بازی با الشرطه از قهرمانی صحبت کند: «چیزی که باشگاه و هواداران می‌خواهند قهرمانی است. من و بازیکنانم، خودمان را برای قهرمانی آماده کرده‌ایم و همه تلاشمان را می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار