کد خبر: 1037249
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
جعفر اصلانی / استاد دانشگاه وفوق تخصص بیماری‌های ریه
منحنی آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا را نگاه می‌کردم. به کشور آلمان که رسیدم، دیدم آمار کلی فوتی‌های اعلامی نزدیک به ۶۰ هزار نفر رسیده‌است و در هفته‌های اخیر آمار فوتی‌ها به صد‌ها نفر و بعضاً به بیش از هزار نفر در روز هم رسیده‌است. ناگهان یاد مصاحبه زنده رئیس کل محترم نظام پزشکی کشور در تلویزیون به مناسبت روز پزشک درشهریور ماه افتادم که تلویحاً با اشاره به موفقیت اولیه بعضی کشور‌ها در کنترل کرونا (اشاره به کشور آلمان بود)، که باعث شده تلفات آن‌ها به روزی چند نفر برسد، نحوه مدیریت کرونا در کشور و مسئولان کشور وبهداشت ودرمان را تخطئه فرمودند. هر چند این مسئولان از دوستان و همفکران خودشان می‌باشند، اما متعجبم که چرا اکنون ازضعف مدیریت مسئولان کشور‌های اروپایی و امریکا صحبتی نمی‌کنند؟!

این چه بلایی است که بعضی نخبگان کشور، هر کاری را که منشأ آن اروپا و امریکا یا بهتر است بگویم غرب باشد، بهترین می‌دانند و هر چه مربوط به کشور عزیزمان ایران باشد، تخطئه می‌کنند؟! نمی‌خواهم بگویم مسئولان کشور در ارتباط با اپیدمی کرونا خطا نداشته‌اند؛ خیر، مسئولان به خصوص رئیس‌جمهور که در ابتدای اپیدمی کرونا با بی‌تدبیری و پیروی از تئوری اپیدمی گله‌ای که منشأ آن همان کشوری بود که در آن تحصیل کرده‌بود (انگلستان)، با عدم اتخاذ تصمیم‌های قاطع برای کنترل بیماری، باعث گسترش اپیدمی و ضربات جبران‌ناپذیر به روند مهار کرونا گردید که ان‌شاءالله زمانی در دادگاه این دنیا یا دنیای دیگر باید پاسخگو باشد، اما با تلاش‌های انجام شده و موفقیت ها‌ی حاصل‌شده هم منصفانه اذعان می‌کنیم.

اخیراً دیدم ایشان در مورد واکسن کرونا از روی دلسوزی اظهار‌نظر کرده‌اند که خوراک بلند‌گو‌های دشمنان قسم‌خورده کشور شده‌است. به نظر من حتی اگر بپذیریم که واکسن امریکایی در کوتاه مدت و بلند‌مدت بدون عارضه است و حتی منکر آن باشیم که بعضی کشور‌ها تزریق آن را متوقف کرده‌اند، باز هم کدام عاقل می‌پذیرد، امریکایی که نا‌جوانمردانه ازورود ماسک به کشور در ابتدای کرونا جلوگیری کرد، واکسنی را که خود شدیداً به آن نیاز دارد، به این راحتی در اختیار ما بگذارد؟! حتی اگر تعداد معدودی برای اهداف خاص سیاسی تبلیغی و حتی تجاری با واسطه در اختیار کشورمان بگذارد، اولاً به آن اعتمادی نیست، ثانیاً نه‌تن‌ها مشکلی از ما حل نخواهد کرد، بلکه خود باعث بروز مشکل خواهد شد. چرا افرادی تولید واکسن در داخل کشور را به سخره می‌گیرند؟ چرا به توانمندی دانشمندان ایرانی اعتماد نمی‌کنند؟ منبع شکل‌دهی افکار آن‌ها کجاست؟ BBC، VOA، منوتو، ایران اینتر‌نشنال یا بازو‌های تبلیغی سازمان‌های جاسوسی دشمنان ایران؟

در هر حال بنده به عنوان کوچک‌ترین عضو مجموعه بهداشت و درمان کشور، به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنم و هیچ‌گاه به دشمنانی که در۱۵۰ سال اخیر بیشترین ظلم‌ها را به کشور عزیزم ایران کرده‌اند، اعتماد نخواهم کرد و همیشه با سوءظن به آن‌ها نگاه می‌کنم. به امید روزی که آنچه خود داریم را ز بیگانه تمنا نکنیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
آبشخور پزشکان غرب‌پرست کجاست؟!
هر جا بیشتر پول باشه پول
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
باسلام ازغربزدگانی که همه آمال و آرزوهای خودرادرغرب می بینندچه انتظاری می توان داشت این جماعت فکروتوانایی واستعدادایرانی ودانشمندان ایرانی،رابه هیچ می انگارند.آنها فقط دنبال منافع خودهستندآنهازندگی درغربرادوست دارندوتازمانی به ایران می اندیشند که منافعشان درآن باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار