کد خبر: 1022679
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
آیت‌الله رئیسی در نشست شورای قضایی خراسان جنوبی:
رئیس قوه قضائیه در ادامه سفر‌های استانی خود که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، چهارشنبه و پنج‌شنبه در سفری دو روزه به خراسان جنوبی ضمن بازدید از مناطق مرزی این استان و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، در نشست شورای اداری و شورای عالی قضایی استان شرکت و با جمعی از فعالان اقتصادی خراسان جنوبی نیز دیدار کرد و در جریان مسائل و مشکلات اقتصادی آن‌ها قرار گرفت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای قضایی این استان که به صورت ویدئو کنفرانس برای واحد‌های قضایی شهرستان‌ها هم پخش می‌شد، از نیروی انسانی کارآمد به عنوان سرمایه دستگاه قضا یاد کرد و با تأکید بر لزوم صیانت جسمی و روحی از این سرمایه عظیم تصریح کرد: اعتبارات، امکانات و برنامه‌ریزی برای خدمت و حسن انجام کار مهم است، اما مهم‌ترین عامل توفیق یک سازمان مدیریت آن مجموعه است.

گرایش ما باید اجرای قانون و عدالت باشد

آیت‌الله رئیسی اجرای عدالت و قانون را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه فضاسازی‌ها برای وارونه کردن حق و باطل است، متذکر شد «همکاران دستگاه قضایی نباید در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور آرای‌شان به هیچ عنوان تحت تأثیر جوسازی‌ها قرار گیرند». رئیس قوه قضائیه وظیفه قاضی را کشف حقیقت دانست و گفت: گرایش ما باید اجرای قانون و عدالت باشد و نباید متأثر از فضاسازی افراد یا رسانه‌ها حکم کنیم بلکه باید غبار را کنار بزنیم و بر اساس حق و برای رضای خدا تصمیم بگیریم که راه نجات ما و موجب سعادت دنیا و آخرت است.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گفت‌وگوی خود با یکی از محکومان مهریه که برای انجام این دیدار از زندان مرخصی گرفته بود، اظهار داشت: مهریه حق زن است که شوهر باید پرداخت کند و اگر کسی از انجام تعهد امتناع می‌کند باید طبق قانون با او برخورد کرد و قاضی ما اجازه نمی‌دهد حق کسی ضایع شود. رئیس دستگاه قضا در عین حال تصریح کرد: اگر بررسی‌ها نشان داد کسی واقعاً برای پرداخت مهریه توان مالی ندارد، باید برای او شرایطی در نظر گرفت که بتواند دِین خود را بپردازد و نباید به خاطر این مسئله به زندان برود. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه باید در محکومیت‌های مالی و تقسیط مهریه وضعیت اقتصادی افراد را در نظر گرفت، متذکر شد: ما نباید بر اساس اصرار دیگران برای صدور حکم تصمیم بگیریم بلکه نظر بزرگان دین و فقه و قانونگذار این است که فقط بر اساس مقررات و حق نظر بدهیم. رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مردم باید در مراجعه به عدلیه احساس عدالت کنند و این کار هم با حرف و بخشنامه قابل تحقق نیست بلکه باید وقتی سروکار کسی به دادگستری افتاد، هم سریع و هم دقیق به کارش رسیدگی و حقوق احیا شود و متوجه باشیم که برخورد ما و خدمتی که انجام می‌دهیم موجب افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضا و کل نظام خواهد شد.

باید در جنگ اقتصادی آرایش جنگی بگیریم

دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌های رئیسی در سفر به این استان بود. رئیس قوه قضائیه در این دیدار از لزوم کار و تلاش مضاعف و پرهیز از یأس و تردید در برابر موانع برای پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن سخن گفت.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: خداوند به کشور ما ثروت فراوانی داده و نباید آن‌ها را با خام‌فروشی حراج کنیم بلکه باید منابع را به خوبی بشناسیم و از آن‌ها درست بهره‌برداری نماییم.

رئیسی با اشاره به نقش مؤثر صنایع پیشران در اشتغالزایی از صنعت مسکن به عنوان نمونه‌ای از این صنایع نام برد و متذکر شد: اگر در کشور مسکن‌سازی را درست پیگیری می‌کردیم بسیاری از صنایع مرتبط فعال و مسئله اشتغال حل شده و بیکاری کاهش می‌یافت. رئیس قوه قضائیه لزوم پرهیز از واردات بی‌رویه به کشور را نیز گوشزد کرد و اظهار داشت: کالا‌هایی که می‌توان با کیفیت استاندارد در داخل تولید کرد نباید وارد کشور شوند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنانش به ستاد تنظیم بازار نیز تذکر داد که مواد اولیه را با نرخ مناسب در اختیار تولیدکنندگان بگذارد تا هم آن‌ها احساس ضرر نکنند و هم کالا با قیمت عادلانه به دست مصرف‌کننده برسد و به هیچ‌کس ظلم نشود. آیت‌الله رئیسی جهش تولید را مأموریت همه بخش‌ها در کشور دانست و اظهار داشت: رهبر انقلاب شعار‌های راهبردی سال را بر اساس نیاز جدی کشور و متناسب با تحرکات دشمن مطرح می‌کنند و همه موظف به تحقق این شعار‌ها هستیم.

همه مشکلات حوزه تولید با عزم تصمیم قابل حل است

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند چرخه تولید در کشور ما متوقف شود تا دست نیاز به سوی بیگانگان دراز کنیم، تصریح کرد: ملت ایران تحت هیچ شرایطی تسلیم دشمن نمی‌شود و مسئولان هم باید با حضور فعال در صحنه، اجازه ندهند دشمن به هدفش برسد. رئیسی با اشاره به نشست‌هایی که با کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان‌های مختلف کشورمان داشته، متذکر شد که با شنیدن نظرات فعالان اقتصادی و اصحاب تولید به علم‌الیقین رسیده که همه مشکلات حوزه تولید با تصمیم سازی دقیق، تصمیم‌گیری قاطعانه و عزم راسخ مسئولان قابل حل است. رئیس قوه قضائیه گفت: امروز ما در یک جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و باید آرایش جنگی بگیریم و کارآفرینان ما همچون یک افسر و سرباز دلاور باید وارد میدان شوند. آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: وقتی سرمایه‌گذار و کارآفرین ما با اعتماد به نفس وارد صحنه شود و مسئولان نیز با تخصیص اعتبارات و تسهیلات لازم از آن‌ها حمایت کنند، یقیناً دشمن در میدان تولید هم مانند همه صحنه‌ها شکست خواهد خورد.

دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر باید فعال‌تر شود

رئیس قوه قضائیه همچنین در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی، بر ضرورت برقراری دادگاه‌های ویژه اقتصادی یا تجاری در کشور نیز تأکید کرد و گفت: ما مدت‌هاست به دنبال برقراری دادگاه‌های تخصصی در موضوعات مختلف هستیم و در همین راستا، تشکیل دادگاه‌های تجاری با ماهیت قضایی و حقوقی و نگاه اقتصادی و تجاری در دستور کار ماست و به زودی در مراکز استان‌ها شاهد برپایی این دادگاه‌ها خواهیم بود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به موضوع مواد مخدر و مخاطرات هم‌مرزی استان خراسان جنوبی با افغانستان، گفت: متأسفانه افغانستان امروز زیر پوشش غرب و امریکا در حال تولید مواد مخدر و تبدیل مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی است. رئیس قوه قضائیه با اشاره به افزایش ۵۰ برابری تولید مواد مخدر در افغانستان، گفت: مجموعه دستگاه‌های ما عملاً در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر هستند، اما غرب در این زمینه غیراز سخن گفتن، حمایت دیگری ندارد. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه قاچاقچیان مواد مخدر باید در اولویت برخورد‌های انتظامی باشند، اظهار کرد: باید با خرده فروشان و معتادان متجاهر هم برخورد شود، اما اولویت در این زمینه، برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر است. رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مسئله دیپلماسی مبارزه با مواد مخدر باید در سطح منطقه و جهان فعال‌تر شود تا این موضوع صرفاً از بعد انتظامی و اطلاعاتی دنبال نشود.

تحرک دشمنان تحت کنترل دید تیزبین مرزبانان ما

آیت‌الله رئیسی روز پنج‌شنبه نیز در جریان بازدید از پاسگاه مرزی یزدان در نقطه صفر مرزی با کشور افغانستان، اقدامات اقتدارآمیز مرزبانی در کشورمان را به عنوان قدرت بازدارنده جمهوری اسلامی ایران تعریف کرد و افزود: اشرار و بدخواهان با حضور مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران جرئت نمی‌کنند که نسبت به سرزمین ما کوچک‌ترین فعالیتی داشته باشند. رئیس قوه قضائیه مهم‌ترین سرمایه کشور را وجود جوانان دلاور، سلحشور و مجاهد دانست و گفت: مرزبانان غیور ما با تمام وجود تحت امر فرماندهی معظم کل قوا، خواب را بر خود حرام می‌کنند تا مردم آسوده باشند و در امنیت زندگی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار