کد خبر: 1012783
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
یوونتوس یک‌بار دیگر اسکودتوو را فتح کرد
درخشش بیانکونری تمامی ندارد؛ در لیگ ایتالیا یک‌بار دیگر راه‌راه‌پوشان شهر تورین ثابت کردند که هیچ تیمی حریف آن‌ها نیست.
شیوا نوروزی
قهرمانی در سری آ یک‌بار دیگر شادی را به تورین هدیه داد. یوونتوس که زودتر از این‌ها می‌توانست جشن قهرمانی به راه بیندازد سرانجام با غلبه بر سامپدوریا کار را تمام کرد. نهمین فصل متوالی است که هیچ تیمی غیر از یووه نتوانسته اسکودتوو را فتح کند و این موفقیت امسال با حضور مائوریتسیو ساری محقق شد.

معمار یووه

درخشش بیانکونری تمامی ندارد؛ در لیگ ایتالیا یک‌بار دیگر راه‌راه‌پوشان شهر تورین ثابت کردند که هیچ تیمی حریف آن‌ها نیست. سایت گل در گزارشی شرایط این فصل یووه را بررسی کرده است: «در باشگاه یوونتوس یک تفکر مهم حاکم است؛ «پیروزی تنها چیزی است که ارزش دارد.» آنقدر این جمله تکرار شده که همه به باور پیروزی رسیده‌اند. باشگاه برای اینکه نوار موفقیت‌ها پاره نشود هر کاری می‌کند و یکی از آن‌ها به خدمت گرفتن رونالدو در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۱۰۰ میلیون یورو بود. البته یووه برای آنکه یکی از بهترین تیم‌ها باشد به چنین سوپراستاری نیاز داشت. در نهایت هم امسال بانوی پیر رکورد قهرمانی‌های متوالی در سری آ را به عدد ۹ رساند. البته یک نکته را نیز باید در نظر گرفت؛ آنیلی به عنوان رئیس باشگاه، قهرمانی ایتالیا تنها هدفش نبود. او و مشاورانش به قدرت‌نمایی تیم در اروپا و جهان فکر می‌کردند. به همین دلیل بود که در تابستان ساری را به عنوان سرمربی انتخاب کردند. ساری که در ناپولی بسیار موفق بود، در بدو ورودش مخالفانی داشت و مخالفان او به شیوه مربیگری‌اش در چلسی انتقاد می‌کردند، اما در پایان فصل معلوم شد که یوونتوس تغییرات زیادی داشته و این ساری بوده که توانسته تیم را متحول کند.

نقش ستاره‌ها

از نظر سرمربی همه در گرفتن جام نهم سهم داشته‌اند. ساری بعد از این قهرمانی اگرچه به صورت ویژه به نقش رونالدو و دیبالا اشاره کرد، ولی همدلی و اتحاد را فاکتور‌های اصلی قهرمانی خواند: «رونالدو و دیبالا بازی متفاوتی را در زمین انجام می‌دهند، به همین خاطر آن‌ها مستحق تعریف و تمجید هستند، اما این یک موفقیت تیمی است. باشگاه یک رئیس و چند مدیر دارد که هر روز در تمرینات حاضر می‌شوند و با هم تبادل‌نظر می‌کنیم و اگر چیزی نیاز باشد آن‌ها نیز دریغ نمی‌کنند. باشگاه عامل اصلی گرفتن ۹ جام متوالی است و اینجا همه از شما حمایت می‌کنند، حتی اگر ببازید. از نظر مدیریتی یوونتوس در رأس باشگاه‌های اروپا قرار دارد. هر کسی به اینجا بیاید برای آشنا شدن به شرایط کمی زمان نیاز دارد و بعد از آن است که کار‌ها روی غلتک می‌افتد. بدون شک برای هیچ مربی‌ای پذیرفتن مسئولیت تیمی که هشت قهرمانی متوالی داشته آسان نیست. به همین خاطر تغییر فضا در تیم کمی دشوار بود.»

رونالدوی تأثیرگذار

مگر می‌توان از کنار نام کریس رونالدو به سادگی گذشت. مهاجم پرتغالی دو سال پیش که به ایتالیا نقل مکان کرد با مخالفت و نگاه‌های طعنه‌آمیز برخی از کارشناسان و حتی هواداران مواجه شد، ولی او خیلی زود نشان داد که در فوتبال ایتالیا نیز می‌تواند گلزنی‌هایش را ادامه دهد. رونالدو سومین قهرمانی‌اش (دو قهرمانی سری آ و یک قهرمانی سوپرجام) را با یووه جشن گرفته است. کریس در بازی با سامپدوریا اگرچه یک پنالتی از دست داد، اما یک گل زد و این سی و پنجمین گل فصل رونالدو بود. این بازیکن که خیلی از قهرمانی تیم ایتالیایی خوشحال بود در اینستاگرام پیامی برای هواداران منتشر کرد: «مأموریت انجام شد، قهرمان ایتالیا شدیم. از اینکه دومین قهرمانی متوالی‌ام را با یووه جشن می‌گیرم و بخشی از تاریخ باشگاه را تشکیل می‌دهم شادمان هستم. این افتخار به همه هواداران یووه تعلق دارد، به ویژه آن‌ها که با بیماری کرونا مبارزه می‌کنند. اصلاً آسان نبود، برای رسیدن به این مهم به شجاعت زیادی نیاز داشتیم و تا آخرین لحظه برای کسب جام قهرمانی تلاش کردیم. این افتخار به همه ایتالیا تعلق دارد.»

قدم بعدی برای قهرمان ایتالیا موفقیت در اروپاست. یوونتوس بازی برگشت مقابل لیون را در پیش دارد. آن‌ها فعلاً تا یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان پیش آمده‌اند، ولی دیدار رفت را با یک گل به تیم فرانسوی واگذار کردند و حالا برای قرار گرفتن در بین هشت تیم برتر قاره محکوم به جبران این نتیجه هستند. با توجه به اوضاع خوبی که تیم ساری دارد و به دلیل وقفه‌ای که در بازی‌ها ایجاد شده، غلبه بر لیون برای قهرمان ایتالیا دشوار به نظر نمی‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار