کد خبر: 1011058
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
رئیس فراکسیون زنان گفت: به دنبال تشکیل کمیسیون ویژه خانواده هستیم تا موضوعات حوزه زنان، خانواده و جوانان را به صورت تخصصی در این کمیسیون بررسی کنیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: فاطمه قاسم‌پور، رئیس فراکسیون زنان مجلس در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه زنان و خانواده گفت: در این حوزه باید تمامی نهاد‌های اجرایی پای کار باشند، اما متأسفانه با وجود اعلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مسئله خانواده از جمله اولویت‌های مهم کشور است، عزمی جدی از سوی نهاد‌ها برای اقدام در این زمینه نمی‌بینیم.

وی افزود: بحث جبهه مردمی در این حوزه بسیار مهم است که با حمایت آن‌ها می‌توان خلل‌ها و نواقص موجود در این حوزه را رفع کرد. خوشبختانه در مجلس کنونی دغدغه خوبی برای حل مشکل زنان وجود دارد و قرارگاه خانواده نیز در حال شکل‌گیری است. این نماینده مجلس یازدهم گفت: در حال حاضر تأکید من بر تشکیل کمیسیون ویژه خانواده است و این کمیسیون می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه زنان، خانواده و جوانان را حل کند، اما در صورتی که موفق به تشکیل آن نشویم، موضوعات مذکور در فراکسیون بررسی خواهد شد.

قاسم‌پور با اشاره به موضوعات اولویت دار مجلس یازدهم اظهار داشت: از جمله مواردی که در فراکسیون زنان یا در کمیسیون ویژه خانواده و در صورت تشکیل به آن‌ها می‌پردازیم، موضوع بالا رفتن سن ازدواج است که بخشی از آن فرهنگی و بخشی از آن اقتصادی است که نیاز به تسهیلات حمایتی دارد. موضوع دیگر تحکیم و تعالی خانواده است که باید این امر را به صورت جدی پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: مسئله فرزندآوری یکی از مهم‌ترین مسائل کشور و مجلس یازدهم است و موضوع دیگر نیز حق زن و مسائلی از جمله تأمین امنیت زنان است که رهبر انقلاب نیز به این موضوع نگاه قانونی داشته‌اند. رئیس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه اولین اقدام مجلس لزوم دریافت گزارش جامع نظارتی در حوزه زنان و خانواده است، اظهار داشت: باید از نهاد‌های متولی این حوزه در خصوص عملکرد آن‌ها تاکنون گزارش نظارتی دریافت کنیم و عملکرد آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. تبدیل مسائل این حوزه به گفتمان و جای دادن آن‌ها در سیاست‌های کلان کشور از جمله راه‌هایی است که می‌تواند تمامی دستگاه‌ها را برای اقدامی جدی پای کار آورد.

وی با اشاره به موضوع جمعیت گفت: اگر مسئله جمعیت مورد توجه قرار نگیرد، در ۳۰ سال آینده با بحران‌های فراوانی روبه‌رو خواهیم بود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: یکی از موضوعات اصلی ما ایجاد کردن پیوست خانواده در تمامی مصوبات قانونی است. به طوری که برای قوانینی که قرار است مصوب شوند، یک پیوست خانواده ایجاد کنیم تا این امر به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار