کد خبر: 1010766
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
از طریق سامانه۱۴۲۰پیگری می‌شود
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: بیمه‌شدگان و کارفرمایان این سازمان می‌توانند تمامی خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

سیدصلاح قریشی در گفت‌وگو با خبرنگاران در سنندج ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی، اظهار داشت: رشد و اعتلای جامعه در سایه همت بلند و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر خدمت‌گزاران صادق، لایق و کارآمد در هر سطح از مسئولیت در سازمان تامین اجتماعی میسر گشته که خدمت به بندگان خدا را تکلیف و امانتی الهی دانسته و برای شکوفایی و سربلندی میهن، تمام توان خود را به کار گرفته اند.

وی اذعان داشت: برقراری عدالت اجتماعی، ایجاد برابری‌های اجتماعی و تلاش برای تحقق جامعه آرمانی و ایده‌آل یکی از اهداف اصلی سازمان تامین اجتماعی است که به حمد الهی بستر مناسبی را برای تامین رفاه بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان فراهم آورده است.

قریشی افزود: در راستای حذف تدریجی دفترچه درمانی و به منظور تسهیل در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان در همه مراکز درمانی اعم از ملکی و غیرملکی طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعه مخاطبین ذیربط به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان و ایجاد رضایتمندی، درگام نخست درج اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف و اخذ استحقاق درمان از طریق سامانه استحقاق درمان جایگزین آن شد.

از ابتدای خردادماه امسال فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب نیست

وی تشریح کرد: از ابتدای خردادماه امسال فرآیند تامین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار دفترچه درمانی نخواهد بود.

قریشی تصریح کرد: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمامی مراکز درمانی اعم از ملکی، غیرملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل ؛USSD، Mobile App ، SMS و نرم افزارهای تحت وب medical.tamin.ir  وdarman.tamin.ir  انجام خواهد شد.

قریشی اعلام داشت: در صورتی‌که بیمه‌شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "1420" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام نماید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان ضمن تاکید بر انجام بهینه امور در سازمان و رعایت تکریم ارباب رجوع و اشاره به فرایند جدید انتصابات بر اساس شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی در سازمان تامین اجتماعی، افزود: از زمان مدیریت مدیرعامل جدید سازمان‌ این فرایند به صورت فرایندی قانونمند و بر اساس ضوابط در حال اجراست.

قریشی به سامانه خدمات غیرحضوری بیمه‌شدگان اشاره کرد و ادامه داد: بیشتر خدمات سازمان تامین اجتماعی در این سامانه تعریف شده است که بیمه‌شدگان و کارفرمایان این سازمان می‌توانند تمامی خدمات خود را از طریق سامانه eservices.tamin.ir انجام دهند.

فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور ارتقا کیفیت خدمات گام برداشته است

وی استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه خدمت‌رسانی را لازمه پویایی سازمان‌ها دانست و اذعان داشت: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و نیز پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تأمین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به منظور ارتقا کیفت خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مراجعین گام برداشته و کاهش تردد درون شهری و صرفه‌جویی در وقت و هزینه ذینفعان را از جمله مزایای اجرای این طرح ذکر کرد.

قریشی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، به تمامی بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم که قبل از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی ابتدا از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی در پایان افزود: خدمات غیرحضوری بهترین جایگزین برای مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های سازمان تأمین اجتماعی است و با توجه به شیوع ویروس کرونا، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان توصیه می‌کنیم حتی الامکان از خدمات غیرحضوری استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر