اکبر سلیم نژاد در آیین رونمایی از درگاه یکپارچه ارائه خدمات الکترونیکی شهرداری کرج اظهار داشت: شهرداری کرج با حمایت شورای اسلامی شهر کرج در راستای یکپارچگی خدمات الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای شهری، امکان ارائه خدمات برای شهروندان از طریق این درگاه را فراهم کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به عدم حضور مراجعه کنندگان با آماده سازی زیر ساخت ها، سامانه شهرداری مجازی در تمام مناطق شهرداری راه اندازی میشود.
وی بیان کرد: شهرداریها در حوزههای مختلفی مانند: شهرسازی، خدمات شهری، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی اجتماعی به مردم خدمات رسانی میکنند این حیطه گسترده از مسئولیت و دامنه خدمات رسانی باعث میشود، تعداد زیادی از شهروندان نیاز به دریافت خدمات ارایه شده توسط شهرداری داشته باشند که راه اندازی این خدمات باعث کاهش سفرهای درون شهری و کاهش ترافیک می شود.
این مسئول یادآور شد: دراین درگاه اینترنتی، خدمات مورد نیاز شما به صورتی ساده و مرحله به مرحله به همراه راهنماییهای مورد نیاز طراحی و پیاده سازی شده است، این درگاه الکترونیکی به شهروندان کمک میکند تا به شکلی آسان، خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
این عضو شورا بیان کرد: درگاه الکترونیکی شهرداری رونمایی شد تا شهروندان در محیطی مخاطب محور خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
به گفته سلیم نژاد، از جمله این خدمات شهرسازی، پرداخت انلاین ، خدمات خودرو، استعلام پرداخت، جستجوی متوفیان، محاسبه آنلاین عوارض خودرو، سامانه ۱۳۷، مدیریت خاک و نخاله، نقشه جامه شهر کرج و رهگیری مکاتبات اداری است.
کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت زندگی با تحققِ شهر هوشمند
شهردار کلانشهر کرج نیز در این مراسم گفت : شهر هوشمند به عنوان یک نظامِ یادگیری هوشمند، مجموعه ای به هم پیوسته از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است که در جهت ارتقا عملکرد سرویس های شهر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان با یکدیگر همکاری می کنند.
علی کمالی زاده اظهار داشت: این درگاه به منظور یکپارچگی خدمات الکترونیکی به شهروندان، توسعه خدمات غیرحضوری و کاهش سفرهای شهری راه اندازی شده است.
وی ضمن مثبت ارزیابی کردن این سامانه به اهمیت حذف ابعاد مکانی و زمانی در راه اندازی آن اشاره کرد و این اقدام را گامی در جهت کمک به محیط زیست دانست.
شهردار کرج با اشاره به اینکه این اقدام امکان ارائه استعلام های مورد نیاز نهادهای دیگر را از شهرداری میسر می کند، گفت: فرآینده های بسیار زیادی در این زمینه رونمایی شده و با رفع مشکلات و موانع در اجرای این امر، هم اکنون به صورت روان در شهر استفاده می شود.
این مسئول ادامه داد: با توجه به تحولات و تغییرات اساسی که در حوزه علم و فناوری صورت گرفته است عملا این الزام را به وجود می آورد تا مسیر حرکت شهرداری در ارائه خدمات به شهر و شهروندان به سوی هوشمندسازی باشد.
وی در تعریف این درگاه با بیان اینکه شهرهوشمند نظام یادگیریِ همه گیر است، یادآور شد: شهر هوشمند یک نوع فرهنگسازی است که می تواند در بسیاری از حوزه ها خصوصا ترافیک و پسماند هزینه ها را کاهش دهد.
کمالی زاده افزود: امیدوارم این اتفاق، محرک و پشتیبانی برای شتاب گرفتن مسیر هوشمندسازی خدمات در مناطق دهگانه باشد. علاوه بر این مدیریت شهری تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا فعالیتهای این درگاه را افزایش دهد.