کد خبر: 1009593
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
در دادگاه دیروز طبری، یکی دیگر از دسته گل‌های این رشوه‌خوار قضایی رو شد؛ در شبکه طبری افرادی بودند که پیگیر شناسایی افراد پرونده‌دار قضایی می‌شدند تا با نفوذ در آن‌ها زمینه ارتشا‌هایی را برای طبری فراهم کنند. این افراد به بازپرس‌ها مراجعه و پیغام‌رسانی می‌کردند. قضاتی هم که شجاعت به خرج می‌دادند، دچار گرفتاری‌هایی می‌شدند.
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری و دیگر همدستان وی روز گذشته به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

در ابتدای جلسه قاضی ضمن اعلام رسمیت جلسه از نماینده دادستان خواست در جایگاه قرار گیرد.

شناسایی طعمه در شبکه طبری

نماینده دادستان هم در جایگاه قرار گرفت و گفت: طبری در ذیل شبکه‌های مختلف خود پیگیر شناسایی افراد پرونده‌دار قضایی بود تا با نفوذ در آن‌ها ارتشا‌هایی داشته باشد، در این میان فردی به نام محمد انوشه که به واسطه دستگیری طبری از کشور متواری شده است وظیفه شناسایی طعمه در شبکه طبری را داشت. انوشه افراد پرونده‌دار را در دستگاه قضایی شناسایی می‌کرد.

رسول قهرمانی در ادامه به مصداق‌هایی از نفوذ طبری در برخی پرونده‌های قضایی به واسطه انوشه اشاره کرد و گفت: در یکی از ملاقات‌ها طبری به یکی از متمولان که پرونده قضایی داشته است، گفته انوشه خود من هستم و تمام کار‌ها را باید با انوشه هماهنگ کنید. در یکی دیگر از موارد فردی به انوشه وصل می‌شود و با انوشه نزد بازپرس می‌روند. انوشه در چند مرحله نزد بازپرس می‌رود و در مرحله اول می‌گوید، طبری سلام رساند! من از طرف طبری مأموریت دارم، در این پرونده مساعدت کنید!

در مرحله دیگری انوشه نزد بازپرس می‌رود و به او می‌گوید، وقتی از آقای طبری گرفتیم که خدمت او برسید و اگر خواسته‌ای دارید مطرح کنید!

در این هنگام قهرمانی خطاب به طبری گفت: شما چه کاره بودید که این کار‌ها را می‌کردید؟!

طبری ما را رها نمی‌کرد

در ادامه نماینده دادستان می‌گوید: بازپرس درخواست انوشه را اجابت نمی‌کند. انوشه بار دیگر می‌آید و می‌گوید ماشین جلوی در است، اگر خواسته‌ای دارید نزد آقای طبری بروید که خواسته شما را اجابت کند، اما در نهایت هم بازپرس خواسته انوشه را انجام نمی‌دهد.

قهرمانی درباره اینکه طبری در ازای فعالیت خود چه چیزی دریافت کرده است، گفت: طبری در این رابطه اموالی را به دست آورده، انوشه هم در همین راستا دریافتی‌های زیادی داشته است. برخی افرادی که به انوشه و طبری در مورد پرونده‌های قضایی وصل می‌شدند، جمله نفیسی دارند و می‌گویند: «ما دیگر بی‌تاب شدیم، وقتی طبری به ما وصل شد. ما می‌خواستیم از طبری رها شویم ولی او ما را رها نمی‌کرد.»

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی خطاب به متهم طبری گفت برای ادای توضیحات در جایگاه قرار گیرد.

طبری مدعی شد: انوشه کارمند نهاد ریاست جمهوری و در اصل کارمند سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بود، من اصلاً او را نمی‌شناختم!

چک‌ها در حساب همسر!

نماینده دادستان از طبری پرسید: چرا زمانی که شما دستگیر شدید، انوشه از کشور خارج شد؟

طبری گفت: نه، قبل از بازداشت من رفت.

نماینده دادستان گفت: انوشه چهارم مرداد ۹۸ از کشور خارج شد و شما ۱۷تیر دستگیر شدید.

در ادامه قاضی از محمدباقر صدوقی (متهمی که در دادسرای جرائم اقتصادی، پرونده‌های متعددی دارد) خواست در جایگاه قرار گیرد و به عنوان مطلع، اظهارات خود را بیان کند.

صدوقی در جایگاه قرار گرفت و گفت: جریانات اینجانب با طبری مربوط به دهه۸۰ است.

وی خطاب به طبری گفت: شما چک‌های زیادی از بنده به حساب همسرت خواباندی.

صدوقی در ادامه توضیحات خود به این نکته اشاره کرد که شکایتی از طبری انجام دادم، اما از همان روز اول من را تهدید کردند که باید رضایت دهید، آقای قاضی او میلیارد‌ها پول از من خورده که باید آن‌ها را بدهد.

حالا یک اشتباهی شده

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان کند.

قهرمانی در جایگاه قرار گرفت و افزود: طبری افرادی داشت که به شعب مراجعه و از قضات تقاضا می‌کردند. افرادی همچون انوشه، ترکمان و صادقی این کار‌ها را انجام می‌دادند.

متهم طبری در جایگاه قرار گرفت و گفت: هیچ یک از این اتهامات را قبول ندارم.

وی ادامه داد: اگر من اعلام نفوذ کردم، از بابت آن چه منفعتی کسب نمودم؟

در ادامه جلسه دادگاه، قاضی خطاب به متهم طبری گفت: شما خواسته‌ای داشته‌اید و عمل نشده است.

طبری گفت: نه، خواسته‌ای نداشتم. زنگ زدم و گفتم به بازپرس وقت ملاقات بدهید.

قاضی خطاب به متهم گفت: آیا شما دستور تخلیه خانه سازمانی بازپرس را صادر کردید یا خیر؟

طبری پاسخ داد: نه، حالا یک اشتباهی شده، به من ارتباطی ندارد. جابه‌جایی او (بازپرس) ارتباطی با من نداشته است.

قاضی از طبری پرسید: در مورد او هم اشتباه شد؟!

طبری پاسخ داد: بله!

تخلیه خانه و کسر از حقوق

در ادامه قاضی گفت: من اظهارات دو تن از کارمندان شما را قرائت می‌کنم. علی صادقی که زیر نظر شما بود، نزد بازپرس گفته از بازپرسی در دادسرای پولی- بانکی کمک خواسته شد، اما وی همکاری نکرد، در نتیجه اجاره منزل سازمانی وی را افزایش داد.

قاضی بابایی در ادامه اظهار داشت: همچنین اظهارات امیرعباس مصدق از این قرار است: شخصی در دادسرای پولی بانکی پرونده‌ای داشت که این پرونده در شعبه۸ آن دادسرا نزد بازپرس رستمی بود. طبری به رستمی جهت سفارش زنگ زد، اما رستمی کاری برای وی انجام نداد. یک بار پیش رستمی رفتم. گلایه داشت و می‌گفت تخلیه خانه‌ام را زده است و از حقوقم بابت اجاره‌خانه کسر شده است.

قاضی خطاب به متهم طبری در ادامه تصریح کرد: این مطالبی که مطرح شد اظهارات دو تن از کارمندانی بودند که تحت نظر شما کار می‌کردند.

در ادامه قاضی با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت تاریخ جلسه بعد متعاقباً اعلام خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
3
سردبیر محترم : چرا باید یک مدیر در دوران مدیریت خود اینقدر قدرت داشته باشد که بتواند در شخصی ترین امور که در محدوده مدیریت او نیست شفاها یا کتبا دخالت کند و با اعمال نفوذ نامحدود و بدون مانع در هر چیز افراد و جامعه را دچار خسارت های غیر قابل جبران کند باید ساختار قدرت بگونه ای تعریف شود که با وضع قوانین هیچ قدرتمندی نتواند از محدوده قوانین مبتنی بر عدالت و منافع ملی ... در هیچ شرایطی خارج شود و باید قبل از ایجاد خسارت به جامعه و افراد آن جلوی آن گرفته شود نه پس از خسارت های بسیار ...
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
0
0
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّي لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ يَکُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَي الظَّالِمينَ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار