کد خبر: 1012786
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بر ضرورت امکان دسترسی پلیس به اطلاعات دوربین‌های شهری تأکید کرد و گفت: پلیس تنها مرجعی است که باید از اطلاعات دوربین‌ها برای اعمال قانون استفاده کرده و به آن دسترسی داشته باشد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار محمد‌حسین حمیدی، در اولین نشست خبری خود، ترافیک، آلودگی هوا و سوانح رانندگی‌را چالش‌های پلیس راهور پایتخت اعلام کرد که به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای رفع آن این چالش‌ها همچنان به قوت خود باقی است. وی درباره اجرای طرح ترافیک در شرایط کرونا گفت: در این باره تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. سردار حمیدی گفت: طرح ترافیک درمان مقطعی و کوتاه مدت ترافیک و آلودگی هوا است و اگر می‌خواهیم ترافیک کمتر و آلودگی هوای کمتری داشته باشیم، طرح باید اجرا شود و در این بین تأثیر اجرای طرح ترافیک بر کرونا ضرورت دیگری است که اضافه شده و باید بررسی شود که لغو طرح ترافیک موجود که بخشی از طرح ترافیک سابق است، چقدر می‌تواند در کاهش بیماری کرونا مؤثر باشد. سردار حمیدی گفت که در حال حاضر اجرای طرح ترافیک درصد قابل توجهی از سفر‌های غیرضروری را کاهش داده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه معادل ۲۵‌درصد وسایل نقلیه کشور در تهران تردد می‌کنند، اعلام کرد: برابر آخرین آمار‌ها هشت‌میلیون وسیله نقلیه شامل چهار‌میلیون خودرو و چهار‌میلیون موتور تردد می‌کنند. همچنین سالانه حدود ۶۰۰‌نفر به دلیل تصادفات در تهران جان خود را از دست می‌دهند و ۲۱‌هزار نفر نیز مجروح می‌شوند. همچنین ۴۸‌درصد از تصادفات مربوط به موتورسواران و ۳۶‌درصد نیز مربوط به عابرین پیاده‌است و ۲۵‌درصد از تصادفات از ساعت ۸‌شب تا ۱۲‌شب رخ می‌دهد. سردار حمیدی بر ضرورت دسترسی پلیس به اطلاعات دوربین‌های شهری تأکید کرد و ادامه داد: پلیس تنها مرجعی است که باید از اطلاعات دوربین‌ها استفاده کند و به آن دسترسی داشته باشد. دوربین‌های ترافیکی باید برای اعمال قانون در اختیار پلیس باشد و قراراست این کار در سراسر کشور انجام شود که هنوز اجرایی نشده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰‌تا ۷۰‌هزار خودرو و موتورسیکلت متخلف در پارکینگ‌های شهر تهران توقیف هستند، بیان کرد: اقدامات چندجانبه برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها در حال انجام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار