کد خبر: 973339
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۸
سرویس زنان جوان آنلاین: همه می‌آیند حتی اهل سنت و گاهی هم غیرمسلمانان! جاذبه حسین هر کس در ته قلبش کمی عاشق و آزاده باشد را به سمت خود می‌کشد و جذب می‌کند. شور حسینی عرب و عجم نمی‌شناسد. سیاه و سفید ندارد و شیعه و سنی نمی‌شناسد و گاهی وقت‌ها حتی مسلمان و غیرمسلمان ندارد. آن‌ها که از نزدیک حماسه پیاده‌روی اربعین را لمس کرده‌اند تصاویر زیبایی از الفت بین قلوب عاشقان حسینی و شور آن‌ها را روایت می‌کنند.
مونا آقایی هم از دیگر اعضای گروه اجتماع القلوبه است. وی دو سال قبل یک بار برای شش ساعت در روز قبل از اربعین توفیق داشته است خادم حرم امام حسین (ع) باشد.

خانم آقایی درباره برنامه‌های گروه جهادی «اجتماع القلوبه» برایمان اینگونه می‌گوید: «غیر از ارائه خدماتی مثل ماساژ و خدمات موکب‌ها برای گسترش مفاهیمی همچون انتظار و اجتماع قلوب هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان برنامه‌های فرهنگی درنظر گرفته شده است.» وی در پاسخ به این سؤال که مخاطب اصلی برنامه‌های شما زائران ایرانی هستند یا زائران عراقی پاسخ می‌دهد: «برای زائران ایرانی فعالیت‌های فرهنگی زیادی انجام می‌شود، اما برای زائران عراقی کمتر کار می‌گردد. اگرچه برای هر دو طرف نیاز است تا کار فرهنگی صورت گیرد.» بنا به تأکید وی پیاده‌روی اربعین در میان عراقی‌ها به صورت یک امر پذیرفته شده و یک عادت در آمده که هدفش حب امام حسین (ع) است و انگار خود امام حسین این محبت را در دل آن‌ها جای داده است، اما در عراق به دلیل محدودیت‌هایی که در زمان صدام وجود داشت کمتر کار فرهنگی انجام می‌گرفت تا این شور حسینی به شعور و معرفت لازم برسد.

فرصتی برای تأثیرگذاری فرهنگی
این خادم اربعین با اشاره به تغییراتی که در سبک زندگی زوار عراقی در ایام اربعین رخ می‌دهد، می‌افزاید: «در واقع این مسیر فرصت خوبی است تا با کار‌های فرهنگی تأثیر حضور این افراد را در ایام اربعین در تمام سال ماندگار و انسان‌های وارسته‌تری را تربیت کند.»
خانم آقایی هم برایمان دو خاطر زیبا از حضورش در ایام اربعین روایت می‌کند و می‌گوید: «در مسیر پیاده‌روی اربعین و در موکب‌ها حضور زائرانی که نه ایرانی‌اند و نه عراقی برای من خیلی جالب توجه بود. این زوار که اغلب از کشور‌هایی همچون هند و پاکستان آمده بودند حتی نماز خواندن ما برایشان عجیب بود و دو تا از آن‌ها اهل سنت بودند، اما به عشق امام حسین در پیاده‌روی اربعین حضور یافته بودند. من همین افراد را در روزی که در حرم خادم بودم دوباره دیدم و وقتی وارد حرم شدند حضورشان بسیار خاص بود و حال و هوای خاصی داشتند و این شورشان برای من خیلی عجیب بود و در ذهنم مانده است.»‌

بنا به تأکید وی زائران اربعین از هر نژادی که باشند یک شور خاصی دارند و این شور هر قدر به حرم نزدیک‌تر می‌شود بیشتر می‌گردد؛ فرقی نمی‌کند این افراد ایرانی باشند یا عراقی، سیاه باشند یا سفید این شور حسینی در همه دیده می‌شود.

همه زوار باید شأن خود را رعایت کنند
خانم آقایی درباره ضروری یا غیر ضروری بودن حضور بانوان در پیاده‌روی اربعین و چگونگی این حضور معتقد است: «آنچه من در پیاده‌روی اربعین دیدم این است که افراد مختلف رفتار‌های متفاوتی دارند، اما به طور کلی به نظر من اگر خانم‌ها مسائل شرعی، حجاب، متانت رفتاری، پرهیز از مواجهه با آقایان و مسائلی از این دست را رعایت کنند حضورشان در این مراسم هیچ اشکالی ندارد.» بنا به تأکید وی چه زن و چه مرد باید در این سفر شأن خود را رعایت کنند تا بتوانند از این سفره معنوی بهره ببرند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر