کد خبر: 944004
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:
«انقلاب اسلامی ما را در میان صاحبان اندازه، وزن و هویت قرار داد و اکنون صاحب وزنیم. من مهم‌ترین دستاورد انقلاب را این می‌دانم.»
سرویس سیاست جوان آنلاین: محمدحسین صفارهرندی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت: «اگر بدانیم کجا بودیم و زمان کنونی خود را با آن مقایسه کنیم، معلوم می‌شود که مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب چیست. فاصله کنونی ما با پیش از انقلاب در یک نکته بسیار مهم است، اینکه امروز صاحب وزنیم در حالی که پیشتر وزنی نداشتیم. وزن یعنی اعتبار، آبرو، شناخته شدن و اهمیت داشتن.» وی افزود: «در گذشته برای دانشجویان مثال می‌زدم و می‌گفتم در بقالی‌های قدیم که ترازو داشتند، هر ظرفی را که برای خرید کالا‌های فله‌ای مانند ماست می‌بردند، وزن می‌کردند. چون ظرف‌ها وزن داشت، باید در کفه دیگر ترازو آنقدر سنگ می‌گذاشتند که توازن برقرار شود بعد سنگ یک کیلو را قرار می‌دادند تا ماست را بکشند. سنگ‌هایی که آن طرف می‌گذاشتند تا تراز حاصل شود پارسنگ نام داشت.
پارسنگ‌ها وزنه بودند، اما وزن تلقی نمی‌شدند به این معنی که مهم نبود که چند گرم و چند کیلو است؛ مهم این بود که تراز و توازن را برقرار کنند، در حالی که سنگ‌ها ۱۰۰ گرم، نیم کیلو، یک کیلو و با وزن‌های مختلف بودند.» وی افزود: «ایران پیش از انقلاب، مثال آن پارسنگ‌ها را داشت، فقط به درد تراز کردن میان قدرت‌های بزرگ می‌خوردیم. در دست و بال قدرت‌ها بودیم و آنان برای اینکه معادله قدرت را میان خودشان رقم بزنند از این پارسنگ‌ها می‌ریختند، اما پس از انقلاب، خودمان صاحب وزنیم.» این فعال رسانه‌ای افزود: «آن پارسنگ‌ها هویت نداشتند اگر می‌گفتید چقدر است، می‌گفتند مهم نیست، فعلاً بریزید تا تراز برقرار شود. با کشور ما نیز مانند بسیاری کشور‌ها این‌طور برخورد می‌کردند، اما انقلاب اسلامی ما را در میان صاحبان اندازه، وزن و هویت قرار داد و اکنون صاحب‌وزنیم. من مهم‌ترین دستاورد انقلاب را این می‌دانم. اگر بخواهید دستاورد‌های جزئی را برشمارید؛ به تبع این اتفاق، خیلی دستاورد حاصل شده است.» صفارهرندی با بیان اینکه ایران در بسیاری از شاخص‌های توسعه در ردیف ۱۰ تا ۲۰ کشور نخست جهان است، افزود: «طبق روایت مجامع جهانی ما دارای هجدهمین اقتصاد جهانیم و با وجود مشکلات کنونی در داخل، قدرت اقتصادی ما طبق اعلام بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در رتبه هجدهم است و جالب آنکه می‌گویند با همین آهنگ رشد تا چندسال دیگر به رتبه پانزدهم ارتقا می‌یابد، یعنی مسیرمان هم رو به افول نیست، مسیر رشد است.» وی گفت: «مؤسسه و نشریه تخصصی فوکویاما نیز اعلام کرد ایران جزو هفت کشور قدرتمند جهان است که این برای ایرانیان خیلی مایه مباهات و افتخار است.»
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «ما هستیم که سرعت رشد علم‌مان ۱۳، ۱۲ و گاه ۱۱ برابر میانگین سرعت رشد علم در جهان است. ماییم که در شاخه‌هایی از علم رتبه مان چهارم دنیاست. ماییم که مراجع جهانی رصد علم در دنیا پیش‌بینی می‌کنند که تا چند سال آینده جزو پنج کشور نخست علمی جهان خواهیم بود.
ماییم که به عنوان یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان ارزیابی می‌شویم، در حالی که از نظر هزینه‌کرد، یکی از کم‌هزینه‌ترین ارتش‌ها در مقایسه با بسیاری کشور‌ها هستیم به نحوی که از نظر هزینه‌کرد رتبه سی‌ام یا چهلم جهان را داریم، اما از نظر بازدهی و تأثیر در مقایسه با ارتش کشور‌های منطقه، قدرتمندترین هستیم.» وی مجموع این شاخص‌ها را سبب اعتباربخشی و افزایش عزت ملی دانست و گفت: «اگر همین مایه‌های افتخار و مباهات را ملاحظه کنیم، می‌فهمیم که راه را درست آمده‌ایم، فقط موانعی وجود دارد و یکی از راهکار‌های رفع موانع این است که به جای به کار گرفتن افراد خسته مانند من، از نیرو‌های جوان استفاده کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار