کد خبر: 670026
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
بر اساس پژوهش‌ها، افسردگی می‌تواند در دراز مدت تراکم استخوان ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و از این طریق خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد.

مهدی آزما متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: بسیاری از افراد در نتیجه کاهش توده استخوانی دچار آسیب‌ها و بیماری‌های استخوانی شده و کیفیت زندگی آن‌ها دچار افت شدید می‌شود.


وی با اشاره به این که کاهش توده تراکم استخوانی از دلایل مهم ابتلا به پوکی استخوان است،تصریح کرد: زنان به مراتب بیشتر از مردان دچار کاهش تراکم استخوانی و پوکی استخوان می شوند که این موضوع به ویژه در سنین میانسالی و سالمندی بسیار شایع است.


آزما با بیان این که اختلالات روانی و عصبی نیز ممکن است بر روی ساختار و تراکم استخوان اثر بگذارند، تأکید کرد: بر اساس پژوهش‌ها، افسردگی می‌تواند در دراز مدت تراکم استخوان‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و از این طریق خطر و احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد.


وی یادآور شد: اختلالات روحی و روانی، مانند افسردگی می تواند تا حدزیادی موجب افزایش سلول‌هایی که عامل تحلیل استخوان‌ها هستند، شود.


آزما گفت: مصرف ناکافی لبنیات به ویژه شیر و نداشتن فعالیت بدنی مناسب،  عامل دیگر و بسیار مهم کاهش توده استخوانی و  ابتلا به پوکی استخوان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار