کد خبر: 997315
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
محققان آلمانی و چینی با توجه به ساختار پروتئاز ویروس کرونا دارویی ساخته‌اند که به این ویروس اجازه تکثیر نمی‌دهد. این دارو روی موش‌ها آزمایش شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: ویروس کرونا SARS-CoV-۲ به شیوع بیماری تنفسی کووید ۱۹ منجر می‌شود و با توجه به شیوع سریع بیماری به دارویی برای درمان کووید ۱۹ نیاز است.

در همین راستا گروهی از محققان آلمانی و چینی طی تحقیقات خود به یک داروی احتمالی دست یافته‌اند که پروتئاز‌های اصلی در ویروس کرونا (Mpro که ۳ CLpro نیز نام دارد) را هدف می‌گیرد. این پروتئاز نوعی آنزیم مورد نیاز برای تکثیر ویروس است.

رولف هیلژنفیلد محقق آلمانی و همکارانش اخیراً «آلفا- کتوآمید‌هایی پپتیدومتریک» (peptidomimetic α-ketoamides) را طراحی کرده و ساخته‌اند که به عنوان بازدارنده پروتئاز اصلی ویروس کرونا عمل می‌کند. محققان برای طراحی آلفا کتوآمید‌های بازدارنده، ساختار کریستالی Mpro متعلق به ویروس SARS-CoV-۲ را مشخص کردند.

این ساختار مشابه Mpro‌های مرتبط با ویروس SARS است.

محققان از ساختار کریستالی واکنش‌های Mpro برای تحقیق درباره واکنش آلفاکتوآمید‌ها و ارتقای داروی جایگزین استفاده کردند.

آن‌ها دارویی ساخته‌اند که باز دارنده ویروس SARS-CoV-۲ Mpro است. آزمایش این داروی احتمالی روی موش‌ها نتایج رضایت‌بخشی داشت. داروی مذکور برای مدتی در بافت‌های ریه باقی می‌ماند و می‌توان با استنشاق از آن استفاده کرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار