کد خبر: 974162
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
حمیدحسام در کتاب «در جست‌وجوی مهتاب» روایت و تفسیر جذابی از نگاه قیصرامین‌پور به موضوع تدریس ادبیات انقلاب و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها ارائه کرده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: نشر شهید کاظمی به تازگی کتابی را با عنوان «در جست‌وجوی مهتاب» منتشر کرده که شامل گفت‌وگوی بلند حسین قرایی با حمید حسام است. نام حمید حسام در سال‌های اخیر بیش از هر چیز با کتاب‌های «آب هرگز نمی‌میرد» و «وقتی مهتاب گم شد» گره خورده است؛ دو کتابی که برای وی جایزه ادبی جلال آل‌احمد و تقریظ رهبر انقلاب اسلامی را نیز به ارمغان آورده است. با این همه حسام سال‌ها پیش از تألیف این دو کتاب به عنوان مدیر بخش ادبیات بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و نیز نویسنده و تحصیلکرده در رشته ادبیات و یکی از بانیان ایجاد رشته کارشناسی ارشد ادبیات پایداری در دانشگاه‌ها برای فعالان این عرصه شناخته شده بود.

حسام در کتاب «در جست‌وجوی مهتاب» و در بخشی از خاطراتش به روایت‌های نابی از قیصر امین‌پور شاعر نامدار معاصر پرداخته است و به نوعی بخشی از مسلک و مرام او را بازگو می‌کند که بازخوانی آن همزمان با انتشار این کتاب خالی از لطف نیست.

حسام در بخشی از این کتاب درباره قیصرامین‌پور و نحوه آشنایی‌اش با او در دانشگاه تهران چنین می‌نویسد: فکر می‌کنم سال ۶۳ بود. بعد از رفتن به جنگ و باز شدن دانشگاه‌ها، رفته بودیم سر کلاس نشسته بودیم. من قیصر امین‌پور را آنجا دیدم. آقای امین‌پور از دامپزشکی و جامعه‌شناسی و چند تغییر رشته به آنجا آمده بود...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار