کد خبر: 1019174
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به تبعات تعلیق کارت بازرگانی برای بخش‌های مختلف اقتصادی خاطرنشان کرد: تعلیق کارت بازرگانی صادر کننده در فصل صادرات می‌تواند زنجیره تامین در بخش‌‎های مختلف اقتصادی را دچار چالش‌های جبران نشدنی کند.

عباس کمالی در جلسه ستاد تسهیل صادرات در اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به این که فصل صادرات انگور و کشمش است و مسئولان امر باید حمایت های لازم را از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به عمل آورند؛ اظهار امیدواری کرد: مشکلات صادرکنندگان به منظور صادرات محصولاتشان با تدبیر مسئولان کشوری و استانی رفع شود.

وی با تاکید بر اهمیت هم افزایی و همکاری بین سازمان ها ، نهادها و تشکل ها اقتصادی استان در بهبود وضعیت اقتصادی استان، اظهار امیدواری کرد: از موازی کاری موجود در بین تشکل های اقتصادی استان به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان در راستای توسعه همه جانبه استان جلوگیری شود.

نایب رئیس اتاق تبریز با قدردانی از فعالان اقتصادی استان در خصوص رفع تعهدات ارزی خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید با اخذ تضمین های لازم امکان صادرات محصولات کشاورزی و سایر تولیدات استان در این فصل کاری را مهیا کنند.
وی ارزش گذاری غیر واقعی بر محصولات و کالاهای صادراتی را از دیگر مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان خواند و اظهار امیدواری کرد: با اقدامات مسئولان گمرکی این بخش از مسائل فعالان اقتصادی رفع شود.

محمدنقی هنربر معاون سازمان صمت در حوزه تجارت بین الملل استان هم با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت رفع تعهدات ارزی دارندگان کارت های بازرگانی خاطرنشان کرد: همه مسئولان امر در نهادهای سه گانه(دولت، مجلس، قوه قضائیه) و اتاق بازرگانی به عنوان مشاور قوای سه گانه درصدد آن هستند تا با حمایت از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان واقعی مشکلات آنها را رفع و امکان توسعه همه جانبه کشور را فراهم کنند.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی در کمیته کارشناسی صادرات غیر نفتی کشور، یادآوری کرد: بر اساس تصمیات اتخاذ شده در این کمیته پیشنهاد شده است تا آخر آبان ماه سال جاری برای رفع تعهدات ارزی به فعالان اقتصادی فرصت داده شود.

هنربر خاطرنشان کرد: با تصویب این پیشنهاد فرصت لازم برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان فراهم می شود.
وی ارائه فرصت و ترغیب صادرکنندگان از طرف تشکلهای اقتصادی همچون اتاق بازرگانی را دو اقدام موثر در رفع موانع موجود در ایفاء تعهدات ارزی خواند و اظهار امیدواری کرد: با همکاری و هم افزایی تشکها و مسئولان این مهم عملیاتی شود.

علی اصغر عباس زاده مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم گفت: با تکمیل اطلاعات موجود در دست بانک ها و نهادهای نظراتی از یک طرف و تفکیک فعالان اقتصادی واقعی از اخلال گران اقتصادی امکان رفع تعهدات ارزی بدون کوچکترین آسیبی به واحدهای تولیدی و صنعتی فراهم می شود.
وی با اشاره به جایگاه کمیته ارزش گذاری صادرات در گمرک ایران گفت: اعضای صنوف مختلف اقتصادی می توانند با بهره مندی از ظرفیت انجمن و تشکل صنفی خود و بر اساس قمیت های داخلی و جهانی پیشنهادهای خود را به منظور اصلاح ارزش محصول و کالای صادراتی مطرح کنند.

عادل غلامی رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در استان آذربایجان شرقی اولویت بندی فعالان اقتصادی واقعی از غیر واقعی را اولین اقدام مسئولان و سازمان های ذیربط در مبحث رفع تعهدات ارزی خواند و اظهار امیدواری کرد: با اولویت بندی و حمایت از فعالان اقتصادی واقعی در شرایط سخت اقتصادی امکان حل مسائل و مشکلات پیش آمده در رفع تعهدات ارزی فعالان اقتصادی فراهم شود.

اولین جلسه ستاد تسهیل صادرات در اتاق بازرگانی تبریز بر اساس مصوبه آخرین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با هدف افزایش صادرات غیر نفتی استان در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با حضور مسئولان و کارشناسانی از استانداری، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان صمت و بانک های استان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر