کد خبر: 492472
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴

به گزارش جوان از لرستان، حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد امروز در همایش مشترک ائمه جمعه، جماعت، هئیت امنای مساجد، فرماندهان حوزه ها و پایگاه محلات شهرستان بروجرد گفت: مساجد مهم ترین مکان برای نشر فرهنگ ناب اسلامی و صادرکردن این فرهنگ به جهان است.
وی با اشاره به جایگاه مساجد در فرهنگ دینی، افزود: مساجد در جامعه اسلامی باید در صدر همه امور باشد.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به جایگاه مساجد از صدر اسلام تاکنون، اظهار داشت: مساجد همواره مهم ترین مکان برای تعلیم وتر بیت هستنند.
وی با اشاره به اینکه مسجد تنها محل عبادت نیست، اظهار داشت: در طول تاریخ مسلمانان و همچنین با بررسی سیره ائمه معصومین و دستورات دین اسلام درمی یابیم که مساجد در فرهنگ اسلامی کارکردهای بیشمار اجتماعی، سیاسی و.. دارد.
امام جمعه بروجرد با اذعان به اینکه مساجد کانون اشاعه توحید و هدایت مردم به سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: باید از قابلیت ها و توانمندی های مساجد برای جلب مردم به سوی معنویت بهره برد.
حجت الاسلام ترابی با اشاره به دسیسه های در توهیت به مقدسات اسلامی، اظهار کرد: اهانت دشمنان به مقدسات مسلمانان نشان دهنده خشم استکبار از فراگیری دین مبین اسلام در جهان است.
وی با بیان اینکه تلاش درراستای اشاعه فرهنگ دینی مهم ترین راه مقابله با دسیسه های دشمنان است، خاطرنشان کرد: برای مقابله با دسیسه های دشمنان باید تبلیغ دین و ترویج آیین اسلامدر مساجد مورد توجه خاص قرار گیرد.
حجت الاسلام ترابی مسجد عامل همبستگی اجتماعی، وحدت و اتحاد خواند و گفت:مسجد در فرهنگ اسلامی جایگاه ایجاد وحدت و اتحاد بین مردم و مسلمین، زدودن کینه ها، عداوت، ایجاد و تقویت روحیه تعاون ، همکاری و مشکارکت مردمی است.
توجه به توسعه مساجد ضروری است
امام جمعه بروجرد در ادامه تعداد مساجد شهرستان بروجرد را کم خواند و گفت: توسعه مساجد باید مورد توجه خاص مسئولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: شهرستان بروجرد تنها ۸۷ مسجد دارد که اکثریت مساجد مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه اکثر مساجد شهربروجرد در بافت قدیمی قرار دارند، افزود: از فاصله ۱۰۰ متری تا ۵۰۰ متری مسجد امام بروجرد۱۱ مسجد وجود دارد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار