کد خبر: 1196602
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
موضوع غزه در روز‌های اخیر وضعیت آزادی بیان را در دانشگاه‌های آمریکا بیش از پیش آشکار کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از میزان، تحولات یک ماه اخیر در نوار غزه موضع‌گیری دوگانه کشور‌های غربی و حمایت همه‌جانبه آن‌ها را از رژیم صهیونیستی آشکار کرد.

براساس گزارش جدید وزارت بهداشت فلسطین، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه در یک ماه اخیر ۳۷ هزار قربانی شامل شهدا، مجروحان و افراد مفقود شده، در پی داشته است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی با محکومیت و انتقادات گسترده‌ای در سراسر جهان شامل کشور‌های غربی مواجه شده است.

علاوه بر تظاهرات گسترده در کشور‌های غربی، بسیاری از مقامات و افراد سرشناس در این کشور‌ها نیز این جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

این اظهارات حامی فلسطین با سرکوب گسترده‌ای در غرب و آمریکا مواجه شده است؛ تعداد زیادی از روزنامه‎نگاران اخراج شده و یا با اقدامات محدود کننده مواجه شدند.

دانشگاه‌های آمریکا نیز در حالی که مدعی حمایت از فلسطین هستند، اما رویکرد دوگانه‌ای را اتخاذ کرده و همچنان اولویت آن‌ها حمایت از رژیم صهیونیستی است.

شرط دانشگاه آرکانزاس برای سخنرانی

«ناتان ترال»، نویسنده و تحلیلگر آمریکایی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: فضایی وجود دارد که نسبت به ابراز همدردی با فلسطینیان تحت اشغال کاملا بی‎‌تحمل است.

وی در مصاحبه با روزنامه گاردین نیز با اشاره به حذف تبلیغات کتاب جدیدش از رسانه‌هایی مانند «بی‌بی‌سی و ان‌پی‌آر»، می‌گوید: کاملا مطمئن هستم تبلیغات کتابی که از اسرائیل حمایت می‌کند حذف نمی‌شود.

این نویسنده آمریکایی در پست دیگری نوشت: به من گفته شد که نمی‌توانم در دانشگاه آرکانزاس صحبت کنم مگر اینکه تعهدی را امضا کنم که اسرائیل یا اشغالگری آن را بایکوت نمی‌کنم و من مخالفت کردم.

این در حالی است که «سارا سندرز»، سیاستمدار آمریکایی و سخنگوی پیشین کاخ سفید، با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس اقدام دانشگاه آرکانزاس در سرکوب اقدامات حامی فلسطین را مورد ستایش قرار داده و از این دانشگاه قدردانی کرده است.

حمایت بی‌دریغ دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی

حمایت بی‌دریغ دولت بایدن در تلاش برای جلب نظر افکار عمومی جهانی، خطر ایجاد جبهه‌های مخالف جدیدی را ایجاد می‌کند.

وی حمایت آمریکا از اوکراین و رژیم صهیونیستی را با هم گره زده و هر دو را به عنوان «دموکراسی» عنوان کرد که با دشمنانی که مصمم به «نابودی کامل» آن‌ها هستند، می‌جنگند.

اما تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، تهدید‌های آن برای تهاجم زمینی و استقبال محکم آمریکا از مهمترین متحد خود در خاورمیانه فریاد‌های نفاق را برانگیخته است.

مواضع مقامات آمریکایی در مورد هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، زیرساخت‌ها، غیرنظامیان و خبرنگاران در طول درگیری اخیر در نوار محاصره شده غزه، متناقض است.

مقامات آمریکایی ادعا‌هایی را مطرح می‌کنند که به‎طور ضمنی نشان می‌دهد حملات رژیم صهیونیستی را «اقدامات مشروع» می‌دانند، بدون اینکه حتی یک محکومیت داشته باشند.

فلسطینی‌ها در غزه و کرانه باختری همگی تحت رژیم‌های مختلف تبعیض و ظلم سازمان‌یافته زندگی می‌کنند که زندگی را غیرممکن می‌سازد و اگر رسانه‌ها و مقامات آمریکایی حتی نمی‌خواهند این موضوع را به درستی پوشش دهند، فاجعه است.

استاندارد دوگانه در واکنش‌هایی که به کشتار غیرنظامیان فلسطینی و واکنش‌ها - یا عدم وجود آن- نمایان است؛ بسیاری به درستی ریاکاری غرب را برجسته می‌کنند.

از برخی جهات، این موضوع تعجب آور نیست؛ بسیاری از کسانی که با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی کرده‌اند شغل خود را از دست داده، مورد سرزنش قرار گرفته، تعلیق شده و با آزار و اذیت مواجه شده‌اند.

دولت‌های غربی موجودیت‌های اخلاقی نیستند، بلکه صرفا در جهت منافع خود عمل می‌کنند؛ آزادی و رهایی فلسطین با منافع غرب تحت سرکردگی آمریکا همسو نیست.

بنابراین، نهاد‌های غربی این ادعا را تکرار می‌کنند که «تروریسم» عامل همه خشونت‌هاست؛ از این صحبت برای نشان دادن چراغ سبز به رژیم صهیونیستی استفاده می‌شود تا خشونت‌های مهار نشده علیه فلسطینیان در نوار غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی را ادامه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار