کد خبر: 1085396
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

رپورتاژ آگهی/ اگر قصد راه اندازی کسب ‌وکار خود را دارید، قبل ‌از هر چیز باید به میزان درآمد و سوددهی آن توجه داشته باشید. اینکه آن کسب ‌وکار حداقل چه میزان سرمایه نیاز دارد؟ و میزان درآمد آن چقدر خواهد بود؟

درآمد تولید زغال فشرده

اگر این دو مورد را بررسی کنید، برای طی کردن گام‌های بعد فقط باید فوت ‌و فن آن شغل را یاد بگیرید. یکی از کسب‌ وکارهایی که میزان درآمد آن می‌تواند قابل ‌توجه باشد، راه اندازی خط تولید زغال فشرده است. افراد زیادی در مورد درآمد تولید زغال فشرده و نحوه راه اندازی خط تولید زغال فشرده سوال می­کنند که با خواندن این مقاله می­توانند به پاسخ خود برسند.

 ابتدا باید گفت که میزان درآمد تولید زغال فشرده به عوامل بسیاری چون میزان تولیدات روزانه، کیفیت زغالی که تولید خواهد شد، دستگاه‌هایی که به کار می‌روند، مواد اولیه مورد استفاده وابسته است که همه آنها به نوعی می‌تواند بر درآمد تولید زغال فشرده تاثیرگذار باشند.

1.     دستگاه های مورد استفاده در خط تولید زغال فشرده

اولین موردی که باید مورد توجه قرار داد، دستگاه هایی است که در فرآیند تولید و راه اندازی خط تولید زغال فشرده از آنها استفاده می شود. در سال‌های گذشته اغلب ماشین آلاتی که مورد استفاده قرار می گرفت، وارداتی از کشورهایی مثل چین بود و نمونه داخلی نداشت.

اما در سال های اخیر، شرکت‌ های بسیاری تصمیم به ساخت دستگاه های خط تولید زغال فشرده و همچنین ساخت کوره زغال گرفتند، که به معنی کاهش هزینه­ها و ارتقاء تولید داخلی بود.

موضوعی که باید در خصوص دستگاه های خط تولید زغال به آن توجه کرد این است که علاوه بر قیمت این دستگاه که بر هزینه ها و در نتیجه درآمد شما موثر خواهد بود، باید به کیفیت آن هم توجه کرد، چرا که یک دستگاه بی کیفیت، ممکن است در آینده هزینه های بیشتری به تولید کننده تحمیل کند.

کوره زغال

کوره ذغال، یکی از دستگاه هایی است که بر درآمد تولید زغال فشرده، تاثیر بسزایی دارد. چرا که بسیاری از دستگاه ها کیفیت مناسبی ندارند و قبل ‌از هرچیز شما باید کوره ذغال فشرده مناسبی انتخاب کنید تا بتوانید به درآمد بالایی در این صنعت برسید.

مهم‌ترین مرحله در تولید زغال فشرده، مرحله پخت بریکت است که توسط کوره ذغال انجام می‌شود. پس ‌از آن که مواد اولیه شامل خاک ‌اره، خاک ذغال و پوست گردو قالب‌زنی شده‌ و بریکت به‌دست می آید، در کوره پخته می شود تا زغال فشرده به دست آید.

اگر پخت زغال در کوره، به‌ درستی انجام نشود، زغال تولید شده کیفیت چندانی نخواهد داشت و موجب ضرر و زیان نیز می‌شود. در بازار دو نوع کوره­ زغال فشرده سنتی و صنعتی وجود دارد که هرکدام مکانیزم خاص خود را دارند.

کوره های سنتی با استفاده از ملات و مصالح ساختمانی مثل آجر ساخته می­شوند، که بسته به اندازه و ابعاد، حجم مشخصی از زغال توسط پالت به آنها وارد شده و فرآیند پخت آنها انجام می­شود.

اما کوره­های صنعتی ساخته شده به شکل محفظه­ای مکعبی هستند که زغال­ها با قرار گرفتن در درون آنها، با حرارت غیرمستقیم تحت شرایط خلأ پخته می­شوند. از مزایای کوره صنعتی می توان به سرعت پخت و تولید بالا و داشتن کنترل اشاره کرد.

اگر شما تمام مراحل را برای تولید زغال انجام داده باشید، اما دستگاه زغال ساز باکیفیتی نداشته باشید، درآمد چندانی هم نصیب شما نخواهد شد. بنابراین باید به کیفیت کوره زغال و میزان تولید توسط آن در نظر گرفته شود که به ورشکستگی شما ختم نشود.

دستگاه زغال فشرده

درآمد تولید زغال فشرده

دستگاه زغال فشرده، یکی دیگر از تجهیزاتی است که برای ساخت بریکت و در نهایت زغال فشرده مورد استفاده قرار می گیرد و کیفیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. کیفیت خط تولید زغال، اجزاء تشکیل دهنده و متریال به کار رفته در آن، عاملی است که بر میزان دوام و کیفیت زغال هایی که تولید می کند، موثر است. به همین دلیل هر چه کیفیت دستگاه بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود و در نتیجه درآمد بیشتری از آن به دست می آید.

2.     مواد اولیه

مواد اولیه­ای که در تهیه ذغال فشرده به کار می­رود، بسیار بر میزان سوددهی آن اثرگذار است. اگر کوره زغال مناسبی داشته باشید، اما موادی تهیه کنید که کیفیت مرغوبی ندارند، عملاً در بازار شکست خواهید خورد. همچنین اگر کوره­ای داشته باشید که به مواد اولیه ضرر برساند، خروجی محصول چیزی جز بر باد رفتن مواد اولیه نخواهد بود!

3.     فروش ذغال فشرده در بازار هدف

قبل‌ از ورود به این حرفه باید بازار هدف خود را شناسایی کنید، رقبای خود را بشناسید، مشتریان خود را زیر نظر بگیرد. اگر فعالیت خود را صرفاً با راه­اندازی خط تولید شروع کنید، اما بازار هدف را به درستی تشخیص نداده باشید، در به ثمر رساندن این کسب و کار موفق نخواهید بود. بنابراین قبل ‌از هر چیز باید با بازاریاب های متخصص و مجرب در مورد اصول بازاریابی این حرفه مشورت کنید.

درآمد تولید زغال فشرده چقدر است؟

اگر بخواهیم در مورد درآمدزا بودن این حرفه صحبت کنیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا درآمد تولید زغال فشرده بالا است یا خیر؟ جواب مثبت است. به دلایل زیر:

·       مصرف داخلی گسترده

اولین دلیلی که درآمدزا بودن تولید زغال فشرده را اثبات می کند، مصرف قابل توجه آن در کشور است. ذغال فشرده در صنف‌های مختلف، توسط افراد مختلف، به اشکال گوناگون استفاده می‌شود.

درآمد تولید زغال فشرده

·       امکان صادرات زغال فشرده

در بخش صادرات هم درآمد تولید زغال فشرده بسیار بالاست. ایران در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین صادرکننده‌های ذغال فشرده در خاورمیانه است. باید گفت درآمد ذغال فشرده حاصل از صادرات به کشورهایی چون عراق، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان، قطر، امارات و افغانستان که از آن به ‌عنوان منبعی برای سوخت استفاده می‌شود، چشمگیر است.

·       فراوانی مواد اولیه در داخل کشور

مواد اولیه‌ای که در تولید زغال فشرده بکار می رود، خاک ‌آره و پوست گردو است که کشور ما یکی از معادن غنی این دو ماده است. بنابراین هم ‌قیمت ارزانی دارند و هم به آسانی یافت می‌شوند.

·       عدم وابستگی به بازارهای خارجی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در راه‌ اندازی کسب ‌وکار وجود دارد، این است که آیا دستگاه و مواد اولیه آن باید از کشورهای دیگر وارد شود یا دسترسی به آنها در داخل کشور فراهم است؟ کشور ما به دلیل تحریم‌های فراوان و تجربه نوسانات ارزی، در زمینه تولید زغال فشرده و درآمد حاصل از آن وابسته به کشورهای دیگر نیست.

اگر به دنبال راه­اندازی خط تولید زغال فشرده هستید، قبل از آن باید در مورد درآمد تولید زغال فشرده، دستگاه­­هایی چون کوره زغال که در فرآیند تولید از آنها استفاده می­شود، تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید. چرا که راه اندازی هر کسب و کاری چالش های خاص خود را دارد که اگر برای هرکدام راه­حل قانع کننده­ای پیدا کنید، می­توانید در این حرفه موفق شوید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار