کد خبر: 1031739
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های صنعت برق با حمایت این بنیاد در خراسان رضوی خبر داد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: هادی جوهری معاون مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با بیان اینکه شرکت مشارکتی دانش‌بنیان بنیاد برکت موفق به بومی‌سازی ساخت سوئیچ‌گیر‌های جی‌ای‌اس به عنوان یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های صنعت برق شده است، گفت: این فناوری تا پیش از این، در اختیار چهار یا پنج کشور دنیا بود و ورود به این عرصه غیرممکن می‌نمود. وی ادامه داد: با بومی‌سازی این فناوری و کار شبانه‌روزی در مدت حدود یک‌سال و تأمین تجهیزات مورد نیاز، پست ۲۳۰ کیلوولت مرکز شیخ بهایی تهران به بهره‌برداری رسیده است. این افتخار در حالی حاصل شد که انجام پروژه مذکور در ایران از نظر شرکت‌های ژاپنی و اروپایی غیرممکن عنوان شده بود. این مسئول اظهار داشت: شرکت دانش‌بنیان صنایع توسکات خراسان در سال ۱۳۹۶ و با هدف بومی‌سازی یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های صنعت برق تا سطح ولتاژ ۱۴۵ کیلوولت (سوئیچ‌گیر‌های جی‌ای‌اس) با مشارکت بنیاد برکت تأسیس شد و از بدو تأسیس با تجهیز واحد صنعتی خود به مدرن‌ترین ماشین‌آلات روز دنیا کار خود را آغاز کرد.

جوهری خاطرنشان کرد: در شرایط رکود و تحریم که شرکت‌های بین‌المللی به بهانه تحریم‌های ظالمانه امریکا عملاً کشور ما را در شرایط سختی برای توسعه شبکه فشار قوی و در سرویس نگه داشتن شبکه‌های موجود قرار دادند، شرکت مشارکتی بنیاد برکت با درک رسالت خود، یار و مددکار صنعت برق کشور شد و در پروژه‌های زیادی جای خالی این شرکت‌ها را پر کرد. وی با اشاره به فعالیت شرکت مشارکتی بنیاد برکت در پروژه‌های پتروشیمی، نیروگاهی و شبکه‌های انتقال کشور گفت: در آخرین مورد این پروژه‌ها با توجه به آسیب شدیدی که به یکی از پست‌های سطح ۲۳۰ کیلو ولت بسیار مهم کشور وارد شده بود و تولیدکننده ژاپنی به بهانه تحریم از حضور در کشور ما خودداری می‌کرد، شرکت توسکات خراسان برای اولین بار تصمیم به ورود به عرصه سوئیچ‌گیر‌هایی با سطح ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت گرفت.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت بیان کرد: در حال حاضر شرکت صنایع توسکات خراسان در حال برنامه‌ریزی برای تولید سوئیچ‌گیر‌های جی‌ای اس تا سطح ولتاژ ۵۰۰ کیلوولت در ایران است تا کشور ما سومین تولیدکننده این محصولات در دنیا باشد. جوهری با اشاره به مشارکت اقتصادی بنیاد برکت با این شرکت اظهار داشت: بنیاد از سال ۹۵ به میزان ۲۰۲ میلیارد ریال در شرکت توسکات خراسان سرمایه‌گذاری داشته که این مشارکت همچنان ادامه دارد و موجب ایجاد ۲۷۵ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم شده است.

جوهری تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از طرح‌هایی با فناوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان، بنیاد برکت به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پشتیبانی از این طرح‌ها را در دستور کار خود قرار داده است و در قالب مشارکت، از طرح‌هایی با فناوری پیچیده که دارای توجیه اقتصادی و فنی باشند و بتوانند زمینه اشتغال جوانان و نخبگان را به خصوص در مناطق محروم فراهم کنند، حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: بنیاد برکت در مدل مشارکتی بنگاه‌محور خود، حداکثر پس از مدت پنج سال از شروع مشارکت یا سه سال پس از بهره‌برداری طرح، سهم مشارکت خود را به کارآفرینان شریک واگذار می‌کند و از طرح مصوب خارج می‌شود تا بتواند به حمایت از دیگر کارآفرینان و اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور بپردازد.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز با ۴۰۰ بنگاه و کارگاه تولیدی و صنعتی مشارکت اقتصادی داشته و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این بنیاد همچنین بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر عدم تصدی‌گری، پس از طی دوران مشارکت از ۲۷۰ بنگاه خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است. گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون ۴ هزار و ۶۷۱ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۴۸۸ میلیارد ریال در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار