کد خبر: 1021393
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از یک‌شنبه تا روز گذشته و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۵۱۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: ۴۵۰ هزار نفر در کشورمان به کرونا مبتلا شده‌اند؛ این یعنی کووید ۱۹ همچنان می‌تازد. حالا دیگر بر کسی پوشیده نیست که با موج سوم ویروس منحوس دست و پنجه نرم می‌کنیم. در چنین شرایطی نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران که از نزدیک شاهد وضعیت سلامت ایرانیان است، تأیید کرده که تحریم‌های ظالمان مشکلات عدیده‌ای را موجب شده‌است. البته کریستف هملمن قول داده که همه تلاشش را برای ارائه وسایل و خدمات لازم به ایران انجام دهد و گفته‌است واکسن کرونا بیاید، به ایران هم می‌رسد. از طرف دیگر، سازمان بهداشت جهانی هم برای چندمین بار تأکید کرده که منشأ کرونا، طبیعی و نه آزمایشگاهی بوده‌است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: از یک‌شنبه تا روز گذشته و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که یک هزار و ۵۱۴ نفر از آن‌ها بستری شدند. وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۴۹ هزار و ۹۶۰ نفر رسید، گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۱۹۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۲۵ هزار و ۷۷۹ نفر رسید. لاری با اشاره به اینکه خوشبختانه تا دوشنبه ۳۷۶ هزار و ۵۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، افزود: ۴هزارو۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: تا کنون ۳ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۷۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده‌است. وی افزود: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. همچنین بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا، در هفته منتهی به چهارم مهر ماه، وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور روند مختصر صعودی را نشان می‌دهد و در ۱۳ استان شاهد روند صعودی یا آغاز پیک این بیماری بوده‌ایم.

سازمان جهانی بهداشت: کرونا طبیعی است

در همین زمینه سازمان جهانی بهداشت (WHO) مجدداً بر طبیعی بودن منشأ شیوع کروناویروس جدید تأکید کرد.

تدروس آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه توجیهی رسانه‌ها درباره کووید ۱۹ گفت: این ویروس به طور طبیعی شکل گرفته‌است. وی افزود: سازمان جهانی بهداشت به علم و شواهد اعتقاد داشته و به همین دلیل است که بر علم، راه‌حل‌ها و همبستگی تأکید دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته آدهانوم بسیاری از مطالعات در مورد منشأ ویروس نشان داده‌اند که SARS- CoV- ۲ یا همان کروناویروس جدید به طور طبیعی و نه از طرف هیچ مؤسسه‌ای شکل گرفته‌است.

به ایران کمک می‌کنیم

«کریستف هملمن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در خصوص وضعیت شیوع کرونا در ایران گفت: در حال حاضر کرونا مجدداً در ایران روند صعودی پیدا کرده و این مسئله نگران‌کننده‌ای است، اما دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح بین‌المللی وجود دارد که از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

هملمن در پاسخ به این سؤال که شرایط ایران در زمینه کرونا نسبت به شرایط سایر کشور‌ها چگونه است، گفت: بیشتر مشکلات اصلی که در پی شیوع کرونا به وجود آمده در تمامی کشور‌های جهان شبیه هم است، اما آنچه در ایران متفاوت است، این مسئله است که ایران پس از چین، جزو اولین کشور‌هایی است که با اپیدمی ملی کرونا روبه‌رو شد و از آن زمان در ماه فوریه تاکنون، ایران با حالت‌های مختلفی از کووید ۱۹ که می‌شناسیم، روبه‌رو شده‌است. وی ادامه داد: در ایران با پیک دوم در جولای روبه‌رو شدیم و اکنون یکی از اولین کشور‌هایی است که دوباره شاهد افزایش بیماری و تعداد مرگ و میر در آن هستیم که کشور را به پیک سوم کرونا وارد می‌کند.

هملمن در پاسخ به سؤال دیگری درباره مشکلات ایران در تأمین دارو به دلیل تحریم و حمایت‌های سازمان جهانی بهداشت در این زمینه به خبرگزاری ایلنا گفت: با وزارت بهداشت ایران در حال تلاش برای تهیه تجهیزات مراقبت‌های ویژه کووید ۱۹ در بازار‌های جهانی هستیم. همچنین به ایران کمک می‌کنیم تا به تجهیزات آزمایشگاهی تست کووید ۱۹ دست پیدا کند. نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ادامه داد: از زمان شیوع کرونا، نگرانی درباره انواع دارو‌ها وجود دارد، اما داروی مشخصی برای کووید ۱۹ وجود ندارد و در نتیجه با کمبود داروی مشخصی در جهان روبه‌رو نیستیم، بلکه تلاش اصلی باید در تأمین و تهیه تجهیزات و دستگاه‌های تست و تشخیص کووید ۱۹ باشد. وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درباره کمک این سازمان در تهیه و توزیع واکسن کرونا در ایران با توجه به شرایط تحریمی که در آن قرار دارد و دستیابی به آن سخت‌تر از سایر کشور‌ها خواهد بود، اظهار داشت: طرح جهانی برای تهیه واکسن کرونا از سوی سازمان ملل گردآوری شده که بسیاری از کشور‌ها در آن عضو هستند. هملمن ادامه داد: نقش این طرح، همکاری با کشور‌های دنیا برای دستیابی سریع به واکسن کووید ۱۹ است تا زمانی که واکسن یافت شد، تمامی کشور‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند. ایران نیز یکی از اعضا است و هر زمانی که واکسن مهیا شود، دستیابی سریع به آن را برای ایران نیز فراهم خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار