کد خبر: 1009323
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
۲۴۰۰ بازرس برای ۴ میلیون واحد صنفی
معاون بازرسی سازمان حمایت با تأکید بر اینکه برای نظارت و بازرسی کالا و خدمات با کمبود بازرس مواجه هستیم، گفت: از این رو فقط بر کنترل قیمت کالای‌های اساسی و اولویت‌دار تمرکز داریم.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سازمان حمایت سال‌هاست از کمبود بازرس برای نظارت بر بازار خبر می‌دهد. براساس آمار در سال ۹۷، هزار و ۴۵۰ بازرس اتاق‌اصناف و ۴۰۰ بازرس تعزیرات بر بازار نظارت داشتند که از نظر رئیس سازمان تعزیرات ناکافی بود. بعد از دو سال تعداد بازرسان به ۲هزار و ۴۰۰ بازرس رسید و با توجه به رشد تعداد صنوف این تعداد همچنان ناکافی است. به گزارش تسنیم، معاون بازرسی سازمان حمایت با بیان اینکه تعداد بازرسان برای ۴ میلیون واحد صنفی کافی نیست، افزود: به دلیل کمبود بازرس مجبور به تمرکز روی کالا‌های اساسی و موضوعات شکایت محور هستیم. سیدجواد احمدی از بازرسی روزانه بر همه کالا‌ها و خدمات در سطح کشور گفت و افزود: اولویت سازمان حمایت در بازرسی و کنترل بر کالا‌های اساسی است. چنانچه تعادل این‌گونه کالا‌ها مانند گوشت و مرغ تغییر کند، بازرسی و کنترل بیشتری خواهد شد. معاون بازرسی سازمان حمایت افزود: در این هفته کنترل و بازرسی قیمت مرغ و تخم‌مرغ، برنج، لوازم خانگی و در بین مصالح ساختمانی سیمان در اولویت هستند. این اولویت‌ها ممکن است در روز‌ها و هفته بعد تغییر کند.

وی اخفا و امتناع از فروش و عرضه کالا را بارزترین تخلفات بازار عنوان کرد و گفت: همه مواردی که تخلف محسوب می‌شود مدنظر بازرسان و تعزیرات بوده و طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت از افزایش ۴۵ درصدی گشت تعزیرات گفت و افزود: در سه ماهه نخست سال ۳۵ هزار و ۱۵۹ گشت مشترک انجام شده که در صحنه درباره تخلفات انجام شده حکم صادر شده است. بازرسی شکایت محور است و تا شکایتی صورت نگیرد تعزیرات و بازرسان برخورد نمی‌کنند. احمدی افزود: ۵/۵ درصد از بازرسی‌ها منجر به برخورد و اجرای حکم می‌شود و در ۹۵ درصد تخلفی مشاهده نشده است. امتناع از فروش مرغ و اشکال در تأمین کالا در بازار بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار