کد خبر: 989564
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
26 روستا نیاز به جابه‌جایی دارند
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: با هماهنگی استاندار‌آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده اصلا پدیده چادرنشینی نیست زیرا کانکس، اتاقک و اجاره خانه از طریق بنیاد مسکن انجام گرفته و اگر چادری در منطقه هم باشد محلی برای نگهداری حیوانات است.

حافظ باباپور  در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: عمر بنیاد مسکن با عمر انقلاب اسلامی عجین شده و با دستور و فرمان امام راحل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن برای رسیدگی به محرومان، مستضعفان و روستائیان بود، گفت: بیشترین تأکید بر رسیدگی بر وضع افراد بی‌مسکن و بدمسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن کشور و استان به یک درخت تنومندی تبدیل شده و اقدامات ویژه‌ای انجام داده است.

وی به بلایای طبیعی از ابتدای سال تا الان در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد مسکن تا انتهای بازسازی در کنار مردم است.

باباپور ابراز کرد: دیروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای استان، او به عینه اذعان کرد که بنیاد مسکن همیشه پای کار بوده و رها نمی‌کند.

بازسازی و تعمیر ۲۰۰ هزار واحد از طریق بنیاد مسکن

وی با تأکید بر اینکه سیل لرستان و سیستان بلوچستان یک موضوع ملی بود، گفت: نزدیک به ۲۰۰ هزار واحد از طریق بنیاد مسکن بازسازی و تعمیری انجام گرفته است و الحمدالله یک سازمان چابک و قبراق در رفع مشکلات حاصل از بلایای طبیعی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اذعان داشت: خدا را شاکر هستیم که نهالی که ۴۱ سال پیش کشت شده، الان به درخت تنومند تبدیل شده است.

اجرای طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار

وی با اشاره بر اینکه بنیاد مسکن ریالی از بابت بودجه دولتی می‌گیرد، افزود: بنیاد مسکن انقلاب متولی تهیه و اجرای طرح‌های هادی است به‌طوریکه تمام روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار، طرح هادی اجرا شده است و الحمدالله وضعیت مناسبی داریم.

باباپور ادامه داد: متولی صدور سند برای روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار است، گفت: قیر رایگان تا سال ۹۸ در حدود ۱۸ درصد بود که با عملکرد مناسب بنیاد مسکن استان به ۱۹ درصد رسید.

وی متذکر شد: رکورد استفاده از قیر رایگان در سال ۹۷ توسط آذربایجان‌شرقی زده شد به حدود یک میلیون و ۵۰۰ متر مربع عملیات آسفالت‌ریزی انجام گرفت که بیشتر از طریق آورده‌های مردمی بود.

باباپور، تولید مسکن برای اقشار کم درآمد را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: 167 هزار واحد مسکونی اجرا شده است.

پروژه‌های بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی در دهه فجر

مدیرکل بنیاد مسکن استان در تشریح طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای افتتاح و کلنگ‌زنی در دهه فجر، اذعان داشت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ( مقاوم‌سازی ۸۴۰۰ واحد مسکونی) در کلیه روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ۲۴۱۸ جلد سند مالکیت روستایی، ۸۷۵ جلد سند مالکیت شهری، اجرای طرح هادی روستایی در ۹ روستا، اجرای آسفالت معابر روستایی در چهار روستا انجام گرفت.

وی ادامه داد: اعتبار کلیه این پروژه‌ها در دهه فجر۶  هزار و ۶۷۸۳ میلیارد ریال  می‌باشد.

باباپور به زلزله ۱۷ آبان آذربایجان‌شرقی اشاره و عنوان کرد: حدود ۱۱۰ روستا در اثر این زلزله تحت تاثیر قرار گرفت به طوریکه ۳ هزار واحد نیاز به تخریب و ۲ هزار واحد نیاز به تعمیر داشت.

آواربرداری برای یک‌هزار و ۷۰۰ واحد زلزله‌زده آذربایجان

وی با بیان اینکه آواربرداری برای یک‌هزار و ۷۰۰ واحد انجام گرفته است، گفت: بالای ۷۰ درصد واحدهای ترکمانچای مقاوم‌سازی شده است ولی متاسفانه افرادی که از تسهیلات استفاده نکرده و در اثر زلزله تخریب شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: عملیات اجرای واحدهای مسکونی، قبل از بارش انجام گرفته بود و با توجه به پوشش برف مناسب در این منطقه، امکان عملیات اجرایی وجود نداشت.

وی توضیح داد: برای ۲۰۰ واحد صدور پروانه، ۴۸۰ واحد پی‌‌کنی، یک‌هزار و ۵۱۰ واحد  آرماتور انجام گرفته است، گفت: باید در حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد عقد قرارداد شود به‌طوریکه در خود روستاها یک ستادی برای تنظیم قرارداد ایجاد شده است.

باباپور ادامه داد: ۹۰ درصد واحدها عقد قرارداد شده است و باید تا پایان بهمن‌ماه بخش عمده‌ای از این عملیات انجام گیرد.

وی بیان کرد: بارش برف فرصت خوبی برای تنظیم قرارداد و کارهای بانکی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: با مناسب شدن شرایط آب و هوایی به صورت جدی فاز عملیاتی ۱۰۰ درصد آغاز خواهد شد.

پدیده چادرنشینی در منطقه زلزله‌زده نداریم

وی ابراز کرد: با هماهنگی استاندار‌ آذربایجان‌شرقی در مناطق زلزله‌زده اصلا پدیده چادرنشینی نیست زیرا کانکس، اتاقک و اجاره خانه از طریق بنیاد مسکن انجام گرفته و اگر چادری در منطقه هم باشد، محلی برای نگهداری مرغ و خروس است.

۲۶ روستا نیاز به جابه‌جایی دارد

وی در رابطه با موضوع جابه‌جایی روستا گفت: جابه‌جایی روستا یک مقوله بسیار سختی است و به این راحتی نیست که بگوییم روستاوند باید از این نقطه به نقطه دیگر بروید که البته عمده بحث آن به فرهنگ بستگی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: بین ۲۰  تا ۳۰ روستا نیاز به جابه‌جایی دارد که برای چندین مورد مطالعات اولیه و شناسایی انجام گرفته و حتی مصوبات کارگروه مدیریت بحران نیز وجود دارد ولی موضوع فرهنگی بین روستائیان آن را راکد گذاشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر