کد خبر: 985815
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
محمدرضا سرشار شخصیتی است که دارای اعتقاد راسخ است و ذیل آن اعتقاد به خداوند و پیامبر (ص) و دین مبین اسلام دارد و کنار آن‌ها با کلام پاک خود از ارزش‌های والا دفاع کرده و ترویج نموده و خود عامل بدان بوده و فقط گوینده نبوده است.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: دهمین جشنواره فیلم عمار با معرفی برگزیدگان، تقدیر از فعالیت هنری محمدرضا سرشار و گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی به کار خود پایان داد.
محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری در آیین پایانی دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش تجلیل از محمدرضا سرشار گفت: در خاطرم هست ده، دوازده سال پیش یکی از ارگان‌ها می‌خواستند برای استاد سرشار مراسم نکوداشتی بگیرند و من این خبر را به رهبر معظم انقلاب رساندم؛ ایشان خوشحال شدند و فرمودند بسیار کار شایسته‌ای است چراکه ایشان حق بزرگی بر گردن ادبیات داستانی انقلاب اسلامی دارد و بار‌ها باید از ایشان تقدیر شود. فلذا باید به برگزارکنندگان جشنواره عمار تبریک بگویم که امروز خوش‌سلیقگی کرده و چنین برنامه‌ای را درنظر گرفته‌اند.

او با اشاره به شخصیت محمدرضا سرشار گفت: سرشار شخصیتی است که دارای اعتقاد راسخ است و ذیل این اعتقاد، اعتقاد به خداوند و پیامبر (ص) و دین مبین اسلام دارد و کنار آن‌ها با کلام پاک خود از ارزش‌های والا دفاع و آن‌ها را ترویج کرد و خود عامل بدان بوده و فقط گوینده نبود. خداوند به ایشان و آثارشان برکت داده است؛ شخصیتی که در ادبیات ما بی‌بدیل و ممتاز بوده است. آثار ایشان بیش از ۶ میلیون تیراژ داشته و بیش از ۱۵۰ کتاب منتشر کرده که البته همه این آثار، آثار متعهدانه و محکم و ماندگاری بودند. وی مسئولیت‌های محمدرضا سرشار را برشمرد و گفت: ایشان کنار نویسندگی مسئولیت‌های اجتماعی نیز داشته‌اند و مسئولیت گروه کودک و نوجوان در سال‌های دفاع مقدس را به‌عهده داشتند؛ ایشان انجمن قلم ایران و مجله سوره نوجوانان را تأسیس کردند و کتاب‌های ایشان در حوزه تاریخ اسلام کتاب زندگی پیامبر اکرم (ص) و کتاب «آنک آن یتیم نظرکرده» از رمان‌های برجسته انقلاب اسلامی است که به چندین زبان ترجمه شده و در کشور‌های عربی مورد توجه علما قرار گرفته است. امیدوارم سرو بلندقامت ایشان بر سر ادبیات انقلاب اسلامی برقرار باشد و از حضور ایشان سال‌ها بهره‌مند باشیم.

برگزیدگان بخش مستند
در ادامه این مراسم هیئت داوران در بخش مستند رؤیای ایرانی، ضمن تقدیر از آثار «نبرد امواج» و «مسیر نو» به کارگردانی «وحید فرجی» لوح افتخار این بخش را به اثر «توان دفاعی (بعد از ۲۵۰۰ سال)» به کارگردانی «علی طادی» به علت «پرداختن به سوژه‌ای ویژه و داشتن پیوست تاریخی» و اثر «ناجی کرونر» به کارگردانی «مسعود کارگر» به علت «نمایش شیرین جلوه‌ای از همکاری گروهی دانش‌بنیان و مؤمنانه» اهدا کرد. هیئت داوران در بخش مستند حافظه ملی، ضمن تقدیر از اثر «آسوده بخواب کوروش» به کارگردانی «علی فراهانی» لوح افتخار این بخش را به اثر «آن شش نفر» به کارگردانی «محمدعلی یزدان‌پرست» به دلیل «ایده خوب، موضوع بکر و پژوهش قوی» و اثر «روایت رهبری» به کارگردانی «مهدی نقویان» به دلیل «پاسخگویی به شبهات مهم و استفاده از فیلم‌های دیده نشده و پژوهش خوب» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش را به اثر «پدر طالقانی» به کارگردانی «محمدعلی محمددوست» به دلیل «روایت مستند مبارزات مرحوم آیت‌الله طالقانی و پرداخت به موضوعات روز و استفاده بجا از آرشیو و پژوهش خوب» و اثر «امتحان» به کارگردانی «سجاد ریاحی» به دلیل «پژوهش قوی، نوآوری و پرداخت به مسئله‌ای حساس و دشوار» اهدا کرد.

طنین شعار مرگ بر امریکا در اختتامیه عمار
در بخشی دیگر از برنامه سرودی با موضوع رشادت‌ها و فعالیت‌های سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در جبهه‌های مقاومت خارج از کشور برای حاضران در سالن برگزاری برنامه پخش شد که استقبال حضار را به همراه داشت، به صورتی که با شعار «مرگ بر امریکا» بچه‌هایی را که این سرود را اجرا کردند، همراهی کردند. هیئت داوران در بخش «مستند مقاومت جهانی»، ضمن تقدیر از اثر «نخل‌ها نمی‌میرند» به کارگردانی «سید مسعود موسوی والا» لوح افتخار این بخش را به اثر «مرثیه‌ای از انجیل» به کارگردانی «محمدهادی نعمتی» به علت «دستیابی به زبان متناسب با مخاطب بین‌المللی برای انتقال یک میراث معنوی شیعی» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش را به اثر «آقای تغییر» به کارگردانی «مهدی انصاری» به علت «استفاده مناسب از آرشیو و پژوهش علمی برای تبیین ماهیت نظام استکبار» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش مستند مدافعان حرم، لوح افتخار این بخش را به اثر «مردان زندگی» به کارگردانی «یحیی رضایی» به دلیل «ترسیم خلاقانه مجاهدت پزشکان و پرستاران در خط مقدم نبرد» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش را به اثر «شیرینی شام» به کارگردانی «علیرضا باغشنی» به دلیل «پرداخت و روایت هنرمندانه و نگاه متفاوت به شخصیت یک رزمنده مدافع حرم» اهدا کرد. هیئت داوران در بخش مستند ملت قهرمان، ضمن تقدیر از اثر «دیلگ» به کارگردانی مشترک «عباس رفیعی مرغملکی و سیدصفی‌الله حسینی» و اثر «مادر جبهه‌ها» به کارگردانی «شهرام میراب اقدم» لوح افتخار این بخش را به اثر «بر اثر زلزله» به کارگردانی «عبدالکریم شهابی» به دلیل «تلاش هنرمندانه برای نشان دادن مدیریت جهادی در قالب تعاون» و اثر «دیوار‌های نخی» به کارگردانی «عباس عمرانی بیدی» به دلیل «نگاهی جدید به موضوع همگرایی ملی» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش را به اثر «خاطرات موتورسیکلت» به کارگردانی «امیرحسین نوروزی» به دلیل «سوژه جذاب و پرداخت مناسب» اهدا کرد. هیئت داوران در بخش مستند جنگ نرم، ضمن تقدیر از اثر «مادرانه» به کارگردانی «علیرضا باغشنی»، همچنین هیئت داوران در این بخش لوح افتخار ویژه را برای تلاش‌های مستندسازان انقلاب در عرصه پژوهش، به یکی از این آثار و به نمایندگی از دیگران به اثر «پایان بازی» به کارگردانی مشترک «سیدحامد قاسمی و علی رهجو» به دلیل «پژوهش عمیق و انتخاب یک سوژه ضد امریکایی» اهدا کرد. همچنین جایزه ویژه مرگ بر امریکا نیز به این دو کارگردان اهدا شد.

تشکر قائم‌مقام شبکه ۳ از وحید جلیلی
در ادامه مراسم محسن یزدی، قائم‌مقام شبکه ۳ و داور بخش ملت قهرمان دهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در حاشیه اختتامیه این مراسم گفت: جوانان بسیاری برای برگزاری این جشنواره با وجود همه مشکلات زحمت کشیده آمدند. یزدی در ادامه صحبت‌های خود افزود: شب و روز جوانان با بی‌پولی و زخم زبان‌های بسیار کار جشنواره را جلو بردند، یکی از این جوانان وحید جلیلی است که عمار را به واسطه پیگیری‌های وی داریم. وی تصریح کرد: این جمعیت و این شور و حال که در اینجا حضور دارند و جشنواره‌ای که در حال برگزاری است، به تلاش‌های جوانان به دست آمده و تشکر می‌کنم از همه این تلاش‌ها به‌ویژه پیگیری‌ها و تلاش‌های وحید جلیلی را قدر می‌نهم.

برگزیدگان بخش داستانی
هیئت داوران در بخش داستانی کوتاه و نیمه‌بلند، ضمن تقدیر از اثر «هر روز» به کارگردانی «محسن مجیدپور» و اثر «فضانورد» به کارگردانی «مهدی افضل‌زاده» و اثر «آبی کمرنگ» به کارگردانی «محمدرضا حاجی غلامی» لوح افتخار این بخش را به اثر «فکر بکر» به کارگردانی «یوسف سبحانی» به دلیل «نوگرایی در پرداخت و توجه به مضامین نو در خدمت سینمای روز ایران» و اثر «سوم ب» به کارگردانی «مرتضی راوش» به دلیل «توجه به مضمون کودک و خانواده در سطح جامعه» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران، فانوس این بخش را به اثر «آب هرگز نمی‌میرد» به کارگردانی «حسین دارابی» به دلیل «استفاده از فرم خوش‌ساخت برای معرفی کتاب دفاع مقدس» اهدا کرد. همچنین لوح افتخار بهترین بازیگر به «امیرحسین عزیزی» برای ایفای نقش در فیلم «آبی کمرنگ» و «تبسم خداپرست» برای بازی در «فیلم سوم ب» اهدا شد. ضمن اینکه لوح افتخار بهترین جلوه‌های ویژه به «صالح کشور دوست» برای فیلم «ستاره زاگرس» اهدا شد. فانوس بهترین بازیگر به گروه بازیگران نوجوان منطقه پرواز ممنوع «متین پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری» اهدا شد.

هیئت داوران در بخش داستانی بلند، ضمن تقدیر از اثر «پینوکیو، عاموسردار و ریسلی» به کارگردانی «سیدرضا صافی» لوح افتخار این بخش را به اثر «ستاره زاگرس» به کارگردانی «پرویز شیخ طادی» به دلیل «حماسی بودن و پرداختن به نقش اقوام ایرانی در مبارزه با استعمار» اهدا کرد. ضمن اینکه هیئت داوران فانوس این بخش را به اثر «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی «امیر داسارگر» به دلیل «خلاقیت و هوشمندی در جهت پیوند علم و امنیت با رویکرد امید و آینده در رابطه با نوجوانان» اهدا کرد. در این بخش از برنامه امیر داسارگر، کارگردان فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» جایزه خود را به حامد مروت‌نژاد، تهیه‌کننده فیلم پرواز ممنوع تقدیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار