کد خبر: 961849
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
چرا صهیونیست‎ها از افزایش جنبش BDS ابراز نگرانی می‌کنند؟
جنبش جهانی بی‎دی‎اس علیه رژیم صهیونیستی که از سوی دانشگاهیان، انجمن‌های مدنی و جنبش‌های مردمی حمایت می‌شود بر ادامه تحریم و مقابله با صهیونیست‎‌ها تاکید دارد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شکی نسیت که جنبس فلسطینی موسوم به بی‎دی‎اس رو به افزایش است. جنبش بی‎دی‎اس در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد، این عبارت اختصار سه کلمه (Boycott) به معنای تحریم، (Divestment) خارج کردن سرمایه گذاری‌ها و (Sanctions) به معنای تحریم است.

این جنبش که از سوی جوانان فلسطینی هدایت می‌شود، جنبشی است که در برابر تحریم‌های اعمال شده رژیم صهیونیستی در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و کسب و کار قد علم کرده و هدف آن به دست آوردن عدالت، آزادی و برابری است.

جنبش بی‎دی‎اس با الهام از کمپین ضد آپارتاید آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرد تا با اقدامات خود رژیم اشغالگر را برای پیروی از قوانین بین المللی تحت فشار بگذارد. هدف اصلی این جنبش پایان دادن به اشغال نظامی طولانی مدت و استعمار سرزمین فلسطین است.

اگرچه ماهیت این جنبش شکلی از مقاومت از سوی فلسطینی‌ها تعریف شده است، اما رژیم صهیونیستی این جنبش را تهدیدی وجودی که قصد دارد رژیم آنان را برکنار کند به شمار می‌آورد.

این جنبش جهانی از سوی دانشگاهیان، انجمن‌های مدنی و جنبش‌های مردمی حمایت می‌شود و می‎گوید موفقیت‌هایی تاکنون کسب کرده است.
گسترش جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی

به گزارش میدل ایست مانیتور، نگرانی در خصوص این جنبش رو به رشد، رژیم صهیونیستی را مجبور کرده تا به هر وسیله‌ای که شده از متحدان و سفارتخانه‌ها برای سرکوب این جنبش درخواست کمک کرده و میلیون‌ها دلار برای جلوگیری رشد این جنبش اختصاص داده شده است.

آلمان نخستین پارلمان در اروپا است که جنبش بی‎دی‎اس را ضد یهودی اعلام کرد. همچنین پارلمان مرکزی آلمان حامیان حقوق بشر فلسطینی‌ها را ضد یهودی نامیده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیست تصمیم ضد جنبش بی‎دی‎اس را امری مهم خواند. تا آنجایی که نتانیاهو می‌داند، این جنبش با ماهیت و وجود رژیم صهیونیستی مخالف است.

جنبش بی‎دی‎اس در پاسخ به اقدام دولت آلمان اعلام کرد که تحریم علمی و فرهنگی رژیم صهیونیستی به شدت سازمان یافته است.

حیدر عید، از استادان دانشگاه الاقصی و تحلیلگر سیاسی تصمیم برلین را غیر دموکراتیک و ناقض قانون اساسی آلمان و حکم حق تحریم پارلمان اروپا ۲۰۱۶ خواند.

میدل ایست مانیتور در بخش دیگری می‎نویسد که این امر بسیار روشن است که این جنبش مسالمت آمیز در افزایش آگاهی و حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تاثیر گذار بوده است. این جنبش می‌تواند به بی عدالتی، تبعیض نژادی در فلسطین تحت استعمار رژیم صهیونیستی مشابه با جنبش ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی پایان دهد.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار