کد خبر: 939850
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
گفت وگوی "جوان آنلاین" با مدیر فنی تیم ملی کوراش
رشته کوراش جز رشته ای ورزشی جودو محسوب می شود که قدمت آن به بیش از ۳۵۰۰ سال برمی گردد که متاسفانه در سال ۱۹۹۸ ازبکستان درغفلت مسئولان ورزشی کشورمان با هزینه هایی هنگفت توانست این رشته ورزشی اصیل ایرانی که برای بخش خراسان بزرگ بود را به نام خود به ثبت برساند موضوعی که هنوز انتقاد بسیاری از ورزشکاران قدیمی این رشته را بهمراه دارد. چند روز پیش فدراسیون جهانی کوراش در روزهای پایانی سال 2018 میلادی، الیاس علی اکبری را به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال 2018 کوراش جهان انتخاب کرد. موضوعی که بهانه شد تا گفت وگویی با مدیر تیم های ملی و دبیر انجمن کوراش داشته باشیم.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : کوروش خسرویار، مدیر تیم‌های ملی کوراش و دبیر انجمن کوراش ایران در گفت‌وگو با "جوان آنلاین" در خصوص انتخاب الیاس علی‌اکبری به عنوان بهترین ورزشکار جهان در سال 2018 گفت: فدراسیون جهانی کوراش همه سال و در ماه دسامبر بهترین‌های این رشته را انتخاب و در بخش ورزشکاران دو ورزشکار برتر مردان و زنان این رشته نیز معرفی می‌شوند. علی اکبری هم با توجه به اینکه در سال 2018 میلادی، در بازی‌های آسیایی اندونزی، مسابقات قهرمانی آسیا هندوستان و مسابقات گرندپری ازبکستان به مدال طلا دست یافته بود باعث شد تا فدراسیون جهانی او را به عنوان برترین ورزشکار کوراش بشناسد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته این انتخاب فقط برای کسب این عنوان ها نبوده است چرا که علی اکبری کلا پیشینه بسیار خوبی در سطح قهرمانی دارد . این عنوان هر سه سال یک بار به یک ورزشکار تعلق می گیرد که معمولا با توجه به قدرت ازبکستان ، همواره بیشتر این عناوین به کشور ازبکستان می رسد اما امسال خدا را شکر ملی پوش ما توانست با قهرمانی هایی که در مسابقات ورزشی داشته این عنوان مهم را کسب کند و برای کشورمان افتخار آفرینی کند.

خسرویار  با اشاره به این که پیش‌از این، دلیریان به عنوان ورزشکار برتر سال شناخته شده اظهار داشت: خوشبختانه این برای سومین بار است که از ایران ملی پوشان ما توانسته اند صاحب چنین عنوانی در جهان شوند . مصطفی دلیریان از خراسان شمالی در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۶ به‌عنوان بهترین مرد کوراشکار جهان انتخاب‌شده بود و اکبری دومین ایرانی و دومین کوراشکار از خراسان شمالی است که این افتخار را برای کشور و استان خراسان شمالی کسب می‌کند و این بیانگر قدرت خراسان در این رشته ورزشی  است که باید مسئولان حمایت همه جانبه از آن داشته باشند. این رشته ورزشی در اسیا قرار است در  ۱۲ رشته مسابقات را برگزار کند که اگر ما حمایت شویم می توانیم در بخش آقایان مدال آوری های خوبی داشته باشیم. یادمان باشد در جاکارتا از ۷ مدالی که توزیع شد ۶ تا به ازبکستان رسید و فقط یکی به علی اکبری رسید و قدرت بلامنازع ازبک ها را نشان می دهد اما قول می دهم اگر مسئولان بتوانند حمایت بیشتری دراین رشته داشته باشند در آینده مدال های بیشتری برای کشورمان کسب خواهد شد.  

مدیر تیم‌های ملی کوراش در ادامه خاطر نشان کرد: قصد داریم لیگ خوبی را برگزار کنیم تا افراد جدیدی به تیم ملی راه پیدا کنند. هر چند در حال حاضر بیشتر کارها در خراسان شمالی و با هزینه های این استان تامین می شود اما به هر حال معتقدم اگر تیم ملی قدرتمندی را می خواهیم باید از تمام منابع بهره ببریم. بی شک هرچه لیگ پویایی داشته باشیم نفرات بهتری را برای تیم ملی می توانیم شناسایی کنیم.البته ما باید از وجود مربیان خارجی بخصوص در بخش بانوان بهره ببریم. بانوان ما نسبت به آقایان بسیار در سطح پائین تری قرار دارند اگر می خواهیم در هر دو بخش در آسیا مدال آوری داشته باشیم باید برای آنها مربی خارجی جذب کنیم. در حال حاضر در این رشته کشورهای مغولستان ، تاجیکستان،روسیه ، یونان و گرجستان پیشرفت خوبی داشته اند که ما نباید از آنها عقب بمانیم.

وی درباره مسابقات آتی کوراشکاراناظهار داشت: ما سال ۲۰۱۹ قهرمانی جوانان آْسیا را در پیش داریم ضمن اینکه قهرمانی جهان هم مسابقاتی است که باید در آن حضور یابیم. کشورمان هم میزبان دو تورنمنت در اسفراین است که انشاله یکی از آنها ۱۴ فروردین سال بعد برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار