کد خبر: 939116
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
توسط استاد داود ندیم ، بنیانگذار مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران انجام گرفت؛
به گزارش روابط عمومی مدرسه سرمایه گذاری و مشارکت ندیم – ایران ، همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری مدیریت شهری با حضور بیش از دویست نفر از شهرداران ، روسای شوراهای اسلامی شهرها ، مدیران شهری و شرکت های بخش خصوصی، نمایندگان استانداری ها از سراسر کشور در کلان شهرمشهد برگزار شد .

در این همایش ،ضمن سخنرانی سه تن از اساتید برجسته حوزه مدیریت شهری و ارائه آخرین یافته های درآمد پایدار وثروت آفرینی شهری ، از شهرداران و مدیران بخش خصوصی فعال در این حوزه با اهداء لوح سپاس، تقدیر گردید .

در این همایش ملی ، شانزده مدل ثروت آفرینی در هزاره سوم توسط استاد داود ندیم ، بنیانگذار مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران ، ارائه و رونمایی گردید .

مدل های شانزده گانه ثروت آفرینی هزاره سوم ( بومی شده با سیستم اجرایی ایران)عبارتند از :  7-4-1 ، برندینگ ، دارایی های نامشهود ، بین المللی شدن ، گردشگری ، ارتقای صنوف ، شهر هوشمند، حلقه های کسب و کار ، جوهره سرمایه گذاری ، رویداد محور ، صادرات ، تبدیل مجوزهای هزینه ای به سرمایه ای ، مدل های پیشرفته مالی ، بازار تهاتر ، بورس ، شوک احیاء .

استادداود ندیم در سخنرانی خویش در این همایش گفت:هزاره سوم ، هزاره اقتصاد دانش محور است و روشهای سنتی حتی به اندازه سر سوزن در توسعه کسب وکارهای هزاره سوم موثر نیستند و هر کسب و کار و فعالیت اقتصادی در این هزاره بدون دانش روز بانجام رسد محکوم به شکست خواهد بود .

وی در خصوص بحران مالی شهرداری های کشور و توقف توسعه در شهرها خاطر نشان کرد : حتی بفرض، مدیران توانمندی هم بعنوان مدیران شهری تعیین شوند اما اگرابزارها و روشها و مقررات سنتی را بکار گیرند باز هیچ توفیقی نخواهند داشت و هم خودشان را خراب نموده و هم موجب بدتر شدن اوضاع شهر و شهرداری هاخواهند شد .

دکتر ندیم همچنین  پیشنهاد کرد:  شهرداران و مدیران شهری با برگزاری آموزشهای چهارده گانه کارگاههای مدرسه سرمایه گذاری نسبت به فرهنگ سازی مدلهای جدید در شهرداریها در حوزه ثروت آفرینی اقدام نمایند .

وی گفت : بعنوان مثال یکی از مدل های ثروت آفرینی ، موضوع شهر هوشمند می باشد که خود شامل بیش از یک صد پروژه می تواند باشد و فقط با یک پروژه ی آن( مثلایک اپلیکیشن موضوع شهر هوشمند) به راحتی می توان هزینه های جاری شهرداری را تامین نمود بدون اینکه نیاز به شهر فروشی وماده صد و غیره باشد.

بنیانگذار مدرسه سرمایه گذاری شهری ایران تاکید کرد:مدیریت شهری در ایران نیاز به پوست اندازی فکری دارد ووزارت کشور و مجلس باید زیر ساخت قانونی تسریع آن را فراهم نمایند . البته برخی شهرداری ها با اختیارات پارلمان محلی خود توانسته اند این مدل ها را آغاز و برخی ها حتی افتتاح هم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر