کد خبر: 926450
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
گفت و گوی "جوان آنلاین" با نخستین بانوی المپیکی قایقرانی در پی کسب مدال نقره جاکارتا و خداحافظی اش از تیم ملی
دست‌های پینه بسته اش حکایت از تجربه ۱۰ ساله اش در قایقرانی دارد . هر چند نتوانست مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا را کسب کند اما بی شک ارزش مدال نقره اش ، دست کمی از طلای بازی های آسیایی ندارد . بانوی ملی پوش روئینگ که  به واسطه ورزش حرفه ای ، نزدیک به نیمی از سال را در اردوهای مختلف گذرانده حالا به خاطر عدم امکانات در زادگاهش ، قید تیم ملی را زده و دیگر قصد ندارد ورزش حرفه ایش را ادامه دهد.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : دست‌های پینه بسته اش حکایت از تجربه ۱۰ ساله اش در قایقرانی دارد . هر چند نتوانست مدال طلای بازی های آسیایی جاکارتا را کسب کند اما بی شک ارزش مدال نقره اش ، دست کمی از طلای بازی های آسیایی ندارد . بانوی ملی پوش روئینگ که  به واسطه ورزش حرفه ای ، نزدیک به نیمی از سال را در اردوهای مختلف گذرانده حالا به خاطر عدم امکانات در زادگاهش ، قید تیم ملی را زده و دیگر قصد ندارد ورزش حرفه ایش را ادامه دهد.

کمتر کسی تصور می کرد که خداحافظی اش از دنیای تیم ملی جدی باشد اما مهسا جاور ، بانوی مدال آور روئینگ با تایید این خبر در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: بیش از ۱۰ سال در خدمت تیم ملی بودم. در این سال ها همواره در تیم ملی سعی کردم بهترین عملکرد را داشته باشم. با تمام وعده و وعیدها ساختم، با بی پولی و عدم امکانات مسئولین کنار آمدم اما هیچ اتفاقی جدیدی که بخواهد نظرم را عوض کند نیفتاده است . حقیقتش از وضع موجود خسته شدم ام و ادامه آن برایم غیر ممکن است.من متاهل هستم و می خواهم از امروز به بعد وقتم را برای ادامه تحصلیم مدیریت کنم.دوست دارم در رشته دکتری شرکت کنم و به زندگی ام برسم.

وی درباره کسب مدال و اینکه مدال نقره اش در جاکارتا تحت شعاع خبر خداحافظی قرار گرفت اظهار داشت: به نظرم مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد. فشار روی مسابقات واقعا زیاد بود .من و دیگر دوستانم سعی کردیم با تمام توان پارو بزنیم. واقعا برای طلا مسابقه دادیم و به خاطر این مسابقات در سرما و گرما تمرین کرده بودیم و با تمام کمبودها کنار آمدیم و در نهایت مدال نقره چهار نفره را کسب کردیم.البته من درانفرادی هم شرکت کرده بودم که نتوانستم مدالی بگیرم چون اگر انرژی زیادی را در آن  از دست می دادم مطمئنا دیگر نمی توانستم در چهار نفره ، پارو بزنم. برای همین سعی کردم انرژی ام را در چهار نفره بگذارم که در نهایت مثمرثمر بود . خبر خداحافظی من موضوع جدیدی نیست . از ماه ها پیش قصد کناره گیری داشتم اما دوست داشتم بعد از مدال آوری و با خاطره خوش این کار را انجام دهم . واقعیتش این است که خداحافظی حرفه ای از قایقرانی برایم خیلی سخت است اما مجبورم کردند که این کار را بکنم. وقتی امکانات نیست چکار باید کرد. تمرین من برای کشورم است اما وقتی اهمیت قائل نمی شود کار زیادی از دست من بر نمی آید.

ملی پوش روئینگ با بیان اینکه ورزشکارحرفه‌ای ، امکانات حرفه ای می خواهد گفت: من اولین و تنها بانوی روئینگ در المپیک بودم تجربه من در این رشته به صورت حرفه ای حداقل به ۱۰ سال می رسد . ده سال است در رقابتهای بین المللی و تورنمنت های خارجی برای کشورم افتخار آفرینی کرده ام ، امکانات حریفان ما چندین برابر ما است، در همین مسابقات آسیایی جاکارتا در روئینگ چهار نفره که مدال نقره را کسب کردیم با تیم قهرمان که از کشور ویتنام بود فقط و فقط ۲ ثانیه فاصله داشیم. یعنی ما با تمام این کمبودها ، توانایی کسب مدال طلا را هم داشتیم که متاسفانه نشد. من اگر انتقادی می کنم برای خودم نیست برای افتخارافرینی کشورم است. تیم ملی قایقرانی ما واقعا شایسته کسب مدال طلا را در این دوره از رقابتها داشت که متاسفانه با بدشانسی این امر محقق نشد.

جاور در ادامه افزود: محل زندگی من زنجان است. خدا را شکر در این چند ساله همواره در اردوهای بلند مدت حضور فعال داشتم .بارها و بارها به مسئولین گفتم که در زنجان سد هست ، فقط یک قایق و پارو برای من تهیه کنید تا بتوانم تمریناتم را در شهر خودم پیگیری کنند. در تیم ملی ۵ نفر از ملی پوشان ۳ تا ازآقایان و ۲ نفر از خانم ها که در تیم ملی حضور دارند از زنجان می باشند. زنجان به عنوان مهد این رشته در کشور شناخته می شود چرا نباید یک قایق داشته باشد.هزینه یک قایق با پاروهایش الان که دلار افزایش چند برابری داشته ۴۰ میلیون نمی شود ، واقعا ارزش یک ملی پوش ۴۰ میلیون نیست . تازه قرار نیست که آن را برای ما سند بزنند. جز وسایل تیم ملی است و  در نهایت عودت داده می شود.متاسفانه در ورزش ما در بسیاری از رشته ها هزینه های چند صد میلیونی می شود اما برای ۴۰ -۵۰ میلیون خرج نکردند کاری می کنند که یک ملی پوش قید تیم ملی را بزند.

وی در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی براینکه آیا این مشکلات را با مسئولان وزارت ورزش درمیان گذاشته افزود: من در جاکارتا هم با وزیر ورزش و هم آقای صالحی موضوع را درمیان گذاشتم. آقای سلطانی فر قول دادند که موضوع را با رئیس فدراسیون مطرح می کنند تا از آن طریق با مسئول سازمان تربیت بدنی زنجان مطرح کنند تا مشکل برطرف شود اما هیچ خبری نشد. باور کنید اگر قایق خودم که در اردوها تمرین می کنند را هم برای تمرین در زنجان به من بدهند ، راضی هستم. امیدوارم مشکلات قایقرانان حل شود تا مجبور نباشند مثل من در سن ۲۴ سالگی مجبور به خداحافظی شوند. در رشته روئینگ ، ملی پوشان تازه در ۲۵ تا ۳۰ سالگی به شرایط آیده ال قهرمانی می رسند اما متاسفانه مجبور در این سن مجبور به خداحافظی شدم.

دارنده مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا درباره مدال آوری همسرش در ووشو اظهار داشت:محسن محمدسیفی یکی از نوابغ ووشوی ایران است. کسب مدال طلای او در این رقابتها نشان از این موضوع است.هر چند قبل از مسابقات گفته بودیم که می توانیم شگفتی ساز شویم و هر دو مدال طلا را کسب کنیم اما واقعا برای او خوشحالم. در این مدتی که از مسابقات برگشتیم خیلی با من صحبت کرده که نظرم را درباره خداحافظی عوض کنم اما باید بگویم که تا زمانی که شرایط به همین منوال باشد نظرم عوض نمی شود مگر اینکه واقعا مسئولین به قول شان عمل کنند و حداقل امکانات را در اختیارم قرار دهند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار