کد خبر: 902188
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
با توجه به قدمت و معماری به‌کار رفته در مسجد جامع ساوه تمهیدات لازم برای ساماندهی آن اتخاذ شده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در جریان بازدید از مسجد جامع تاریخی ساوه با اشاره به اين مطلب و جایگاه این مسجد اظهار داشت: مسجد حامع ساوه به لحاظ قدمت ومعماری بiکار رفته در آن از اهمیت ویژه‌ای در حوزه حفظ و صیانت و احیا برخوردار بوده بنابراین در کشور دارای جایگاه ویژه‌ای است.

محمدحسین طالبیان افزود: درجریان بازدید قرار براین شد یک هیئت‌عالی‌رتبه فنی و باستان‌شناسی با برسی‌های فنی در ارتباط با محوطه مسجد براساس الویت‌بندی اقدامات لازم به ترتیب زمانی کار عملیاتی شروع شود.

وي ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با برگزاری جلسات مستمر با حضور کارشناسان و باستان‌شناسان طی روزهای آینده و براساس اولویت‌بندی کارها و اعتبارات لازم نیز برای مرمت و احیای این مسجد انجام شود.

طالبیان گفت : کارها و دوره‌های مختلف مرمت و بازسازی در مسجد جامع ساوه انجام گرفته و با عنوان یک پایگاه ملی پژوهشی در کشور معرفی شده، هرچند شناخت دقیق همراه با پژوهش در ارتباط با مسجدجامع ساوه از سال‌های گذشته شروع و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت و معماری به‌کار رفته در مسجد جامع ساوه این مسجد باید به عنوان یک مقصد ملی و بین‌المللی برای گردشگران فرهنگی تبدیل شود که هدف آن معرفی بیشتر این آثار تاریخی به جهان است که در کنار آن در معیشت و اقتصاد منطقه ساوه نیز موثر باشد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : درخصوص اجرای پروژه از مسجد تا مسجد در ساوه(مسجد انقلاب تا مسجد جامع) این دو مسجد مهم نیز با توجه ایکنه به عنوان یک محور فرهنگی به شمار می‌آیند ساماندهی ضروری بوده که برای تحقق این مهم مشارکت مسئولین شهرستان ساوه به ویژه نماینده مردم این شهرستان در مجلس و شورای شهر و شهرداری ضروری است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار