کد خبر: 661397
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تاثیرگذاری منفی ماهواره بر تحکیم بنیان خانواده‌ها گفت: بهترین راه برای استحکام‌بخشی و سلامت خانواده پناه بردن به قرآن است
بهروج
به گزارش جوان از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد شامگاه دوشنبه، ششم مرداد در برنامه تفسیر قرآن در مسجد بعثت خرم‌آباد در رابطه با آیات 42 و 43 سوره مبارکه حضرت ابراهیم(ع) گفت: این آیات بازگو کننده وضعیت انسان‌های ظالم است تا انسان‌ها درس و عبرت بگیرند.
 وی افزود: کتاب قرآن کتاب هدایت و تربیت است و گاهی وضعیت مؤمنان را و گاهی نیز وضعیت انسان‌های ظالم را بازگو می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که در این آیات از سوره ابراهیم قرآن به وضعیت انسان‌هایی که ظلم، ستم، تجاوز، تعدی به حقوق مردم می‌کنند اشاره دارد، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که انسان‌های ظالم هم در دنیا و هم در آخرت دچار عذاب شدید روحی و جسمی می‌شوند.
حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان این‌که در قرآن همواره تاکید شده که ظالمان عذاب دردناک و همیشگی دارند، گفت: ظالمان در دنیا ذلیل و خوار می شوند به طوریکه ما می بینیم انسان‌های ظالمی مانند صدام چگونه ذلیل و خوار شدند.
وی با بیان این‌که در قرآن آمده که انسان‌های ظالم در آخرت همنشین شیطان می‌شوند و آتش جهنم بر آنها احاطه کامل پیدا می کند افزود: در آیه 42 سوره ابراهیم که فرموده است: «ولا تحسبن الله غفلا عما یعمل الظلمون انما یوخرهم لیوم تشخص فیه الابصر» به این موضوع اشاره شده که خداوند می‌فرماید ما در دنیا به ظالمان مهلت می دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که این سؤال این‌جا مطرح می‌شود که چرا که خداوند به این انسان‌ها مهلت می‌دهد، افزود: برای این سؤال سه جواب مطرح است خداوند می‌فرماید ما به ظالمان مهلت  می‌دهیم تا شاید متنبه شده و توبه کنند.
حجت الاسلام میرعمادی با بیان این‌که همچنین گاهی نیز به ظالمان مهلت داده می شود به‌خاطر این‌که به آنها عذاب بیشتری بدهند عنوان کرد: همچنین در جواب دیگر در این آیه آمده که دنیا جای کیفر و پاداش نیست بلکه آخرت جای کیفر و پاداش است.
وی بیان داشت: این آیه چند پیام دارد و آن این‌که انسان‌ها قضاوت نکنند که خدا از آن‌ها غافل است و یکی از سنت‌های الهی مهلت دادن بوده و کیفر اصلی کار ظالمان در قیامت است و عذاب ظالمان در قیامت خیره کننده است به طوری‌که چشم‌های این انسان‌ها از ترس و وحشت از حرکت باز می‌ایستد.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به تفسیر آیه 43 سوره ابراهیم با این مضمون که «مُهْطِعِینَ مُقْنِعِی رُءُوسِهِمْ لا یَرْتَدُّ إِلَیْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاءٌ» افزود: این آیه در خور تامل است و عذاب ظالمان را در روز قیامت بازگو می کند.
حجت‌الاسلام میرعمادی در این آیه آمده که مجازات‌ها و عذاب الهی در روز قیامت آن‌قدر وحشتناک است که ظالمان از شدت هول گردن‌هاى خود را برافراشته، سر به آسمان بلند کرده و حتى چشمهایشان از ترس باز و بی حرکت می‌ماند، گفت: همچنین در این آیه آمده که این انسانهای ظالم از ترس و شدت عذاب دلشان تهی و خالی می‌شود.
وی ادامه داد: عذاب روز قیامت جلوه‌
ای از عمل دنیا است و علت این عذاب این است که  انسانهای ظالم در دنیا مردم را مسخره می‌کنند و مغرور و متکبر هستند و خود را حق و حقیقت می‌دانند که خداوند در مقابل در قیامت آنها را ذلیل و خوار می کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: ظالمان در دنیا آیات الهی و پیامبران را تکذیب و خدا را فراموش می‌کنند که خداوند نیز در روز قیامت آنها را فراموش می‌کند و به آنها نشان می‌دهد که خدا از کارهای آن‌ها در دنیا غافل نبوده است.
حجت‌الاسلام میرعمادی با تاکید بر این‌که خداوند در قرآن بیان می‌کند که عاقبت ظالمان را بنگرید نه وضعیت فعلی آنها را بیان داشت: مقام، ثروت، صحت و قدرت هیچ کدام در روز قیامت برای انسان کار ساز نیست بلکه ایمان، تقوا، عبادت و بندگی خداوند در آخرت به درد انسان می‌خورد.
وی همچنین در تفسیر آیه 52 سوره ابراهیم(ع) که می‌فرماید: «هَذَا بَلاغٌ لِلنَّاسِ وَلِیُنْذَرُوا بِهِ وَلِیَعْلَمُوا أَنَّمَا هُوَ إِلَهٌ وَاحِدٌ وَلِیَذَّکَّرَ أُولُو الألْبَابِ» گفت: این آیه مبارکه در رابطه با ضرورت و شرایط بهره‌مندی از قرآن است و نقش قرآن در رابطه با خارج کردن مردم از ظلمات و جهل، شرک و ناامیدی به سوی نور تقوا و فضیلت می‌باشد.
این مفسر قرآن ادامه داد: قرآن کریم درمان‌گر بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی است و این کتاب آسمانی بیان کننده همه چیزهایی است که مورد نیاز هدایت انسان است.
میرعمادی با بیان این‌که قرآن فقط برای خواندن نیست بلکه این کتاب آسمانی برای تربیت و هدایت و دستورالعمل زندگی انسان‌هاست، خاطرنشان کرد: بهترین عقیده و مکارم و ارزش‌های اخلاقی در قرآن است، قرآن کتاب هدایت و تذکر برای صاحبان خرد است.
وی با ذکر احادیثی در رابطه با اهمیت تدبر و تفکر در قران اضافه کرد: یک از راه‌های گسترش اخلاق در جامعه و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان روی آوردن به قرآن است، آموزش و پرورش ما باید از قرآن بهره بگیرد همچنین برای اصلاح اخلاق و رفتار اجتماعی باید از قرآن بهره بگیریم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به تاثیرگذاری منفی ماهواره بر تحکیم بنیان خانواده‌ها گفت: برای سلامت و تحکیم بنیان خانواده باید از قرآن بهره گرفت و می
توان گفت بهترین راه برای استحکام‌بخشی و سلامت خانواده پناه بردن به قرآن است.
وی در بیان شرایط بهره‌مند شدن از قرآن نیز خاطرنشان کرد: برای دستیابی به حقایق و معارف قرآن باید طهارت و پاکی دل و تقوا و تزکیه را مدنظر قرار داد چراکه با قساوت قلب نمی‌توان از قرآن بهره برد.
وی داشتن خوف و خشیت الهی، ایمان و نیکوکاری، عبودیت و شب‌زنده‌داری و پاببندی به آداب و اخلاق اسلامی را از دیگر این شرایط برشمرد.
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: در قبال قرآن مردم دو دسته هستند یک دسته عامه مردم و دسته دوم دانشمندان هستند، عامه مردم در قبال قران وظیفه دارند قرآن را یاد بگیرند، تلاوت و تدبر قرآن داشته باشند و به قرآن عمل کنند.
وی افزود: صاحبان خرد نیز در قبال قرآن موظف هستند گوهرهای ناب آن‌را استخراج کرده و در قرآن تفکر کنند.

شرکت بیش از ۷ هزار نفر در برنامه تفسیر سوره ابراهیم(ع) مسجد بعثت خرم‌آباد

 طی ماه مبارک رمضان در مجموع هفت هزار و ۴۱۳ نفر در جلسه تفسیر سوره ابراهیم(ع) مسجد بعثت خرم‌آباد شرکت کردند که از این تعداد، ۵ هزار و ۶۱۳ نفر آقا و مابقی خانم بودند.

حسنوند، از اعضای هیئت امنای مسجد بعث خرم‌آباد  در مراسم اختامیه برنامه تفسیر سوره ابراهیم(ع) در ارائه گزارشی از برنامه تفسیر سوره ابراهیم(ع) گفت: این برنامه تفسیر قرآن ویژه رمضان بود که هر شب با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد به میزبانی مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد.
وی اضافه کرد: طی این 30 شب در مجموع هفت هزار و 413 نفر در برنامه تفسیر سوره ابراهیم(ع) شرکت کردند که از این تعداد، 5 هزار و 613 نفر آقا و مابقی خانم بودند، همچنین این آمار نسبت به برنامه تفسیر رمضان سال گذشته 2 هزار و 131 نفر افزایش داشته است.
حسنوند ادامه داد: از این تعداد هزار و 394 نفر افراد زیر 20 سال بودند و در مجموع هزار و 17 دقیقه برنامه تفسیر طی ماه رمضان داشتیم.
وی از برنده شدن 264 نفر در مسابقه حضوری و 140 نفر در مسابقه پیامکی ویژه این برنامه تفسیر خبر داد و افزود: حضور بانوان در این برنامه تفسیر نسبت به سال قبل 15 درصد رشد داشته است.
حسنوند با بیان این‌که برنامه تفسیر حجت‌الاسلام میرعمادی بعد از برنامه درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی رتبه دوم را دارد، اضافه کرد: طی این برنامه تفسیر 104 نفر در قالب جزوه این برنامه را یادداشت کرده، 24 نفر موفق به حفظ سوره ابراهیم(ع) شدند و 186 نفر نیز در مسابقه کتبی تفسیر سوره ابراهیم شرکت کردند، همچنین، در این برنامه تفسیر قرآن 30 قاری ممتاز لرستان برای تلاوت آیات شرکت داشته‌اند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از افرادی که در برگزاری این برنامه تفسیر مشارکت داشته‌اند و همچنین برگزیدگان مسابقات تفسیر و حفظ سوره ابراهیم(ع) تجلیل شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار