کد خبر: 631637
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
نطق سالانه رئيس جمهور آمريكا (بخش ايران)
مذاكرات دشوار خواهد بود و ممكن است به نتيجه نرسد. سوء تفاهم بين ملت هاي ما( ايران و آمريكا) نمي تواند از بين برود ولي اين مذاكرات نيز بر اساس اعتماد نيست.

باراك اوباما صبح امروز (به وقت ايران) سخنراني سالانه خود را ايراد كرد. متن زير مواضع وي در خصوص ايران است كه در اين سخنراني ارائه شد:


رييس جمهور آمريكا در نطق سالانه خود 10 مرتبه نام ايران را تكرار كرد و در سه پاراگراف ( 324 كلمه) ، به بحث ديپلماسي با ايران اشاره كرد. اوباما گفت:« ديپلماسي آمريكا با پشتيباني فشار بود كه پيشرفت برنامه هسته اي ايرن را متوقف كرد و براي اولين بار طي 10 سال گذشته، بخش هايي از آن را به عقب راند.

در حالي كه ما امشب دور هم جمع شده ايم، ايران كار از بين بردن انباشت سطوح بالاي غني سازي اورانيوم خود را آغاز كرده است. اين( كشور) ديگر سانتريفيوژهاي پيشرفته نصب نمي كند و بازرسي هاي بي سابقه ( از اين كشور) به دنيا اجازه مي دهد هر روز اين را راست آزمايي كند كه ايران در حال ساختن بمب (اتمي) نيست.»

اوباما ادامه داد:« (ما) به همراه متحدين و شركايمان درگير مذاكراتي شده ايم تا ببينيم آيا مي توان به هدفي كه همه ما در مورد ان اشتراك داريم، از راه حل مسالمت اميز برسيم يا نه؛(اين هدف) جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح هسته اي است.»

او گفت: «اين مذاكرات دشوار خواهد بود و ممكن است به نتيجه نرسد. ما حمايت ايران از سازمان هاي تروريستي مانند حزب الله را كه متحدين مان را تهديد مي كند، با چشمان روشن مي بينيم. سوء تفاهم بين ملت هاي ما( ايران و آمريكا) نمي تواند از بين برود ولي اين مذاكرات نيز بر اساس اعتماد نيست.

هرگونه توافق بلند مدتي كه انجام شود، بايد بر اساس اقدامات قابل راستي آزمايي باشد كه ما و جامعه بين الملي را متقاعد كند كه ايران در حال ساختن بمب نيست.» او در ادامه مذاكرات با ايران را با مذاكرات آمركا با شوروي مقايسه كرد و گفت:« اگر جان اف كندي و رونالد ريگان توانستند با اتحاد شوروي مذاكره كنند، پس مطمئنا يك آمريكاي قدرتمند و مصمم نيز امروز مي تواند با دشمناني با قدرت كمتر ( نسبت به شوروي) مذاكره كند.»

او گفت كه همه اينها در سايه تحريم هايي به دست آمده كه آمريكا انجام داده است. اوباما سپس كنگره را به اين جملات خطاب قرار داد: «اما بگذاريد صريح بگويم: اگر اين كنگره لايحه تحريم هايي جديد براي من بفرستد كه (باعث) تهديد از ريل خارج شدن اين مذاكرات شود، من آن را وتو خواهم كرد. به خاطر امنيت ملي خودمان، ما بايد به ديپلماسي شانس موفقيت بدهيم.» او بلافاصله تهديد كرد: «اگر رهبران ايران اين فرصت را غنيمت نشمارند، خودم اولين نفري خواهم بود كه خواستار تحريم هاي بيشتر مي شود و آماده خواهم بود همه گزينه ها را اعمال كنم تا مطمئن شوم كه ايران سلاح هسته اي نمي سازد.»

او ادامه داد: ولي اگر رهبران ايران فرصت را غنميت بشمارند، ايران مي تواند گامي مهم براي پيوستن دوباره به جامعه ملل بردارد و ما (نيز) يكي از چالش هاي مهم امنيتي زمان خودمان را بدون خطر جنگ، حل شده خواهيم ديد.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
سعید110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
1
0
خطاب به جناب رئیس جمهور عرض می کنم:
اگر آمریکا قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی را داشته باشد، که دارد و این نحوه دیپلماسی اطلاعات و جسارتی را به او داده باشد که به شدت، دقت و تأثیر برنامه های تخریبی او ذره ای بیافزاید که افزوده است.یعنی در حقیقت از چهره (لبخند) رفتار و گفتار دیپلماسی فعلی فعال در عرصه مذاکره نشأت گرفته باشد، این همه که گفته شد مسبب آن شخص آقای دکتر روحانی است و باید فردای قیامت پاسخگو باشد.
متأسفانه دولت مردان در توجیه کردن اعمال خود چه غلط و چه درست و خوراندن آن به مردم تبحر دارند. اگرچه این رفتار هنر بزرگی است ولی در پیشگاه خداوند بزرگ که بصیر و منتقد بی مثالی است حرفی برای گفتن نخواهید داشت.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
0
اگر آقاي روحاني به اين قشنگي مسئله هسته اي رو حل نميكرد جنگ ميشد اونوقت شما دوست عزيز هم بجاي جنگيدن و اظهار نظر غي كارشناسانه فرار ميكردي ميرفتي.رهبر معظم انقلاب تاييد كرده و گفته اين نرمش قهرمانانه هست حالا شما با افراطيگري ميخواي منافع اعراب و اسرائيل رو پيش ببري دوست عزيز.
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
0
چه عجب آقاي حسين شريعتمدار و اوباما هردو يك نظريه دارند.
ناشناس
|
SWEDEN
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
0
چرا ما اندشکده واقعا اندیشکده باشه نداریم امریکا بیش از 1800 اندیشکده داره ما چی 34 تا ما کشوری که می خواهیم در جهان پیشرو باشیم باید مثل امریکا اندیشکده های زیادی داشته باشیم
از ایران فقط اسم زیر شماره 43 در خاورمیانه شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
0
0
اوباما مجبور است باایران بتوافق برسد.بخآطر دوباره پیروز شدن حزب وموکرات.مجبوراست.توافق با ایران را باتمام برساند.اما اینکه میگوید گزینه نظامی.ایران الان سی وپنج سال است با امریکا درجنگ است. دیگر ان توان نظامی امریکای قدرت راندارد.که با ایران وارد جنگ بشود.ایران نه عراق است.ونه افغانستان ،ونه یمن و سومالی،.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار