کد خبر: 602571
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
دوربین مخفی سعودی؛
مجری یک برنامه تلویزیونی کودک در عربستان به منظور خنداندن بینندگان خود، پس از ترساندن و فریاد کشیدن بر سر یک دختربچه مدعی می شود که وی در برابر دوربین مخفی قرار دارد !!
جوان آنلاین: در یکی از برنامه های شبکه کودک "اجیال" به مناسبت ماه مبارک رمضان مجری و یکی از پرسنل برنامه بر سر دختری کوچک فریاد می زنند تا اسباب خنده بینندگان را فراهم کنند.

فعالان رسانه ای بازخواست دست اندرکاران این برنامه و متوقف کردن پخش آن را خواستار شدند و آن را به مثابه بازی با احساسات کودکی بی گناه برای خنداندن بینندگان دانستند.

کاربران تویتر نیز در واکنشی گسترده ضد پرسنل این برنامه، آنان را به توهین لفظی به کودکان و بازی با احساسات آنان متهم کردند.

"صالح الشیحی" نویسنده روزنامه الوطن با تاکید بر ضرورت بازخواست پرسنل این برنامه گفت: اگر سوژه این برنامه از میان بزرگسالان انتخاب می شد شاید امکان توجیه آن وجود داشت، اما آن ها کودکی را برای ترساندن برگزیده اند که فاقد قدرت تشخیص است و مشاهده کردیم که چطور دختر به صورت واقعی گریه می کند.

الشیحی این برنامه را به مثابه سقوط اخلاقی به تمام معنی کلمه ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر فرض کنیم که مجری یا تهیه کننده این برنامه اشتباه کرده باشد، وظیفه شبکه بود که جلوی پخش آن را بگیرد. زیرا با پخش چنین برنامه ای، برای جامعه جهانی ثابت کردیم که ما ملتی هستیم که توجهی به حقوق بشر و حقوق کودکان ندارد و به راحتی این حقوق را برای تفریح و سرگرمی نقض می کند.

صالح الشیحی تاکید کرد که این برنامه، همین تجربه را بر روی دیگر کودکان نیز تکرار کرده و قرار است در طول ماه رمضان پخش شود.

*رئیس جمعیت خیریه حمایت از خانواده در استان جده در غرب عربستان از وقوع 300 بیش از مورد خشونت ثبت شده علیه کودکان در سال در این کشور خبر داد که نشان از شدت آسیب‌های اجتماعی دارد.

به گزارش دانا، به نقل از روزنامه الریاض سعودی، «سمیره خالد» رئیس جمعیت خیریه حمایت از خانواده در استان جده در غرب عربستان در سخنانی گفت: کودکان در شریعت اسلامی حقوق روشن و شناخته شده‌ای دارند که برای حفظ کرامت کودکان وضمانت رشد طبیعی روحی و اجتماعی و جسمی آورده شده است.

وی افزود: پدران 70 درصد خشونت و تعدی علیه کودکان را مرتکب می شوند و 50 تا 70 درصد مردانی که علیه زنان خود خشونت مرتکب می‌شوند؛ این کار را درحق کودکان خود نیز روا می‌دارند.

الغامدی گفت: براساس گزارش برنامه امنیت خانواده در عربستان و بررسی دفاتر ملی، حدود 300 مورد خشونت علیه کودکان در سال 2011 میلادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: خشونت پدیده ای است که بسیاری از جوامع در کشورهای مختلف جهان از آن شکایت دارند و برخی سازمان های بین المللی برنامه ها و طرح های مبارزه با این پدیده اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده اند به گونه ای که سازمان ملل روز 25 نوامبر را هرسال به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نامگذاری کرده است.


منبع: دانا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار