کد خبر: 1230787
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۰
مهندس بسیجی با ۱۰ میلیون تومان کارآفرین شد
مدیرعامل شرکتی که در آن کار می‌کردم ۱۰ میلیون تومان پول به من داد تا بتوانم شانس خودم را برای کارآفرین شدن امتحان کنم. طبق نمونه خارجی، صندلی‌های گرمایشی را مهندسی معکوس کردم و صندلی‌های گرماطب را به تولید رساندم. این کار با یک ایده خام شروع شد، اما وقتی اولین نمونه کار را ساختم همه چیز تغییر کرد

جوان آنلاین: وقتی به داستان زندگی کارآفرینان نگاهی می‌اندازیم، می‌توانیم ببینیم که چطور با یک تصمیم و اراده قوی پای در مسیری گذاشته‌اند که شاید بسیاری از ما جرئت انجام آن را نداشته باشیم. این یک حقیقت است دنیا با کسانی همراه می‌شود که قدرت ریسک دارند و می‌توانند از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرند. یکی از کارشناسان الکترونیک ایرانی هم جزو همین گروه است. مهندس شفیعی که حالا به عنوان یک کارآفرین جهادگر مشغول تولید انواع محصولات مورد نیاز بازار طب است. 
 
امیر شفیعی، کارشناس الکترونیک از استان اصفهان است. او که می‌توانست در یک شرکت خصوصی به عنوان مهندس کارش را ادامه بدهد، به فکر تولید چند محصول می‌افتد و همین امر راه زندگی‌اش را تغییر می‌دهد و امروز از او یک کارآفرین با انگیزه ساخته که هر روز می‌خواهد چیز جدیدی بسازد یا اختراع کند. 
او می‌گوید: «کارمند یک شرکت خصوصی بودم، اما دوست داشتم کارآفرینی کنم. مدیرعامل شرکتی که در آن کار می‌کردم ۱۰ میلیون تومان پول به من داد تا بتوانم شانس خودم را برای کارآفرین شدن امتحان کنم. حمایت ایشان باعث شد که امروز بتوانم به تولید محصولات طبی و گرمایشی بپردازم.»
این کارآفرین بسیجی با بیان اینکه کار را از سال ۱۳۹۸ شروع کردم، ادامه می‌دهد: «طبق نمونه خارجی، صندلی‌های گرمایشی را مهندسی معکوس کردم و صندلی‌های گرماطب را به تولید رساندم. این کار با یک ایده خام شروع شد، اما وقتی اولین نمونه کار را ساختم همه چیز تغییر کرد. از آنجا که یک آدم سرمایی بودم، تصمیم گرفتم صندلی و جلیقه گرمایشی را تولید کنم و همین سرمایی بودن باعث شد که من تبدیل به کارآفرین شوم و با اشتغالزایی به درآمدزایی برسم.»
او با بیان اینکه جوانان باید دیده شوند و اگر از طرف مسئولان و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که بودجه‌های کلان دارند، مورد حمایت قرار بگیرند، ایران پر از کارآفرینان و مخترعان بزرگی خواهد شد، تصریح می‌کند: «سرمایه اولیه کارم حدوداً ۱۰ میلیون تومان بود و با آن مواد مورد نیاز را خریدم و بعد از تولید، شروع به بازاریابی کردم. هر چقدر درآمد کسب می‌کردم آن را صرف تولید بیشتر می‌کردم، اما از یک جایی به بعد کار‌ها به جایی رسیده بود که نیاز به سرمایه بیشتری داشتم. به همین دلیل با یک شرکت سرمایه‌گذار وارد کار شدم و با کمک آن‌ها تولید انبوه را در دستور کار قرار دادیم.» شفیعی در مورد موارد استفاده از تولیداتشان می‌گوید: «می‌شود صندلی حرارتی را روی خودرو‌های داخلی نیز نصب کرد، اما تا به حال کسی پیشنهاد این کار را نداده است. اگر خودروسازان بخواهند حاضر به همکاری با آن‌ها هستم و تجربیاتم را برای این کار در اختیار آن‌ها می‌گذارم.»
وی در مورد اینکه بعد از صندلی‌های حرارتی آیا کار دیگری هم انجام داده است، توضیح می‌دهد: «بعد از تولید صندلی حرارتی به سراغ تولید جلیقه‌های حرارتی رفتم. در واقع جلیقه حرارتی با استفاده از فناوری usb و پاور بانک همراه، یک شکم‌بند سبک و قابل حمل است که دارای کنترل‌کننده دیجیتال و در سه سطح دمای پایین (۳۵ درجه سانتی‌گراد)، اقتصادی (۴۵ درجه سانتی‌گراد) و بالای (۵۵ درجه سانتی‌گراد) قابل تنظیم است. این جلیقه یا همان شکم‌بند شامل دو قسمت جدا شونده است که در نواحی کمر، شکم و پهلو‌ها گرم می‌شود و از آن می‌توان علاوه بر مصارف درمانی به عنوان شکم بند لاغری نیز استفاده کرد و ساعت‌ها گرم ماند. علاوه بر پاور بانک می‌توان از شارژر موبایل یا شارژر فندکی اتومبیل (منبع پنج ولت دو آمپر) به عنوان منبع تغذیه شکم‌بند استفاده کرد.»
این کارآفرین جهادگر می‌گوید: «فروش محصولات من از طریق سایت‌های اینترنتی انجام می‌شود. قیمت این محصول از نمونه خارجی آن به صرفه‌تر است و همین دلیل به عامل مهمی برای فروش محصولات من تبدیل شده است. امید دارم، روزی برسد تا همه مسئولان از کارآفرینان حمایت کنند تا با پیشرفت و ارتقای تولیدات، از واردات هر محصول خارجی بی‌نیاز شویم و بتوانیم به اهدافی که اقتصاد مقاومتی مشخص کرده است، برسیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار