کد خبر: 1201961
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
دکتر مجید ابهری 
چند روز پیش جناب رئیس‌جمهور نکات مهمی در مورد آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اظهار کردند و در کنار بیان روش‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی به نکات کاربردی نیز اشاره نمودند. 
۴۰ سال پیش برای اولین‌بار تحقیقاتی در مورد آسیب‌های اجتماعی کردم و نتایج آن‌ها را در مقالات کتبی مورد اشاره قرار دادم. در آن روز‌ها، اعتیاد به عنوان خطری جدی جامعه را به چالش می‌کشید؛ سپس فرار از خانه، تن‌فروشی، طلاق و تکدی و آسیب‌های دیگر در ردیف شمارش قرار می‌گیرند. آن روز‌ها نه من و نه هیچ‌کس دیگر تصور نمی‌کردیم روزی سن اعتیاد به ۱۴سال برسد. 
امروز شاهد بروز حوادث و وقایعی هستیم که برای بسط و توجیه برخی آز آن‌ها نیازمند توضیحات گسترده می‌باشند. بار‌ها و بار‌ها در مقالات مختلف به جناب ایشان موضوع را گوشزد کرده ام؛ براساس این ۴۰ سال تلاش و تحقیق توقع دارم و داشتم که جناب رئیس‌جمهور حالا که به نتایج کاربردی رسیده‌اند، این قدم‌ها را بردارند: حدود ۲۴ نهاد و سازمان دولتی با بودجه‌های هنگفت در محور‌های مختلف و مرتبط با آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌نمایند که همسو با آن‌ها صد‌ها سازمان غیر دولتی در قالب ان جی او با حمایت‌ها و بودجه‌های مردمی نیز فعالیت کنند. نتایج تلاش‌های این مجموعه آمار وحشتناک معتادان و تعداد زندانیان مربوطه و همچنین آمار طلاق‌ها و آسیب‌های آن است. 
جناب رئیس‌جمهور برخی از افراد و مسئولان تمایلی به تشکیل چنین نهاد و پژوهش‌های مرتبط را ندارند. ما با ماندن در وطن و تلاش‌های گسترده در زمینه‌های تخصصی علاقه و صداقت خود را به ثبوت رسانده و در آستانه پایان زندگی نظری به دنیا و مافی‌ها نداریم. آقای رئیسی! یکبار فقط یکبار با دعوت از آسیب‌شناسان اجتماعی و اساتید جرم‌شناس و نخبگان مددکاری کمیته‌ای تشکیل دهید تا با نظارت قضات مجرب محور‌های مورد نظر تعیین و تعریف شود. فقط حیف است که این دانش وتجربه را که با سرمایه مردم کسب کرده‌ایم به زیر خاک رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار