کد خبر: 1161024
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) در گفتگو با «جوان»
یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری ترویج، گسترش و ارتقای کار جهادی بوده است و در گام دوم انقلاب، تقویت و توسعه حرکت‌های جهادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیام ۹بندی ایشان در یازدهم مرداد سال ۹۸ چراغ راه و مسیر همه جهادگران بسیجی قرار گرفت و همه باید با تمام توان برای عملیاتی کردن این پیام پای کار بیایند
حمیرا رحیمی

یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری ترویج، گسترش و ارتقای کار جهادی بوده است و در گام دوم انقلاب، تقویت و توسعه حرکت‌های جهادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیام ۹بندی ایشان در یازدهم مرداد سال ۹۸ چراغ راه و مسیر همه جهادگران بسیجی قرار گرفت و همه باید با تمام توان برای عملیاتی کردن این پیام پای کار بیایند. در همین راستا گروه‌های جهادی استان چهارمحال و بختیاری با مدیریت صحیح قرارگاه محرومیت‌زدایی استان تمام قد پای کار آمده و در جبران محرومیت‌ها نقش مؤثری داشته‌اند. برای آگاهی از وضعیت گروه‌های جهادی در چهارمحال و بختیاری و نحوه ساماندهی و خدمات‌رسانی آن‌ها و همچنین فعالیت‌های بسیج سازندگی به سراغ سرهنگ هوشنگ فولادی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) با گریزی به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته می‌گوید: در سه ماه پایانی سال گذشته با بارش و نزول رحمت برف در استان به ویژه در شهرستان کوهرنگ، فعالیت گروه‌های جهادی استان تشدید و برای کمک به گرفتارشدگان در برف از تعدادی از گروه‌های جهادی استان‌های دیگر نیز کمک گرفته شد.
سرهنگ هوشنگ فولادی ادامه می‌دهد: با تلاش‌های فرمانده سپاه استان به سراسر کشور فراخوان داده شد که اگر زحمت سردار اکبری نبود بحرانی به بحران‌های استان اضافه و کمک‌رسانی به گرفتارشدگان در برف با چالش جدی روبه‌رو می‌شد.
وی با اشاره به اعزام ۱۰۲ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین به استان در بارش‌های برف سال گذشته تصریح می‌کند: علاوه‌بر آن ۱۴۳ گروه جهادی برای کمک به مردم و برف‌روبی خانه‌های شهری و روستایی به ویژه در شهرستان کوهرنگ اعزام شدند و همدلی و هم‌افزایی خوبی بین دستگاه‌ها برقرار شد.
رئیس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در ایام نوروز می‌گوید: ۱۶۰ گروه جهادی فعال و متخصص در سراسر استان اعم از پزشکی، دامپزشکی، فرهنگی، عمرانی و اقتصادی به نقاط مختلف استان اعزام شدند.
فولادی تداوم فعالیت‌های این نهاد در سال جاری را مورد اشاره قرار داده و تأکید می‌کند: طرح جمعه تا جمعه از دیگر خدماتی است که برپایه میز خدمت اقشار بسیج از جمله اصناف، ورزشکاران و حقوقدانان به جامعه هدف خود ارائه می‌کنند و این طرح همچنان ادامه دارد.
توزیع ۳۱ مرحله بسته معیشتی
وی با اشاره به ۳۱ مرحله توزیع بسته‌های معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون می‌گوید: ارزش ریالی این بسته‌ها هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است که بین اقشار محروم در سراسر استان توزیع شده است.
رئیس بسیج سازندگی سپاه استان با اشاره به برگزاری سه مجمع بزرگ جهادگران فاطمیون تصریح می‌کند: در سومین مجمع که با حضور هزار بسیجی برگزار شد، حدود ۱۰۰ نفر از فعالان جهادی که طی چند سال فعالیت انجام داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند، ۴ هزار بسته معیشتی توزیع و از خانواده شهدای جهادی تجلیل شد.
فولادی، ورود قرارگاه امام حسن (ع) به استان و خدمات رسانی به مردم مناطق محروم را از شاخص‌ترین فعالیت‌های این نهاد برشمرد و می‌گوید: قرارگاه از سال گذشته وارد استان شد و حضور آن برای آبرسانی پایدار، جاده‌سازی و احداث مسکن مددجویی ادامه دارد.
نقش فعال قرارگاه امام حسن (ع) در مناطق محروم
رئیس بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) با بیان اینکه در سال گذشته آبرسانی به ۴۴ روستای دارای تنش آبی استان، احداث ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی و مرمت و تعمیر ۷۰۰ واحد مسکن از سوی قرارگاه امام‌حسن (ع) انجام شد، از انعقاد ۶۰ میلیارد تومان قرارداد عمرانی و غیرعمرانی در استان برای سال‌جاری خبر داده و می‌گوید: این قرارداد‌ها شامل ساخت مسکن، سرویس بهداشتی، تعمیر و مرمت جاده، پل، مسجد، مدرسه تهیه لوازم‌التحریر، تجهیز کارگاه‌های اشتغالزایی و تهیه جهیزیه است.
فولادی ادامه می‌دهد: امسال ۶۰۰ سری جهیزیه از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.
وی مشارکت در ساماندهی گلزار‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا با بنیاد شهید و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تفاهمنامه بسته شده است.
رئیس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان می‌کند: فعال‌کردن گروه‌های جهادی اقشار و تخصصی کردن گروه‌ها، تدوین اطلس جهادی گروه‌های جهادی و پالایش گروه‌ها و برگزاری میز‌های خدمت از دیگر فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.
فولادی با بیان اینکه اگر چه در سال‌های گذشته توزیع قیر رایگان را داشتیم، اما امسال برای جاده‌های بین مزارع و جاده‌های روستایی قیر بیشتری اختصاص یافته است، به اجرای طرح ژنتیک دام اشاره و آن را مهم توصیف کرده و می‌گوید: با توجه به اینکه استان با دارا بودن ۳ میلیون رأس دام قطب دامداری کشور به شمار می‌رود احیای نژاد‌های نسل گذشته استان یک ضرورت است که این مهم با کمک مؤسسه رویان از طریق قرارگاه محرومیت زدایی در دست انجام است.
وی تأکید می‌کند: طی سال گذشته هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان از محل تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره ۱۶ پرداخت شد.
جهادگران همیشه پیشرو بوده‌اند
رئیس بسیج سازندگی سپاه قمربنی هاشم (ع) با بیان اینکه جوانان بسیجی با حضور به موقع خود در صحنه‌ها و میدان‌های خدمت، کارآمدی، روحیه جهادی و نقش با اهمیت و تأثیرگذار گروه‌ها جهادی در مناطق محروم و کم برخوردار را به تصویر کشیده‌اند، می‌گوید: جهادگران نشان داده‌اند در هر اتفاق و حادثه‌ای در صحنه‌ها حضور داشته و در کنار هموطنان نیازمند و حادثه دیده خود هستند. نمونه‌های بارز این کمک‌ها در بحران برف چهارمحال و بختیاری در زمستان سال گذشته بود.
خوشبختانه گروه‌های جهادی طی این سال‌ها در بازگشت امید و نشاط در بین ساکنان مناطق محروم عملکرد درخشانی داشته‌اند که این رویکرد باید با قوت ادامه یابد.
به گفته فولادی با حضور جوانان در گروه‌های جهادی و برنامه‌ریزی برای تخصصی کردن این گروه‌ها می‌توانیم در اتفاقات و حوادث پیش رو با برنامه‌ریزی بهتر و منسجم‌تری پیش رفته و مشکلات و گرفتاری‌های هموطنان و به خصوص نیازمندان و خانواده‌های کم‌برخوردار را در کمترین زمان ممکن مرتفع سازیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار