کد خبر: 1023435
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
دهيار مي گويد فقط با اعتباري حدود 500 ميليون تومان مشکلات رفع مي شود
وقتي از مشکلات صحبت مي شود، هميشه نگاه ها به سمت کمبود آب و هدر رفت محصولات کشاورزي و نبود زيرساخت هاي اصلي در عرصه هاي مختلف مي رود. اما هستند روستاهايي که تمام معضلاتشان به چند کوچه و برزن برگشته و...

سيد احمد هاشمي اشکا

 

وقتي از مشکلات صحبت مي شود، هميشه نگاه ها به سمت کمبود آب و هدر رفت محصولات کشاورزي و نبود زيرساخت هاي اصلي در عرصه هاي مختلف مي رود. اما هستند روستاهايي که تمام معضلاتشان به چند کوچه و برزن برگشته و بودجه موردنيازشان هم کمتر از يک ميليارد براي رفع گرفتاري هاي ساکنانشان است. مثل روستاي بازنشين سفلي در شهرستان رودسر گيلان که به خاطر آسفالت نبودن فقط 3 کوچه اش، بخشي از شهروندانش در فصول باراني چنان گرفتار مي شوند که از حتي نمي توانند از خانه خارج شوند. اما نکته حائز اهميت در اين ميان اين است که بودجه مورد نياز براي رفع اين مشکلات کمتر از 500 ميليون تومان اعلام شده است.

 

***

 

در شهرستان رودسر استان گيلان روستايي وجود دارد به نام بازنشين سفلي. روستايي گردشگر پذير که به خاطر استقرار در يک منطقه خوش آب و هوا و سرسبز مي تواند به منطقه اي خاص در اين استان تبديل شود. اما همين روستاي زيبا دردهايي دارد که صدايش را هيچ کس نمي شنود و ناله هايش به گوش هيچ مسئولي نمي رسد.

در منطقه بازنشين 3 کوچه وجود دارد که زيرساخت هاي اصلي مثل آب و برق و گاز در آنها وجود دارد اما هنوز آسفالت نشده اند.

کمبود اعتبارات باعث شده اين 3 کوچه به نام هاي "محمدي"، "آزادگان" و "نيکي" که مجموع طول آنها يک کيلومتر است، امروز با کمترين بارش ها چنان دچار مشکل شوند که عبور و مرور در آنها غير ممکن شود.

به گفته دهيار روستاي بازنشين سفلي، فقط با اعتباري حدود 500 ميليون تومان مي توان اين چند کوچه را آسفالت کرد و ساکنان آن را از بسياري گرفتاري ها که در فصول پر بارش گريبانشان را مي گيرد، رهانيد.

عيسي محمدي بازنشين با بيان اينکه بر اساس ماده 58 و بند "و" سازمان شهرداري و دهياري ها مي توان بودجه اي را دريافت کرد و بعد از استفاده، سند ارايه کرد، ادامه مي دهد: «اما الان گويي بودجه اي وجود ندارد و حتي اعلام شده کارهاي عمراني هم صورت نگيرد و همين مسئله کارها را با دشواري هايي همراه کرده است.»

به گفته اين مسئول، در يکي از کوچه ها شيب بسيار زياد است و اگر بتوان آن را سنگفرش کرد، ايدآل تر خواهد بود،  تصريح مي کند: «با اينکه سنگفرش هزينه بالايي دارد اما اگر ساکنان همراهي کنند و بخشي از هزينه ها را متقبل شوند مي توانيم با سرعت کار را شروع کنيم. يعني اين کوچه به طول 200متر و عرض 4 متر است که با حدود 160 ميليون تومان و به شرط همراهي ساکنان مي شود امروز کار سنگفرش آن را شروع کنيم.»

 

*همه براي همکاري پاي کار هستند

 

دهیار بازنشین سفلی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دهیاری و شورای اسلامی اين روستا مي گويد: «این طرح ها شامل افتتاح دفتر دهیاری جدید و خانه هلال با هزينه بالغ بر 15 میلیون،  پارک کودک  با هزینه ای بالغ بر 40 میلیون و ساخت دیوار حائل بطول 50 متر در خیابان شب خوس رجاء با هزینه ای بالغ بر 100 میلیون است.»

از ديگر اقداماتي که در اين منطقه انجام شده است مي توان به طرح جامع بیمه شهروندی برای اولین بار در بخش رحیم آباد در روستای بازنشین برای جمعیتي 1000 نفري و تکمیل و نصب و راه اندازی مرکز تلفن جدید با ظرفیت 1000 پورت بازنشین و آخوندملک و بخشی از شهر ترشکوه که جمع آوری و تبدیل به شماره های عادی خواهد شد، اشاره کرد.

به گفته این دهیار جوان با راه اندازی مرکز تلفن جدید مشکلات قطعی مداوم رفع و امکان واگذاری اینترنت پرسرعت مرتفع خواهد شد .

محمدی با اشاره به اقدامات دیگر این دهیاری در ایام مبارزه با بیماری کرونا مي گويد: « در این ایام نانوایی بازنشین سفلی به توزیع رایگان نان پرداخت که هزینه آن را خیرین بزرگوار متحمل شدند .»

وی با تاکید بر اینکه از تمامی روستائیان می خواهم در این ایام با رعایت  پروتکل های بهداشتی نسبت به رفع این بیماری تلاش کنند، مي افزايد: «هر روز با همت اهالی فهيم روستای بازنشین سفلی نسبت به ضدعفونی مناطق مختلف روستایی اقدام می شود و از منظر رعایت بهداشتی در محیط اجتماعی از هیچ  تلاشی دریغ نمی شود .»

 

 

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار