کد خبر: 1005169
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سنجش نوآموزان بدوورود به دبستان از ۱۵ تیرماه جاری آغاز وتا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد.

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، هدف از اجرای برنامه  سنجش را بررسی شنوایی، بینایی سنجی، ارزیابی مسایل بهداشتی، بهداشت دهان و دندان، قد و وزن، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی جسمی و ذهنی کودکان، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمی و روحی کودکان دارای مشکل و تشخیص نوآموزان طیف اُتیسم عنوان کرد.

وی سنجش را به عنوان فرصتی برای برنامه‌ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی عنوان کرد.

وی عنوان داشت: والدین نوآموزان با مراجعه به مدرسه محل ثبت نام فرزندشان و با ارائه مدارک شناسنامه‌ای توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش به آدرس  http://h2.iehs.ir/tashkhis/home?_tk=2 نوبت گیری می‌شوند.

روزانه 20 نوآموز در هر پایگاه سنجش می‌شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: نوبت گیری در سامانه در شرایط کنونی بیماری کرونا با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هرپایگاه سنجش روزانه تعداد 20 نفر نوآموز را ارزیابی کرده و ساعت کاری از ساعت 8 صبح تا 13 بعد ازظهر با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رنجبر افزود: 27 هزارو 434 نفر نوآموز بدو ورورد به دبستان در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 شرکت کردند.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان گفت: از این تعداد نوآموز بدو ورود به دبستان چهار هزار و 362 نفر به مرحله تخصصی هوش، یک‌هزار و 290 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 690  نفر مشکوک به مشکل شنوایی، 57 نفر دارای مشکل جسمی – حرکتی و 28 نفر ارجاع اُتیسم تشخیص داده شده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند .

14 پایگاه سنجش سلامت و یک پایگاه تخصصی در کردستان راه‌اندازی شد

وی افزود: در راستای اجرای برنامه ملی سنجش سال گذشته 14 پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه تخصصی در سطح استان و در شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، بانه، دیواندره، بیجار، دهگلان، قروه، کامیاران، سروآباد و زیویه تشکیل شد.

رنجبر اظهار داشت: از مجموع 14پایگاه در سطح استان پنج پایگاه نوع الف با 10 نفرارزیاب، 8 پایگاه نوع ب با 7 نفر ارزیاب و 1 پایگاه نوع ج با 6 نفر ارزیاب نوآموزان را مورد ارزیابی قرار دادند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: دانش‌آموزان به عنوان عناصر اصلی سیستم آموزشی سرمایه‎‌های اجتماعی و آینده‌سازان یک جامعه محسوب می‌شوند به همین دلیل شناسایی، پیشگیری، مداخله بهنگام، هدایت و کمک به بهبود کیفی آموزش آنان و ارائه توصیه‌های مناسب به خانواده‌ها ازاهمیت بالایی برخورداراست.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر