کد خبر: 993375
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۶
وقتی خبر شیوع گسترده ویروس کرونا در قم روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، بسیجیان این استان دست به کار شدند و از همان روز اول به کمک کادر پزشکی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها شتافتند.
حوریه ملکی
سرویس ایران جوان آنلاین: هنوز چند روزی از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور نگذشته بود که سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اعلام کرد آماده است تمام امکانات و نیرو‌های خود را به منظور کمک به وزارت بهداشت برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از شیوع گسترده‌تر آن در سطح کشور بسیج کند. از همان زمان کانون‌های این سازمان در سراسر کشور برای ویزیت رایگان هموطنان، خصوصاً در مناطق محروم و کمتر برخوردار از طریق برپایی بیمارستان‌های صحرایی آغاز به کار کردند. بعد از گذشت حدود دو هفته از این اتفاق هم اکنون کانون‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی در سراسر کشور مشغول ارائه انواع آموزش‌های لازم به مردم در جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن در صورت ابتلا هستند؛ کاری که جامعه به شدت به آن نیاز دارد. خدمات‌رسانی خانه به خانه در گیلان و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در بندرعباس و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اکثر استان‌ها تنها بخشی از خدمات کادر پزشکی و درمانی سپاه و بسیج در این روز‌های سخت است. این خدمات در شرایطی ارائه می‌شود که سازمان بسیج جامعه پزشکی کماکان برنامه‌های خود در رابطه با اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به مناطق محروم را در دستور کار دارد.

وقتی خبر شیوع گسترده ویروس کرونا در قم روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، بسیجیان این استان دست به کار شدند و از همان روز اول به کمک کادر پزشکی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها شتافتند. در همین رابطه معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با بیان اینکه الان یک هفته است توزیع رایگان ماسک و محلول ضدعفونی به همت بسیجیان در قم آغاز شده است، گفت: «با توجه به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی قم با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، تعداد ۴۶ هزار بسته ماسک و محلول ضدعفونی به منظور توزیع در سطح استان تحویل سپاه قم شد.» سرهنگ کبیری‌پور با اشاره به اینکه بسته‌های بهداشتی پیشگیری شامل چهار عدد ماسک ساده، محلول ضدعفونی و بروشور آموزشی است که به صورت خانه‌به‌خانه در مناطق کم برخوردار قم توزیع می‌شود، ادامه داد: «در صورت دریافت محموله جدید، دیگر مناطق قم نیز پوشش داده می‌شود.» وی تأکید کرد: «محله‌ها و مناطق قم بلوک‌بندی شده است و توزیع طبق نقشه صورت خواهد گرفت. سپاه قم آماده هرگونه همکاری با دانشگاه علوم‌پزشکی قم در راستای توزیع اقلام بهداشتی و خدمت‌رسانی به مردم قم را دارد.»

از کرمان هم خبر می‌رسد سپاه این استان برای اعزام بیمارستان صحرایی و کادر درمانی به منظور درمان و پیشگیری از کرونا اعلام آمادگی کرده است. در همین راستا مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمان گفت: «بسیج جامعه پزشکی استان کرمان در زمینه تزریق نیرو در صورت نیاز به منظور کمک و امدادرسانی و همچنین در اختیار قرار دادن بیمارستان صحرایی می‌تواند خدمات ارائه دهد.» مجید حسینی ادامه داد: «کار اصلی و تخصصی مربوطه را دانشگاه علوم‌پزشکی استان انجام می‌دهد. ما نیز در زمینه تزریق نیرو در صورت نیاز به منظور کمک و امدادرسانی و همچنین در اختیار قرار دادن بیمارستان صحرایی می‌توانیم خدمات ارائه دهیم.» وی با اشاره به اینکه تاکنون در زمینه آموزش در فضای مجازی اقدام کرده‌ایم، عنوان کرد: «همچنین به کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در سطح استان نامه زده شده است که نیرو‌های بسیجی می‌توانند در خصوص آموزش و پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا فعالیت داشته باشند.»

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی سپاه در‌بندرعباس
گیلان هم جزو استان‌هایی است که کرونا در آن جولان می‌دهد و نام این منطقه سرسبز و رویایی ایران جزو صدرنشینان لیست بیشترین مبتلایان است. اما در این استان هم بسیجیان بیکار ننشستند و در صومعه‌سرا با ویزیت رایگان در منزل بیش از ۵۰۰ ماسک رایگان بین مردم توزیع کردند. فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با اشاره به طرح ویزیت رایگان در منزل گفت: «دو پزشک و پرستار بسیج جامعه پزشکی و بهداری سپاه به همراه یک دستگاه آمبولانس هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در منزل افراد مشکوک به بیماری کرونا حضور پیدا کرده و آن‌ها را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند.» سیدحسن حسینی با بیان اینکه بیمارانی که نیاز به بیمارستان دارند با آمبولانس به صورت کاملاً رایگان به این مرکز انتقال پیدا می‌کنند، ادامه داد: «بسیج جامعه پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صومعه‌سرا همیشه در راستای خدمات‌رسانی به مردم در حال آماده‌باش است.» روز گذشته رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: «بالا بردن ظرفیت تخت بیمارستانی با هدف افزایش سطح درمانی در خصوص بیماری کرونا در حوزه معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری است و اقدامات لازم جهت بر پایی بیمارستان صحرایی با همکاری سپاه پاسداران در حال انجام است و به زودی این ظرفیت نیز به ظرفیت‌های درمانی استان افزوده می‌شود.»

سعید ناجی با بیان اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی و مسئولان بهداشتی استان متولی و سخنگوی اصلی در خصوص کرونا ویروس هستند و اخبار و گزارشات در این خصوص باید از سوی آن‌ها منتشر شود، ادامه داد: «سپاه در بندرعباس بیمارستان صحرایی برپا می‌کند و حمل و نقل و تردد‌های دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای استان تحت کنترل و مراقبت از سوی متولیان امر است. همچنین با استفاده از امکانات مورد نیاز ورودی‌های استان به شکل کلی مدیریت می‌شود تا ورود کرونا ویروس به استان تحت کنترل قرار گیرد.» ضمناً یک بیمارستان صحرایی در قم راه‌اندازی می‌شود که استاندار قم با بیان اینکه این بیمارستان با کمک نیرو‌های مسلح در روز‌های آینده به خدمات‌رسانی خواهد پرداخت، گفته است: «با توجه به سیر صعودی مبتلایان به کرونا ویروس، این کار صورت می‌گیرد.»
بهرام سرمست افزود: «تکمیل بیمارستان‌های مادر و امیرالمومنین (ع)، تأمین اقلام ضدعفونی و ماسک و همچنین حمایت بیشتر از نیرو‌های بیمارستانی از دیگر برنامه‌های استان برای مقابله با ویروس کروناست.» وی ضدعفونی خانگی و مراقبت‌های فردی و بهداشتی را بهترین راه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و عنوان کرد: «قرنطینه خانگی بهترین نوع قرنطینه است که موجب کنترل شیوع بیماری می‌شود.»

مناطق کم برخوردار همچنان در لیست خدمت
چند روز پیش بود که تیم پزشکی بسیجیان گلپایگان با اعزام به برخی روستا‌های این شهرستان به ۲۴۵ بیمار نیازمند خدمات رایگان ارائه کردند. در همین رابطه کارشناس شبکه بهداشت و درمان و مسئول بسیج جامعه پزشکی گلپایگان از ویزیت، ارائه خدمات پزشکی و توزیع داروی رایگان به ۲۴۵ نفر از نیازمندان منطقه کاظم‌آباد خبر داد و گفت: «در یک برنامه جهادی و با همکاری معاونت اجتماعی سپاه گلپایگان دو تیم پزشکی به منظور ویزیت رایگان نیازمندان به منطقه کم برخوردار کاظم‌آباد اعزام شد.»

مهدی جمالی با اشاره به اینکه در این برنامه که در قالب طرح کرامت اجرایی شد، ۷۰ نفر از بیماران نیازمند ویزیت و داروی رایگان به ارزش ۵۰۰ هزار تومان در اختیار آن‌ها قرار گرفت، گفت: «یک تیم دندانپزشکی به انجام معاینه رایگان دندانپزشکی ۷۰ نفر در منطقه کاظم‌آباد پرداخت و به منظور پیشگیری از بیماری کرونا در این منطقه از شهرستان آموزش‌های لازم ارائه شد. همچنین این تیم به ارائه خدمات پزشکی- آموزشی، تست فشار و قند خون پرداخت.» به گفته این مسئول، براساس طرح شهید دکتر رهنمون هر ماه با اعزام یک تیم پزشکی به روستای شیدآباد ۴۰ نفر از بیماران نیازمند به صورت رایگان ویزیت می‌شوند. بیمارستان سیارآستان قدس رضوی مستقر در شهرستان مهرستان سیستان و بلوچستان هم تاکنون به بیش از ۲ هزار نفر خدمات درمانی رایگان ارائه کرده است.

به گفته فرمانده سپاه این شهرستان، این بیمارستان با ۵۰ نفرکادرپزشکی و پرستاری به ۲ هزار نفر از مردم این شهرستان در زمینه‌های بینایی‌سنجی، جراحی، دندانپزشکی، رادیولوژی، سونوگرافی، ارولوژی و زنان و زایمان به صورت رایگان خدمات ارائه کرده است.
سرهنگ پاسدارنکویی خدمات‌رسانی به مناطق محروم در سیل اخیر شهرستان را که از نظر پزشکی و خدمات بیمارستانی خلأ دارند را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: «قرار است با استقرار بیمارستان سیار به مدت سه روز خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی به مردم ارائه شود.»
برچسب ها: ویروس کرونا ، سپاه قم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمیدرضا ازبک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
0
0
عالی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار