کد خبر: 975530
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
ایران در بحبوحه تحریم‌هایی که سال گذشته علیه این کشور اعمال شد، قاطعانه مصمم است دیگر در موضع وابستگی قرار نداشته باشد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پایگاه خبری اویل پرایس که از مراجع معتبر نفتی جهان است، در گزارشی نوشت: ایران در بحبوحه تحریم‌هایی که سال گذشته علیه این کشور اعمال شد، قاطعانه مصمم است دیگر در موضع وابستگی قرار نداشته باشد، بر همین اساس، ایران از نظر بنزین نه‌تن‌ها حالا خودکفاست، بلکه به‌دنبال افزایش ظرفیت صادرات نیز هست.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس هنوز ذخایر گاز خود را مستقیماً از میدان گازی پارس جنوبی دریافت می‌کند. به‌رغم تغییرات مختلف در شرکت‌کنندگان خارجی این پروژه، تولید گاز پارس جنوبی رو به افزایش است و در راستای اهداف کوتاه‌مدت ایران برای تولید حداقل یک میلیون مترمکعب در روز قرار دارد.

طبق گفته منابع نفت و گاز ایران، تهران با امید به برداشته شدن تحریم‌های امریکا در آینده به‌روی طرح اولیه در بخش بنزین کار می‌کند. طبق این طرح قرار بود ایران دو سال و نیم پس از اجرایی‌شدن قرارداد برجام حداقل ۱۰ درصد کل نیاز‌های بنزین و دیزل جنوب اروپا را تأمین کند و تبدیل به تولیدکننده برتر بنزین در خاورمیانه شود.

تبدیل‌شدن به یک صادرکننده بنزین یکی از عناصر اصلی طرح ایران برای مقاومت در برابر تحریم‌های جدید امریکا است و عامل دیگر تولید محصولات پتروشیمی است. پتروشیمی همواره یک مدل اقتصاد مقاومتی ایران بوده‌است که با به‌کارگیری سرمایه‌های فکری در توسعه کسب‌وکار‌ها ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

به‌گفته دفتر برنامه و توسعه شرکت ملی نفت ایران، بیش از ۲۱ پروژه پتروشیمی به چین داده شده که هزینه اولیه توسعه آن‌ها ۲۰ میلیارد دلار است. ۱۹ پروژه دیگر هم توسط صندوق توسعه ملی ایران تأمین هزینه می‌شود و هزینه تقریبی آن ۶ میلیارد دلار است. قبل از اعمال تحریم‌های امریکا علیه ایران، اروپایی‌ها هم پیشنهاد‌هایی برای تأمین جدیدترین فناوری‌ها به ایران داشتند و اولین قرارداد توسط شرکت مایر ایتالیا برای ساخت یک واحد پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارس امضا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار